SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Treningowe vademecum ladies

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2075

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3220 Napisanych postów 28769 Wiek 40 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 634671
Do założenia tego tematu skłonił mnie pewien post jednej z naszych forumowiczek.

Nigdy nie można powiedzieć, że wie się już wszystko w danej dziedzinie i warto swoją wiedzę uzupełniać. Jednym ze sposobów poszerzania swojej wiedzy oraz umiejętności jest merytoryczna dyskusja na określony temat. Dlatego chciałbym zapoczątkować cykl takich tematów, w których moglibyśmy sobie popisać o interesujących Was kwestiach treningowych. Będzie to okazja do wymiany doświadczeń, platforma do omówienia konkretnych rozwiązań treningowych - a także wychwycenia i dzięki temu nazwania i omówienia różnych trendów, które mają wpływ także na to co i dlaczego się obecnie lansuje w kwestiach treningowych.

A jak by się to miało odbywać?? Już wyjaśniam.

W tym temacie zgłaszacie swoje propozycje zagadnień treningowych, które są dla Was interesujące i chciałybyście dowiedzieć się w danej kwestii czegoś nowego lub po prostu usystematyzować to co już wiece. A ja w miarę możliwości postaram się skrobnąć jakąś notkę - która pojawi się w dziale jako nowy temat i tam będziemy mogli sobie podyskutować o tym konkretnym zagadnieniu. Cykl tych notatek będę ciągnął do momentu, kiedy wyczerpią się Wasze pomysły.

Oczywiście liczę też na pomóc Kingi i Agaty oraz doradczyń naszego działu i wszystkich forumowiczek, które będą chciały poświęcić chwilę na wymianę poglądów - bo każdy z nas ma inne spojrzenie na różne kwestie i warto się wymieniać doświadczeniami.

Także podsumowując - tu zgłaszamy propozycje zagadnień do omówienia i piszemy sobie o nich w tematach, które założę na potrzeby tego cyklu.

Zaczynamy! Liczę na odzew z Waszej strony.

Lista tematów w ramach cyklu:
1. Wzorzec poprawnego planu treningowego
http://www.sfd.pl/Wzorzec_poprawnego_planu_treningowego_[vademecum]-t1140936.html
2. Metoda czasu trwania serii vol. 1
http://www.sfd.pl/Nietypowe_metody_treningowe_–_metoda_czasu_trwania_serii_vol._1_[vademecum]-t1150021.html
3. Serie łączone i wielokrotnie łączone
https://www.sfd.pl/Metody_intensyfikacji_treningu__serie_łączone_i_wielokrotnie_łączone_[vademecum]-t1187578.html




Zmieniony przez - nightingal w dniu 2017-02-10 15:16:00

Zmieniony przez - nightingal w dniu 2017-06-14 14:15:39

Zmieniony przez - nightingal w dniu 2019-03-26 13:15:36
2

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10748 Napisanych postów 46099 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
no to zaczynam ;)
czytelny schemat łączenia partii w danym typie treningu - tak żeby dysponować w miarę czytelnym wzorcem budowania poprawnego planu treningowego - dobry model dla Panów w różnych wariantach można znaleźć tutaj chociażby: http://www.sfd.pl/[ART]_MASA__wersja_z_roku_2014-t600434.html. chodzi mi o analogię dla kobiet, bo jednak różnice są, chociażby ze względu na to że obie płcie jednak maja inne cele trenigowe zwykle.
chętnie dowiedziałabym się również o zasadach dodawania priorytetu w jakimś obranym schemacie treningowym (powiedzmy dla przykładu, że konstruuję sobie schemat push/pull/legs opierając się na ogólnie przyjętym wzorcu łączenia grup mięśniowych i chcę obrać priorytet, w przypadku kobiet popularny - na pośladki, na co zwracać uwagę przy takiej konstrukcji - z czego mogę zrezygnować forsując partię priorytetyzowaną etc. Of kors pośladki to tylko przykład, równie dobrze może to być inna partia).
W kwestii obierania priorytetów treningowych widziałam tez gdzieś przykłady treningów hybryd - czyli połączenia powiedzmy FBW i treningu góra/dół lub pus/ pull. No i pytanie, kiedy warto się na takie rozwiązania decydować.
3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3220 Napisanych postów 28769 Wiek 40 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 634671
No i mam na co najmniej 3 notatki przed sobą. Fajnie że jest pierwsza odważna.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10748 Napisanych postów 46099 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
fajnie, że ten topic powstał :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Tetiszeri Doradca
Ekspert
Szacuny 727 Napisanych postów 3392 Wiek 43 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 36726
Ooo super, wiem, ze nic wiem....juz mysle nad zawilym tematem :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3220 Napisanych postów 28769 Wiek 40 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 634671
już się boję tych zawiłości

