SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Suplementy na regenerację organizmu

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 653

Formularz - Proszę o pomoc

Obowiązkowa fotografia sylwetki (przód lub tył); ewentualnie opis: bf, typ budowy ciała

Wiek

Waga / wzrost

Staż treningowy

Cel cyklu

Stosowane już wcześniej suplementy

Stosowane wcześniej spalacze

Suplement stosowane przez ostatnie 60 dni wolnych od ilość dni wolnych od kreatyny

Informacje na temat diety (rozklad b/ww/tł na kg masy ciala, zapotrzebowanie kcal i bilans w diecie)

Przewidziane finanse na cykl

Uwagi i sugestie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 214 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 4286
1) obowiązkowa fotografia sylwetki ( przód lub tył); ewentualnie opis: bf, typ budowy ciała: wysoki i szczupły, bf niski ale nie potrafię określić dokładnie
2) wiek 28
3) waga/wzrost 86 kg/184 cm
4) staż treningowy prawie 4 lata (z przerwami)
5) cel cyklu regeneracja organizmu
6) stosowane już wcześniej suplementy: kreatyna, białko, gainery, przedtreningówki, zma
7) stosowane wcześniej spalacze -
8) suplement stosowane przez ostatnie 60 dni wolnych od
9) ilość dni wolnych od kreatyny - aktualnie leci jabłczan
10) informacje na temat diety (rozklad b/ww/tł na kg masy ciala, zapotrzebowanie kcal i bilans w diecie) ok. 3700 kcal na utrzymanie wagi, ok. 50% węglowodany, 30% białko i 20 % tłuszcze, dieta zbilansowana
11)przewidziane finanse na cykl
12) uwagi i sugestie


Witam. Potrzebuję suplementów, które mogłyby pomóc w szybszej regeneracji organizmu. Pracuję fizycznie, w ciągu tygodnia wstaję ok. 4 rano. Na siłowni 3 treningi tygodniowo w systemie fbw, do tego od lipca trenuję boks 2 razy w tygodniu. Treningi kończę późnym wieczorem i niekiedy ciężko po nich zasnąć. Więc śpię od 4-5 h. a to jest za mało przy takim trybie życia. Wiadomo że snu niczym się nie da zastąpić, ale potrzebuję czegoś co wzmocni mój organizm. Myślałem np. o Gaba, adaptogenach, jakimś boosterze, który wspomoże regenerację i może zma. Czy to może pomóc? Co byście doradzili?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 10812 Napisanych postów 71799 Wiek 35 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 948208
Regeneracja organizmu to bardzo istotny czynnik do progresowania w jakiejkolwiek dziedzinie sportu.
Tak samo ważny jak trening, odżywianie, suplementacja - o czym wiele osób zapomina i popełnia karygodne błędy w ciągu dnia / w nocy, które mają wpływ na pogorszenie się regeneracji.

Na początek polecam artykuł:
Polecamy również: Jak poprawić regenerację


Jeżeli chodzi o suplementację, to oczywiście możesz podzielić ją na:
A) suplementację poprawiającą regenerację okołotreningową
B) suplementację nocną



Jeżeli chodzi o suplementację okołotreningową można zastosować wiele produktów, np.:
- aminokwasy bcaa
- EAA
- glutaminę
- odżywki białkowe
- odżywki węglowodanowo-białkowe
- izotoniki

Osobiście cenię sobie stosowanie EAA w trakcie treningu, przed najczęściej wrzucam kompleksową przedtreningówkę, a po dosyć szybko jem prosty posiłek (np. ryż + owoce) z dodatkiem WPI czy też WPC. Jeżeli posiłek nie wpada w miarę szybko od treningu, to piję porcję odżywki, przegryzając bananem, czy waflem ryżowych. Proponowane produkty:
1) https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_EAA_Pro_Instant-opis40556.html
2) https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Pre_Workout_Pro_Series-opis36346.html
3) https://sklep.sfd.pl/Szukaj.aspx?q=isolate protein

Regeneracja nocna również jest bardzo ważna, doczytaj:
https://zdrowie.sfd.pl/art/Zdrowie/Brak_snu_to_brak_regeneracji._Jak_sen_wpływa_na_regenerację_-a1467.html
https://www.sfd.pl/art/Trening/Jak_przyspieszyć_regenerację_Co_utrudnia_regenerację_mięśni_-a5367.html

Tutaj ze sprawdzonych produktów, polecam zdecydowanie mojego faworyta z tego typu suplementów:
https://sklep.sfd.pl/ALLDEYNN_SLEEPROSE-opis41084.html

