SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Rozciąganie na poważnie adziu10bój

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3392

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 223 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3063
Przedmowa:
Dla wszystkich ludzi wyznających skuteczność wiszenia na drążku, madejowego łoża, czy jakiegokolwiek rozciągania fakt że od rozciągania się rośnie jest niezaprzeczalny. Przykładów jest wiele - najlepszy Jordan, innych sławnych też się znajdzie. Wiele ludzi z forum zaangażowało się w ten trening. I zachwala efekty.

Apel do ludzi którzy chcą odpowiedzieć na mojego posta
Nie wypowiadaj się nim nie przeczytasz bo to ujmuje twojej inteligencji. Argumenty dobrane są tak że nie można ich podważyć.
Teraz Apeluję do was - przeczytajcie to bo się natrudziłem i zrozumie to każdy.

Jak to przeczytacie to zrozumiecie że

1) mechanicznymi sposobami nie można wydłużyć kości.
2) Jedynie osłabiacie swoje stawy.
3) MIMO TO TO GÓ....WNO DZIAŁA

TEORIA NIEZBĘDNA DO ZROZUMIENIA PUNKTU PIERWSZEGO

Źródło David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker - Podstawy fizyki. Tom 2 rozdział 13.6 (Podręcznik którego pozytywnymi opiniodawcami było 82 uniwersytety - zarówno fizyczne jak i biologiczne)

Z kursu fizyki wiemy, że aby dany przedmiot o pierwotnej długości X i przekroju poprzecznym S wydłużyć o długość L należy działać siłą:
F = E*S*L/X
przy czym E to moduł Younga wyznaczany doświadczalnie. Dla kości przy ściskaniu rozciąganiu ma on wartość 9000000000 N/m^2 (np. stali konstrukcyjnej ASTM-A36 ma wartość 200000000000)

Stosując powyższe równanie dla kości udowej o długości 0,4m i średnicy 4cm siła potrzebna do jej rozciągnięcia o 1mm jest równa 28260 Niutonom. Przy czym 9,81 Niutona to siła z jaką ziemia przyciąga 1kg. Czyli nasz wynik to siła z jaką ziemia przyciąga uwaga: 2880kg Czyli wniosek jest szokujący: Aby wydłużyć kość udową przymocowaną z jednej strony np do imadła o 1mm należy zawiesić na niej 2880kg!!!


Zobaczcie jak potężną siłą trzeba działać aby wydłużyć całe ciało.
Każde ciało które jest rozciągane początkowo zwiększa swoją długość regularnie i po zabraniu siły wraca do swojego pierwotnego stanu, jest to tzw. odkształcenie sprężyste. Dopiero po przekroczeniu pewnego progu rozpoczyna się zakres odkształceń trwałych, które utrzymają się po zabraniu siły. Ich końcową granicą jest zerwanie. Ta ogromna siła którą wyliczyliśmy nie daje nam pewności że przekroczyliśmy próg odkształceń sprężystych. Z kolei może być też na tyle duża że spowoduje zniszczenie kości.

TYLE JEŚLI CHODZI O FIZYKĘ. WIDZICIE ŻE MECHANICZNIE NIE MA SZANSY ABY KOŚĆ WYDŁUŻYĆ. PUNKT PIERWSZY ZROBIONY!!!


TEORIA NIEZBĘDNA DO ZROZUMIENIA PUNKTU DRUGIEGO
Każdy z nas wie jak skonstruowany jest układ ruchu człowieka, oprócz kości są stawy, chrząstki, mazie między nimi itd.
Wiemy już że kości nie da się rozciągnąć. Zobaczcie z kolei że skręcić kostkę, kolano czy inny staw jest łatwo. Dlaczego?

W każdym stawie czy kolanowym czy biodrowym znajduje się mnóstwo delikatnych i elastycznych elementów. Tkanki z których są wykonane można rozciągnąć, ale ostrożnie bo są delikatna. W okresie procesu wzrastania nie są rozciągane - ale budowane przez nasz organizm. Dopiero gdy przestajemy rosnąć stają się bardziej wytrzymałe, ponieważ zamiast ich wzrostu zwiększa się gęstość i twardość.

Wniosek: W takim razie rozciąganie mechaniczne nie tyka kości, ale powoduje że nasze delikatne stawy są narażone na uszkodzenia.
TO POPRZEZ NIE PRZENOSI SIĘ ODDZIAŁYWANIE.