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1428 Napisanych postów 15897 Wiek 31 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 228756
Ja też się boję w miarę możliwości chętnie się wypowiem, ale że alfą omegą nie jestem to i chętnie poczytam wypowiedzi innych
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3220 Napisanych postów 28769 Wiek 40 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 634671
Nikt nie jest alfą i omegą - to raczej chodzi o pokazanie swojego punktu widzenia czy swojego podejścia do danej sprawy. Do tego samego celu jest wiele dróg - warto poznać jak najwięcej z nich. Więc bez strachu jakiegoś każdy może napisać co myśli, jak sam rozwiązuje jakiś problem itp. itd. Na tym właśnie mi zależy najbardziej żeby to nie było kazanie z mojej strony - bo wyrocznią tez nie jestem - a żeby wypowiadały się różne osoby z różnym punktem widzenia.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 186 Wiek 31 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 6726
O! A może by tak poruszyć problem, bliski każdej kobiecie - czyli buty na obcasie, ich wpływ na zdrowie, postawę, skutki uboczne, oraz to jak sobie radzić ze skutkami ubocznymi? Przykurcze mięśni i jak to wszystko porozciągać najbezpieczniej, etc. Jakieś propozycje ćwiczeń dla kobiet które jednak nie wyobrażają sobie życia bez obcasów
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3220 Napisanych postów 28769 Wiek 40 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 634671
To się obawiam, że raczej temat dla fizjoterapeutów a nie osób zajmujących się głównie treningiem.
1

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3001 Napisanych postów 9737 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 506302
Ja też mam propozycję Omówienie metod intensyfikacji treningu, jak np. tempo, drop set, cluster, 1 i 1/2 ruchu, zmienny zakres powtórzeń, serie łączone, kombinowane itp. Które warto stosować, jak sensownie wplatać je w trening. Przy których ćwiczeniach/partiach które metody najlepiej się sprawdzają.
Kolejna rzecz, bo akurat lato się zbliża, więc sezon redukcyjne w pełni... Jak powinien wyglądać efektywny trening na redukcji. Mówi się, że nie ma treningu na rzeźbe/masę jest tylko dieta i że prawidłowe odżywianie to 70-80% sukcesu, ale czy to oznacza, że można ćwiczyć byle jak lub robić pierwszy lepszy trening? Jakimi zasadami się kierować wybierając/układając trening tak, żeby ułatwiał osiągnięcie celu, a nie utrudniał. Dlaczego jedni polecają fbw a inni ćwiczą splitem, wady i zalety takich rozwiązań. Czy ilość ćwiczeń, serii, zakres powtórzeń oraz ilość treningów w tygodniu mają znaczenie. Czy im więcej tym lepiej Jak dobierać ćwiczenia, które warto uwzględnić w planie, a jakie można pominąć. Czy stosować i jakie metody intensyfikacji, pamiętając że redukcja to jednak deficyt kcal, mniejszy lub większy, więc siła często spada i z regeneracją gorzej. Myślę, że fajnie jakby się wypowiedziały osoby, które maja doświadczenie, przetestowały różne wersje treningowe
Oczywiście na podobnej zasadzie można omówić trening "na masę"

I jeszcze jedno Chętnie bym poczytała / podyskutowała o sposobach na oporne partie, które nie chcą rosnąć i o tym co dana partia "lubi" najbardziej


Zmieniony przez - Viki w dniu 2017-02-10 13:01:35
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta redukcja do oceny

Następny temat

zróbmy se konkurs....xD