SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Spilt 3x w tyg vs FBW ? Wasze zdanie.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1352

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 570 Napisanych postów 15855 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 256574
Jechanie caly czas schematycznie FBW to stanie w miejscu - nie ma sie co oszukiwac.
Monotonia bedzie zabojcza dla postepu - z czasem...zaden NATURALNY kulturysta nie wytrzyma tego na dluzsza mete, poza tym nawet jesli chcemy obalac splity to najpierw byloby warto sie zapoznac z naszym wrogiem :)

Split/FBW na zmiane - nie inaczej. W przeciwnym wypadku zapedzimy sie w kozi rog - obierzemy jedna droge i jak mantra bedziemy to powtarzac, troche to przypomina fanatyzm. Nie mozna tak podchodzic do sprawy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
eee tam niechciałem pisac bo wiem że powstanie "WIELKA" dyskusja

każdy ma swoje doświadczenia i z nich korzysta nie da sie danej osoby powkładac w ramy, ja trzymam sie faktów a tu co KNIFE obala robi to konkretami.

traktor

NAJWAZNIEJSZY JEST POSTEP. - ja sie z tym zgodze zreszta czesc wiedzy czerpie z twoich wypowiedzi ale ja kiedyś szłem do przodu na popularnym splicie i co w konsekwencji doszło do tego że wbiłem sie w taki zastój że nie mogłem ruszyc z niego ulalala, konbinowałem jeszcze do niedwana na takiej metodyce i za akzdym razem na tym poziomie nic mi nie daje, a kiedys jak burza i co??

"liczy sie postep" no ok jak ja to na dom zawsze przekładam , moge zbudowac szybko dom i najwazniejsze że bede szedł do przodu , ale jak zbuduje go opierajac sie na błednych metodach budownictwa co mi wyjdzie w ostatecznosci LIPA.

Antos
"Split/FBW na zmiane - nie inaczej. W przeciwnym wypadku zapedzimy sie w kozi rog "

widzisz ja przez ulalala stosowałem twoja metode i pogłebiałem sie w zastoju, to raz FBW raz split w przeróznych odmianach to tak siak i wielkie G z tego wyszło, dalej siedziałem w miejscu , a dlaczego bo własnie "START " jest bardzo ważny moim zdaniem.

nastepna sprawa od której szczerze powiem głowa boli mnie czasem

"Monotonia bedzie zabojcza dla postepu - z czasem...zaden NATURALNY kulturysta nie wytrzyma "

ale dlaczego przeciesz nie każdy tutaj jest kulturysta amatorem, czy w jakikolwiek sposób , jeden cieżarowiec , drugi zawodnik innych dyscyplin (tego jest masa tutaj) trzeci poprostu TURYSTA ,
itd.

a co do ARTYKUŁU knife u pseudo instruktorów ludzie by stracili cała wypłate i by nawet 1/10 tego sie nie dowiedzieli, wiec niech czytaja korzystaja z FREE.

to żaden atak na nikogo tylko moje własne doswiadczenie, i dlatego mówie że każdy ma własne dowswiadczenie ale FAkT jest faktem dla mnie osobiscie.

pozdrawiam wszystkich
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 570 Napisanych postów 15855 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 256574
"widzisz ja przez ulalala stosowałem twoja metode i pogłebiałem sie w zastoju, to raz FBW raz split w przeróznych odmianach to tak siak i wielkie G z tego wyszło, dalej siedziałem w miejscu"