WIEC STRASZNIE WAŻNY WNIOSEK: W tych delikatnych i złożonych z dziesiątek części maszynach(np. kolano) każdy element musi perfekcyjnie pasować. Może się okazać że przez nasze głupie rozciąganie coś przestanie pasować i gdy dojrzejemy zacznie dawać znać o sobie. Dlaczego - bo przecież organizm jest zaprogramowany na tworzenie tkanek i nie uwzględnia naszego działania z zewnątrz. Tkanki będą rosły i mogą nie pasować. A gdy zacznie się ścierać wam np rzepka w wieku 30 lat to będziecie żałować. To jest efekt na przyszłość. Teraz natomiast, w tak młodym wieku rozciąganie służy osłabianiu i tak już nadwyrężonych stawów. Pomaga to w ich deformacji i czyni bardziej podatne na zagrożenia. Np. wyobraźcie sobie kolano przy zwodzie lewo-prawo grając w kosza - tragiczne skutki może mieć jego słabość. O kręgosłupie strach nawet myśleć.

TYLE JEŚLI CHODZI O BIOLOGIĘ. WIDZICIE ŻE MECHANICZNIE DZIAŁAJĄC SZKODZIMY STAWĄ. PUNKT DRUGI ZROBIONY!!!

-------------------------------------------------
----------------------------------------------
------------------------------------

Artykuł mam nadzieję przemówił do wszystkich - teraz uwaga!!! Przecież część z was wie że to działa, ma doświadczenie i co najważniejsze ma się dobrze!!! .....

UWAGA BO TO CO NAPISANE PONIŻEJ JEST SEDNEM ARTYKUŁU rozciąganie które wykonujecie was nie rozciąga mechanicznie i ma negatywne skutki, ale mimo to może działać i powodować wasz wzrost zaraz napiszę czemu i wszystkiemu zaradzę!!!!!

Jak?? Rozciągając się powodujecie wszystko co pisałem dużo wyżej, i widzicie jak negatywne ma to skutki, jednak to także stymulowanie organizmu do produkcji hormonów i wszystkiego co potrzebne do wzrostu - BO TE SAME MECHANIZMY DZIAŁAJĄ PRZY WZMACNIANIU UKŁADU KOSTNEGO (OSŁABIONEGO PRZEZ ROZCIĄGANIE) I PRZY ZYSKIWANIU PARU CENTYMETRÓW. Wasze rozciąganie osłabia stawy, ale przez to wysyła impuls do mózgu żeby działał i efektem jest także wzrastanie. Proces rośnięcia człowieka to hormony i geny - koniec - żadne rozciągania mechaniczne. Ale jak widzicie może stymulować.

---------------------------------------------
----------------------------------
------------------------

Jaki jest więc wniosek z tego całego wywodu - RYZYKO
Widzicie jak opłakane skutki może mieć rozciąganie - napisałem to w dowodach na górze. Natomiast może zadziałać (i działa zazwyczaj)- co napisałem kawałek wyżej. Nie wiadomo jednak jak konkretny organizm zareaguję. Musicie zdawać sobie sprawę że można urosnąć, ale można też narobić sobie bigosu na całe życie.
Co macie więc robić - być mądrzy :) Pozdrawiam wszystkich którzy doszli od początku do końca - jesteście teraz sporo mądrzejsi w tej sprawie.


To byłby koniec - sugeruję podwieszenie albo jakieś wytłuszczenie.

NO PAIN - NO GAIN

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 2533 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 21926
nikt nie komentuje? to będe pierwszy
w sumie nie głupio napisane, ale rozciąganie samo w sobie jest stosowane we wszystkich sportach ogólnorozwojowych, jyuż nie ówiąc o słowni taki MJ sobie nic nie zrobił albo grimek ale już nie kończe, z checią rpzeczytałem bo coś nowego.

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 223 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3063
tommac20 dzięki za odpowiedź i mam nadzieję że będzie jeszcze większy odzew :P ja nie mówię o rozciąganiu mięśni jak podczas klasycznego treningu bo to jest dobre i potrzebne.

Mówię o postach które promują wyciąganie siebie przez wiszenie na drążku czy używanie średniowiecznych machin XD
I CO GORSZA POSTACH KTÓRE STAŁY SIĘ STRASZNIE POPULARNE. NP:
https://www.sfd.pl/Jak_rosnąć_szybciej_i_więcej_by_mjoza_version_1.0-t213714.html

I co do ludzi z forum którym to pomogło i nic sobie nie zrobili to mają szczęście i niech dziękują że Bóg nie pokarał ich za głupotę, bo mam paru kumpli którzy przez takie praktyki mają zwyrodnienia stawów

NO PAIN - NO GAIN

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 845 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 14892
Fajny artykuł, ale żeby rozciągnąć nawet te delikatne elementy przy stawach też trzeba się trochę napracować, więc moim zdaniem, jeśli ktoś nie popada w jakieś skrajności, jak zwis z ciężarkami przy kostkach, to też nie powinno mu nic być.

