SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jakie suplementy na lepszy sen i regenerację?

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 533

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 69 Wiek 26 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 912
Cześć.
Jakie suplementy były dobre na lepszy sen i regenerację?

Trenuje dwa razy w tygodniu sztuki walki oraz raz w tygodniu na silowni. W wolnym czasie biegam.

Czytałem o melatoninie, ashwagandzie a nawet hmb, zbm, bcaa itp. Także propozycji jest mnóstwo. Ale może jest jakiś suplement co zawiera kilka z tych najważniejszych składników razem?

Nie trenuje ostro wyczynowo na siłowni, siłownia jest u mnie dodatkiem ogólnie dla zdrowia i sztuk walki. Zależy mi na ogólnym poprawieniu jakości snu i regeneracji.

Z rana do posiłku zażywam suplementy wskazane w załączniku.





Zmieniony przez - zimowy w dniu 2020-11-15 22:32:31
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 18927 Napisanych postów 20275 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 991274
Cześć!

A czemu potrzebujesz suplement na lepszy sen? Aby poprawić regenerację skup się na podstawach. Odpowiednie żywienie, czyli dostarczenie wystarczającej ilości kalorii pochodzących z dobrych źródeł. Aby wyliczyć ilość kalorii zerknij tutaj:
Polecamy również: Kalkulator kalorii BMR

Gdy wyliczysz zapotrzebowanie warto zadbać o odpowiedni podział makroskładników:
Białko powinno być na poziomie 2-2,5g na kg masy ciała. 1g białka to 4 kcal. Źródłami białka są: mięsa/podroby/ryby/jaja/twarogi/sery/odżywki białkowe.
Tłuszcze powinny stanowić 30% kaloryczności Twojego żywienia. Stanowią one podstawę w budowie gospodarki hormonalnej. 1g tłuszczu to 9kcal. Źródłami tłuszczu są: mięsa/ryby/jaja/podroby/orzechy/nasiona/pestki/nabiał/oleje(oliwa/kokosowy/awokado)
Węglowodany powinny stanowić resztę z kalorii, które pozostały po obliczeniu. 1g węglowodanów to 4kcal. Źródłami węglowodanów są warzywa/owoce/bulwy(ziemniaki)/pseudozboża(ryże/kasze)/zboża.

Po skomponowaniu diety, jeżeli masz dalej problemy ze snem, to zachęcam przyjrzeć się kiedy spożywasz kofeinę. Jej okres półtrwania to 9h, więc dobrym pomysłem byłoby ostatnią kawę wypijać o 14 i jeżeli stosujesz suplementy przed treningiem, to brać te bez kofeiny.
Kolejna rzecz to niekorzystanie z elektroniki na 60 minut przed snem i przebywanie w przyciemnionym pomieszczeniu.
Jeżeli te wszystkie rzeczy zrobiłeś i dalej masz problem ze snem to polecam te dwa produkty:
https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Sleep_Pro-opis39428.html
https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_Na_Dobry_Sen-opis39449.html

Stronger Athlete
www.strongerathlete.pl
FB: facebook.com/StrongerAthlete
IG: strongerathlete.pl

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 69 Wiek 26 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 912
Często się budzę, źle śpię. Sen jest kiepskiej jakości, potem chodzę niewyspany.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 18927 Napisanych postów 20275 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 991274
zimowy
Często się budzę, źle śpię. Sen jest kiepskiej jakości, potem chodzę niewyspany.


Stwórz sobie rytuał przed snem.

Ostatni kawa o 14:00
Przedtreningówka jeżeli bierzesz, to bez kofeiny.
Brak elektroniki przed snem.

Efektem tego stanu też może być trening, w trakcie którego pobudzasz układ nerwowy. Warto wtedy przenieść trening na wcześniejszy okres dnia.

Stronger Athlete
www.strongerathlete.pl
FB: facebook.com/StrongerAthlete
IG: strongerathlete.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Szacuny 19475 Napisanych postów 18097 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 346314
zimowy

Czytałem o melatoninie, ashwagandzie a nawet hmb, zbm, bcaa itp. Także propozycji jest mnóstwo. Ale może jest jakiś suplement co zawiera kilka z tych najważniejszych składników razem?


melatonina nie regularnie, a okazjonalnie gdy masz problem z zaśnięciem, może przydatna być eż GABA, nie na wszytkich działa, ale tak jak u mnie działa cuda, biorę wtedy kiedy nie mam dużo godzin snu i wtedy nie ważne czy śpię 8h czy 4h to budzę się mega wyspany
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 32 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 10
Ja bym zadbała o podaż kwasów omega, kwas alfa liponowy i ogólnie dobre tłuszcze. One fajnie regenerują układ nerwowy co jest kluczem do zdrowego snu
...
Napisał(a)
Usunięty przez anubis84 za pkt 4 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 64 dni Przeczytanych tematów 7
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15258 Napisanych postów 125504 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1425394
poczytaj o higienie snu.

Doraźnie melatonina ale się na nią uodpornisz. Nie stosował bym jej zbyt często.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4510 Napisanych postów 66708 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 696954
W zasadzie każdy z wymienionych przez Ciebie supelmentów będzie odpowiedni pod kątem regeneracji układu nerwowego, zasypiania, poprawy jakości snu,czy regeneracji mięśni i gotowości ich do ciężkiej pracy. Duża dawka magnezu 400-500 miligramów plus cynk 25 miligramów fajnie wpłynie na jakość snu. Dodatkowo można spróbować ashwahandhę i tak jak zostało wspomniane skupienie się nad higieną snu:

https://potreningu.pl/articles/5112/jak-poprawic-jakosc-snu

https://potreningu.pl/articles/57/sposob-na-bezsennosc--najnowsze-badania

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1561 Napisanych postów 4154 Wiek 36 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 73847
Sleep-Er albo W.I.R
oba od TREC Nutryszon

Stosuje oba zamiennie - śpię jak dziecko
Polecam

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9148 Napisanych postów 153081 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1202658
Witaj.
Sen faktycznie jest najlepszą opcją na to, aby się odpowiednio zregenerować tym bardziej dla osoby aktywnej fizycznie, która trenuje siłowo. To właśnie podczas snu nasze mięśnie rosną.

Co do suplementów wspomagających sen, zerknij na ranking:
Polecamy również: Suplementy na sen ranking - najlepsze tabletki ułatwiające zasypianie


osobiscie u mnie leci miks:
https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_GABA-opis38327.html
https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_Melatonina-opis40445.html
https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_Ashwagandha_Sport_ -opis40726.html
https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_ZMA B6-opis36957.html

i mam juz kompletne kombo

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 69 Wiek 26 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 912
TomQ-MAG
Witaj.
Sen faktycznie jest najlepszą opcją na to, aby się odpowiednio zregenerować tym bardziej dla osoby aktywnej fizycznie, która trenuje siłowo. To właśnie podczas snu nasze mięśnie rosną.

Co do suplementów wspomagających sen, zerknij na ranking:
Polecamy również: Suplementy na sen ranking - najlepsze tabletki ułatwiające zasypianie


osobiscie u mnie leci miks:
https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_GABA-opis38327.html
https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_Melatonina-opis40445.html
https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_Ashwagandha_Sport_ -opis40726.html
https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_ZMA B6-opis36957.html

i mam juz kompletne kombo


Bierzesz wszystko naraz przed snem?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Gainer czy Carbo czy jeszcze coś innego?

Shaker