Jeżeli interesuje Cię tańsza alternatywa to np. polączenie sleep pro + zma
https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Sleep_Pro-opis39428.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 24739 Napisanych postów 22710 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 365641
prawda jest taka, że snu niczym nie zastąpisz, a skoro wstajesz tak wcześnie to nie możesz dnia ułożyć tak, żeby kłaść się wcześniej - kładąc się o 21 masz już 7h snu, na poprawę snu możesz brać np. ZMA czy gaba, ale gaba tez nie będziesz brać w nieskończoność, bo zwiększa się tolerancja na tę substancję i musisz zwiększać dawki, więc lepiej stosować ją okazjonalnie niż regularnie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9726 Napisanych postów 154850 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1210518
Niestety muszę tutaj podzielić zdanie kolegi wyżej. Nie ma suplementów które wspomogą deficyt snu. Oczywiście są takie które pozwolą nam spać wydajniej lepiej. Gaba, melatonina, zma to są główne produkty jakie możemy stosować przed snem jeżeli chcemy zasypiać nieco szybciej jaki sprawić żeby ten cel był głębszy. Druga sprawa pozostaje nam w kwestii odżywiania tutaj musimy maksymalnie zadbać o to aby w naszej diecie nie brakowało głównych makroskładników oraz wszelkiego rodzaju dodatków aminokwasowych witaminowych i mineralnych jaki dodatków specjalnych które możemy zastosować okołotreningowo jak kreatyna Czy cytrulina

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 214 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 4286
No jasne. Ale wiele razy na tym forum pisano, że dobry booster testosteronu może zwiększyć regenerację, dodać energii itd. Może by w tą stronę poszukać?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 262 Napisanych postów 704 Wiek 39 lat Na forum 151 dni Przeczytanych tematów 5059
Niestety możesz wspomagać się suplementami o których koledzy pisali, możesz też brać glukosaminę, jakiś flex, mocne boostery testosteronu ale snu nic nie zastąpi, 4-5 godzin to za mało i prędzej czy później odbije się to na jakości treningu, psychice(motywacji) czego Ci nie życzę
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 214 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 4286
No wiadomo. Ale myślałem żeby chociaż wspomóc się w kilku procentach jakimiś suplami. A znasz jakiś booster, który faktycznie mógłby pomóc w regeneracji? Może połączył bym z tą ashwagandha lub gaba.. Co myślisz?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 262 Napisanych postów 704 Wiek 39 lat Na forum 151 dni Przeczytanych tematów 5059
Ashwagandę jak najbardziej Ci polecam a booster to chłopaków pytaj co orientują się w boosterach z sfd
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9726 Napisanych postów 154850 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1210518
szczerze, niestety zaden suplement diety nie zastapi snu...
przykladowo, jezlei masz spac 8h, a sypiasz 5, to brakuje ci jakieś 40% do pełni regeneracji, oczywiście to zapiski mocno umowne, zeby nie bylo, ze wyliczam Ci to dokladnie...
jezlei dobre wsparcie suplementami przed snem, da Ci 10%, oraz suplementacja okolotreningowa kolejne 10%, to i tak bedzie brakowalo 20% i bedziesz czul sie slabo i nie bedzie progresu. Tutaj suplement jedynie mozewpsomagac, nie zastapi snu i tyle... duzo lepsza opcja bedzie szukanie mozliwosci nawet na mala drzemke w ciagu dnia

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 24739 Napisanych postów 22710 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 365641
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9726 Napisanych postów 154850 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1210518
co zabawne, zbyt duza ilosc snu rowniez moze miec dzialanie odwrotne do zamierzanego%)
sen ma cykle, fajnie, jak nasz czas potrzebny na sen zmiesci sie w cyklu i wybudzimy sie w momencie konca jednego z cykli, wtedy jest to ten stan, gdzie wstajemy rano i czujemy sie lekko, wyspani i szczesliwi%)
ja nauczylem sie, by nie dosypiac. Czyli jak srednio musze byc o 7 na nogach, z darza sie, ze sie obudze po 5 i juz nie chce mi sie spac, to wstaje i zaczynam dzien, bo wiem, ze jak sie poloze i dospie do 7 to bedzie jeszcze gorzej

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 214 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 4286
Dokładnie, albo jak się człowiek budzi kilka razy w ciągu nocy, to rano jest masakra
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

L-Glutamina

Black weekend