Zmiana systemu nie oznacza zmiany DIAMETRALNEJ, wywrocenie wszystkiego do gory nogami, a kontynuacje poprzedniego, jesli wiesz o czym teraz pisze...skoro na FBW robiles Przysiady to idiotyzmem jest na splicie wrzucac hack-przysiady zamiast przysiadow - zupelnie inna motoryka, inne wlokna, adaptacja potrwa jakis okres czasu zanim cwiczenie stanie sie progresywne. Rowniez mocno nierozsadnym jest calkowite przeskalowanie objetosci, slowem na FBW robiles 2cw na partie a na splicie nagle robisz juz 5, bez zadnego ale, bez zadnego wprowadzenia...to tak jak z dieta ludzie czytaja ze przy 3-4g protein regeneracja przebiega o wiele sprawniej,progres rowniez wiekszy i co robia? z dnia na dzien wskakuja na 3-4g i pozniej jest DOSLOWNIE: "Co sie stalo ze sie zesralo" skonczylo sie na dlugim posiedzeniu w wychodku (niekoniecznie przyjemnym xD). Dalej apropo monotonii systemowej : najpierw robisz 1 zestaw FBW - cwiczenia znasz na pamiec, nastepnie robisz 2 zestawy - rowniez je znasz na pamiec, nie dolozysz cwiczen w obawie przed tym ze oslabisz tym cwiczenia nastepne, pozniej niektorzy robia 3 zestawy dla mnie to juz calkiem traci sens - trenujemy co prawda 1 grupe CZESCIEJ ale cwiczeniowo: RZADZIEJ - tu czestotliwosc spada, innymi slowy zeby latwiej zoobrazowac : 1 trening to przysiady, 2 trening to przysiady przednie, 3 trening to Wykroki chodzone - jak na dloni widac ze raz w tygodniu wykonujemy po 1 cwiczeniu - czy to bedzie oznaczalo postep? jakis na pewno...ale czy optymalny? moim zdaniem ani troche. W Push/Pull np. nie musisz sie martwic o to ze jak dolozysz cwiczen na czworki to oslabisz tym tricepsy (choc moze po czesci tak co wynika z ogolnego zmeczenia organizmu, ale nie fatygujesz BEZPOSREDNIO). W Przypadku FBW dokladajac cwiczenia na czworki oslabiasz od razu WIEKSZOSC kolejnych cwiczen, jesli by rozpatrywac to w faktycznej kolejnosci FBW tj. Nogi-Grzbiet-Piersiowe-Naramienne-Ramiona.

W Push/Pull fatygujesz jeden lancuch : Dwuglowe-Grzbiet-Zginacze ramion i tulowia - zaczynajac od cw. calosciowego MC, pozniej dwuglowe, pozniej gora grzbietu i na koniec zginacze i bez obaw mozesz dokladac cwiczen. W FBW w najrozsadniejszej kolejnosci : Naramienne (push press), cw. calosciowe (przysiad) grzbiet (wioslowanie) piersiowe (WL/Porecze) + ramiona - bardzo okrojona wersja. Split dostarcza po prostu wiekszych mozliwosci dla rozwoju muskulatury jak i sily.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 201 Napisanych postów 11365 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 86747
Za postęp odpowiada wiele czynników - prawda.

Szybko można dojść do granicy przy której żaden trening nic nie zdziała - prawda.

Czy ja się zamykam na splita?

Nie.

Tylko na 90% splitów jakie mamy w Polsce - same cienkie ćwiczenia izolowane, potem chodzą napompowane misie o żenującej sile.

Tylko o to chodzi.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 570 Napisanych postów 15855 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 256574
I ja w pelni to podzielam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 7409 Wiek 48 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 39811
I JA TAKZE!

...wiec o co chodzi?

