SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy można trenować 6 razy w tygodniu?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 236

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 30 lat Na forum 9 dni Przeczytanych tematów 18
Cześć,

mam nadzieję że doświadczeni koledzy odpowiedzą mi na nurtujące pytanie:

Czy mógłbym ćwiczyć 6 razy w tygodniu?

Nie mogłem w internecie znaleźć odpowiedzieć na to pytanie.

Jestem pewnie początkujący, choć od roku ćwiczę. Wcześniej 3x trening w tygodniu:

poniedziałek: klata + biceps - 3 ćwiczenia po 3 serie
środa: nogi + barki - 3 ćwiczenia po 3 serie
piątek: plecy + triceps - 3 ćwiczenia po 3 serie

Chciałbym zrobić tak żeby ćwiczyć to wszystko 2x więcej, czyli klata + biceps w poniedziałek i czwartek, nogi + barki w wtorek i piątek, plecy + triceps środa i sobota.

Czy ma to sens?

Dodam że nie robię tego z maksymalnym obciążeniem, ponieważ aktualnie ćwiczę w domu.

Z suplementów biorę białko i kreatynę.

Jesli potrzeba więcej informacji to oczywiście napiszę.

Dzięki i pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6536 Napisanych postów 62342 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 778106

Wiesz co tak na prawdę wszystko można, kwestia jest prawidłowego rozłożenia partii w tygodniu i skomponowania planu treningowego.

Przy czym jeśli do tej pory czyli przez ten rok trenowałeś planem treningowym, w którym trenowałeś każdą partię raz w tygodniu to spokojnie mógłbyś przejść na przykład na plan 4 dniowy i machnąć partie dwa razy w tygodniu. Push/pull, góra/dól, przód/tył itp.

Nie zawsze większa ilość treningów jest lepsza bo po pierwsze nie każdy na danym etapie zaawansowanie potrzebuje więcej jednostek treningowych w tygodniu, a często jest tak, że tyle treningów jest w ogóle niepotrzebne. Bo jeszcze nie jesteś na tyle zaawansowany żebyś potrzebował takiej różnorodności i częstotliwości treningów.

Powiem Ci, że taki rozkład jaki zaproponowałeś może się udać ale zawsze problematyczne jest sąsiadowanie treningu grzbietu z nogami to duże partie i ciężko się je trenuje i nieumiejętnie skonstruowany trening może mieć negatywny wpływ na trening tych partii.

A źle ułożony odbije się na regeneracji, a w efekcie na braku przyrostów. Łatwo poznasz problem z regeneracją bo zmęczenie, brak progresu siłowego i sylwetkowego to podstawowe objawy.




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2024-05-14 16:26:00

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12105 Napisanych postów 160570 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1234985
witaj>
teoretycznie wszystko ma sens, kwestia czy w praktyce sie to sprawdzi :)
najwazniejze jest to, aby nie przesadzic z objetoscia, ale i by regeneracja dawała sobie rade z taka iloscia treningow.
Czesto jest tak, ze osoby z dosc malym stazem chca trenowac czesciej i wiecej, bo ich trening nie jest na tyle jeszcze wymagajacy, ze moga sobie na to pozowlic. Poczatkujacy nie potrafia jeszcze tam mocno przeciazyc miesni, jak osoby zaawansowane, przez co czasem wieksz aobjetosc treningu jest nawet wskazana

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja https://www.instagram.com/tomq.bb
[email protected]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 30 lat Na forum 9 dni Przeczytanych tematów 18
Hej TomQ,

dzięki za odpowiedź. Czy jestem w stanie rozpoznać jak przebiega regeneracja? Niby jest napisane że regeneracja powinna trwać nawet do 72 godzin co w moim przypadku akurat dobrze siedzi, ale mogą występować zakwasy. Czy z lekkimi zakwasami powinienem ćwiczyć?

Wiem, masa ogólnych pytań na które nie jest łatwo odpowiedzieć.

Pozdrawiam


Zmieniony przez - Vandergrif w dniu 2024-05-08 14:44:42
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6291 Napisanych postów 76141 Wiek 39 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 755474
Trenować można i nawet codziennie lub też po dwa treningi w ciągu dnia. Kwestia przede wszystkim tego, dla kogo jest ten plan treningowy przeznaczony.

Jesteś osobą początkującą, więc niespecjalnie widzę w tym sens. Jeżeli chcesz lub lubisz przeznaczać czas na aktywność fizyczną, to sugeruję wrzucić jakiś dzień, który będzie mail istotne znaczenie dla Twojego życia/zdrowie teraz o w przyszłości. Np. rolowanie, rozciągnie mięśni.

https://www.sfd.pl/art/Trening/Co_daje_rolowanie_mięśni,_czy_warto_rolować_się_-a5020.html

https://www.sfd.pl/art/Trening/Jak_ważne_jest_rozciąganie_-a538.html

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wątpliwości treningowe - porady

Następny temat

Trening Push Pull - ocena

forma lato