SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Suplementy do kalisteniki

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 233

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 409 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 6124
Czesc Panowie i Panewki
Mam pytanie odnośnie suplementacji do kalisteniki dla początkującego.
Jakich odzywek używać na początku przygody z rurkami. Chciałbym brać przedtreningowke jakieś aminokwasy dla regeneracji i z czasem kreatynę? Polecacie jakiś zestaw na początek ?
Jak nie w tym dziale to przepraszam

No Pain No Gain!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 10548 Napisanych postów 71521 Wiek 35 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 944810
Nie ma suplementów, które są pod daną dyscyplinę lepsze lub gorsze. Tak jak nie ma suplementów typowo "do kalisteniki".

Za to trenując kalistenikę, na pewno wiesz nad czym głównie musisz się skupić. Przede wszystkim odpowiednia metodyka treningu - na pewno ona jest najważniejsza i to zapewne wiesz. Jeżeli inne osoby czytające ten temat, chciałyby się zapoznać z podstawami, zapraszam do lektury:

Polecamy również: Kalistenika - jak zacząć?


Oczywiście rynek jest pełny suplementów i wiele z nich ma naukowo udowodnione działanie i pozytywny wpływ na istotne kwestie, które również przy takim wysiłku jak kalistenika - będą mocno przydatne. Na pewno warto pomyśleć o stałej suplementacji kreatyną, do tego beta-alanina. Będzie to idealne combo pod kątem rozwoju siły i masy mięśniowej, ale także wytrzymałości siłowej, która na pewno będzie bardzo ważna w tego typu treningach.

Z suplementów działających doraźnie, można wrzucić przedtreningiem jakąś kompleksową przedtreningówkę, np.:
https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_FAME_Pre_Workout-opis40840.html

Poprawa regeneracji mięśniowej również będzie wskazana: oczywiście najważniejsze jest odpowiednio zbilansowane jedzenie, ilość białka też musi się zgadzać - jak masz z tym problem i braki w diecie, kup dobrej jakości białko i uzupełniaj nim swoją dietę:


Do tego można zakupić aminokwasy eaa - https://sklep.sfd.pl/SFD_NUTRITION_EAA_Pro_Instant-opis40556.html
I to takie podstawy, które sprawdzą się u każdej osoby trenującej sporty wytrzymałościowo-siłowe.

Osobną kwestią może być profilaktyka prozdrowotna (Jak chociażby regeneratory stawów, które przy kalistenice poddawane są wysokim obciążeniom), wszystkie kwestie witaminowo-mineralne, kwasy omega-3 itd.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 22383 Napisanych postów 20515 Wiek 29 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 356619
skupiłbym się na podstawach typu kreatyna, beta alanina, kofeina pytanie tylko jaki jest Twój staż treningowy? czy dieta dopięta?
Poza tym warto prozdrowotnie witamina d3, magnez, omega 3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 409 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 6124
2 lata na siłowni i od tamtej pory 6 lat przerwy bez żadnego treningu. Dieta narazie polega na tym aby jeść zdrowo zero cukru gazowanych napoi itp
Waga 98 kg przy 184 cm wzrostu

No Pain No Gain!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 22383 Napisanych postów 20515 Wiek 29 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 356619
to myślę, że śmiało możesz kreatynę i beta alaninę wrzucić bo już znasz swój organizm
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 409 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 6124
Czy mogę do tego stosować jeszcze odzywkę białkowa? Jak ja brać rano i po treningu ?

No Pain No Gain!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 22383 Napisanych postów 20515 Wiek 29 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 356619
odżywkę białkową stosujesz wg braków w diecie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9339 Napisanych postów 153718 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1205469
Witaj!
Jeżeli chodzi o suplementację na start, trenując kalistenikę na pewno bym się zaopatrzył w trzy kluczowe suplementy:
-kreatyna - pomoże zwiększyć siłę i wytrzymałość, przy odpowiedniej diecie i treningu da również nam mięśnia nieco,
-beta-alanina - tutaj typowe działanie wytrzymałościowe, gdzie w treningu z masą ciała jak najbardziej to się przyda
-kofeinę, pobudzi przed treningiem, da nieco kopa, jak i wspomoże również wytrzymałość mięśni.

Co do białka, po treningu porcja WPC z bananami jest również wskazana.
np:
https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Whey_Protein-opis33284.html 

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Probiotyk a temperatura

Fruti new