"live and die in the squat rack"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 1923 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 30251
Ale mi się temat rozwinął :D Trochę go zaniedbałem. Głownie chodzi mi o Spilt 3x w tyg bo tylko tyle mam w sumie na to czasu, co byście powiedzieli na taki rozkład :

Poniedziałek
Klatka , Biceps , Przedramię

Klatka:
- Wyciskanie płasko 3x 12-10-8
- Wyciskanie sztangielek skos 3x 12-10-8
- Wyciskanie sztangi głową w dół 3x 12-10-8

Biceps:
- Modlitewnik młotkowo łamanym 3x 12-10-8
- Uginanie ramion ze sztangą 3x 12-10-8
- 21 1x

Przedramię:
- Wznosy sztangi na palach 4x 20-15-12-10
- Wznosy sztangielek 3x 15-12-10-10

Środa
Plecy:

- Wiosłowanie sztangą w opadzie 4x 12-10-8-8
- Wiosłowanie końcem sztangi w opadzie 4x 12-10-8-8
- Martwy Ciąg 5x 12-10-8-8-8
- Szrugsy 4x 15-12-10-8

Piątek
Barki,Nogi,Triceps

Barki:
- Wyciskanie sztangi sprzed głowy 4x 12-10-8-8
- Wyciskanie sztangielek na ławce kont 90stopni 3x 12-10-8
- Wznosy sztangielek bokiem 4x 12-10-10-10

Triceps:
- Francuskie leżąc 4x 12-10-10-8
- Francuskie hantlem jednorącz w siadzie 3x 12-10-8
- Pompki na poręczach 1x max

Nogi:
- Przysiady 5x 12-10-8-8-8
- Wspięcia na palce 3x max

Versus FBW:

Plan Treningowy:

A:
Klatka:
-Wyciskanie płasko 3x 12-10-10
Barki:
-Wyciskanie sztangielek 3x 12-10-8
-Wsnosy sztangielek bokiem 2x 12-10
Plecy:
-Wiosłowanie sztangą 3s 12-10-8
-Martwy Ciąg 3s 12-10-8
Nogi:
-Wspięcia na palce 3x 15-12-10
Biceps:
-Uginanie ramion na moditewniku z gryfem łamanym 2x 12-10


B:
Barki:
-Wyciskanie sztangi 3x 12-10-8
Klatka:
-Wyciskanie sztangielek na skosie 3x 12-10-8
Plecy:
-Wiosłowanie końcem sztangi 3x 12-10-8
-Szrugsy 2x 12-10
Nogi:
-Przysiady ze sztangą 3x 12-10-8
Triceps:
-Francuskie hantlem 2x 12-10
Przedramie:
-Wznosy nadgarstków 2x 12-10

Który plan wydaje się odpowiedniejszy i czy dobrze byłoby je mieszać? Np 2 mieś jeden 2 mieś drugi ;) Nada się ? Proszę o rady i ewentualne korekty.

Nie siłą lecz odwagą zdobywaj!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 7409 Wiek 48 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 39811
Trimax49

facet,ale to tak nie dziala.
TY podajesz jak najwiecej info o sobie oraz o swoich dotychczasowych doswiadczeniach w przerzucaniu zlomu...i dopiero na tej podstawie bedzie mozna cokolwiek zasugerowac.

obie propozycje-TRAGICZNE!

"live and die in the squat rack"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 1923 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 30251
Ma się rozumieć że chodzi Ci o ankietę? Jak coś pytaj chce w końcu ogarnąć trening bo jest ostatnio kiepsko z tym... Wiem że FBW opiera się na bazie czyli Przysiady,MC,Wiosło,Wl ale oczywiście zależy mi też na budowaniu pozostałych mięśni jak biceps, triceps , łydki a z tego co czytałem mam to " zaniedbać ' bo pewnie trening będzie " przeładowany "

Nie siłą lecz odwagą zdobywaj!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
Trimax49

żeby mi sie końcówki w mózgu nie przepaliły ostatnia rzecz ci napisze wróc strone wczesniej poswiec chwile przeczytaj link który ja ci podałem , przeczytaj to co podał ci TRAKTOR 2 razy i jak nie bedziesz jadł i ogladał telewizora w trakcie czytania to juz bedziesz wiedział co i jak

pozdrawiam i zycze ci powodzenia
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Split - Ramiona 2x tydzien.

Następny temat

Szukam Pomocy - trening na masę.

Wheya