Force is what makes the athletic world go round and round and separates the men from the boys.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 2533 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 21926
jak sobie wisze 1minxnp 5 i wyciągam plecy po szkole kika razy dziennie to źle? bez przesady

Zmieniony przez - tommac20 w dniu 2009-01-13 18:27:52

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 223 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3063
no odpowiedzcie sobie sami po przeczytaniu artykułu - jest źle i albo nie przeczytaliście, albo nie zrozumieliście - sory

NO PAIN - NO GAIN

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 43 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1403
Jest w tym część prawdy, ale jeżeli chodzi np o takie zwisanie na drążku, gałęzi czy czym kolwiek, wg mnie jest w tym wiecej pożytku niż strat. Zwisanie na drążku polecane jest ludziom z skrzywieniem kręgosłupa czy innymi dolegliwościami, nawet w sanatoriach. To zdrowym ludzią może tym bardziej pomóc, chroniąc np przed wymienionymi wyżej dolegliwościami, nie mówiąc już, że może przyczynić się to do zwiększenia naszego wzrostu

PS. Spotkałem się też z teorią ze kiedy rozciagamy mięsnie nasze kości mają więcej swobody i rosną lepiej i więcej. Andziu słyszałeś cos o tym?

Zmieniony przez - robal7 w dniu 2009-01-25 19:07:43
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 135 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1595
W przypadku mięśni i kości, także pojawiają się pewne zmiany związane z przebywaniem w stanie nieważkości. Okazuje się, że bez względu na długość pobytu astronauty w przestrzeni kosmicznej, wraca on na Ziemie z ubytkami w masie kości. Ubytek masy także jest obserwowany w przypadku płuc, serca, a także innych narządów. To z kolei prowadzi do poszerzenia klatki piersiowej w wyniku zmniejszenia się napięcia pomiędzy żebrami. Co ciekawsze, to w wyniku braku nacisku działającego na kręgosłup, ludzie stają się wyżsi o ok. 5 cm. :)

a tak serio to straszna paplanina z tego postu

Gdy czlowiek stoi prosto, to i cien sie nie zgina.
Słodze herbate kreatyna.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 223 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3063
w takim razie pozwolę go sobie zakończyć stwierdzeniem że kurde nie potraficie czytać ze zrozumieniem. Celem tego postu nie jest przecież uświadomienie że nie wolno się rozciągać bo przecież napisałem że to jest dobre. Chodzi mi o sam mechanizm i o przesadę - ten post ma wam uświadomić jak to działa i jaki kłopot możecie sobie narobić przesadzając. Bo przestraszyły mnie tematy typu "madejowe łoże" i zbytnia wiara w rozciągnięcie się o 10cm BŁAGAM.

NO PAIN - NO GAIN

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 16 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 142
niezły post
ciekawy pierwszy punkt o tym rozciąganiu kości,trzeci także sensowny
co do drugiego jednak to jak juz ktos chyba pisał rozciąganie jest potrzebne w każdym sporcie,zapobiega przeciez wszelkim kontuzjom
oczywiście wiadomo że z umiarem,nie takie jak w torturach czy cos w tym stylu
pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 3044 Wiek 32 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 32840
Fajny artykuł, w razie niektórych pytań bedzie gdzie odsyłać

Wiadomo, zwisanie na drazku nawet z jakims obciazeniem krzywdy nie zrobi, bo przedewszystkim stawy trzymaja jeszcze miesnie, wiec bez obaw (zeby sie ktos nie przestraszyl podciagac na drazku z obciazeniem czy robic MC) chodzi o przekraczanie granic i o rozciaganie "kości" i "stawów" gdzie umyslnie rozluźnia miesnie aby mieć rzekomy efekt rozciągania.

Generalnie każde wieksze obciazenie na układ kostny wzmaga w organizmie proces nadkompensacji, wydzielanie HGH oraz poprostu testosteronu który niejako może przełożyć się na wzrost (czy to w gore czy to w szerz) jednak ogółem szkoda rozpatrywać takie przypadki i probować działać w tym kierunku bo najwiekszy efekt przyniesie z tego wszystkiego zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna, poprostu i bez kontuzji.


Drodzy czytelnicy, dlaczego mylicie streching z rozciąganiem pod kątem "wydłużania kości?"

Zmieniony przez - Pavlo w dniu 2009-02-09 15:22:15
Nowy temat Wyślij odpowiedź
nutloveb