SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Redukcja tkanki tłuszczowej - problem

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 904

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 7 dni Na forum 6 dni Przeczytanych tematów 49
Cześć,
Zacznę od tego, że kilkanaście lat temu miałem tu konto, ale już najwyraźniej wyparowało.
Wracam, bo mam ogromny problem. Mianowicie, zacząłem w ciągu ostatniego roku tyć i nie mogę w żaden sposób wpłynąć na masę mojego ciała.
Nie mam ogromnej nadwagi, ale jestem już teraz ulany. Moje parametry:
Wiek: 35 lat
Wzrost: 189 cm
Waga: 87-88 kg
Ćwiczę trzy razy w tygodniu domowe FBW od lat. Od dawna miałem sportową sylwetkę, dość wyraźne mięśnie, widoczne mięśnie brzucha. Miałem świetną formę. Potrafiłem sobie też radzić z masą ciała, redukować, kontrolować dietę i eksperymentować. Byłem w stanie zrobić bardzo skuteczną redukcję pracując w ochronie i nie mając specjalnie ruchu za dnia. Zdarzało mi się zrzucać po 10 kg lub więcej w przemyślany sposób.
Pracowałem przez kilka ostatnich lat w Castoramie i miałem naprawdę sporo ruchu. Potem zmieniłem pracę na siedzącą, zacząłem tyć. Ograniczałem coraz bardziej kalorie, poczynając od węglowodanów. I moja waga stoi w miejscu! Czasem ważę 87 kg, czasem nawet 89! W niektóre dni jem ledwie ponad 1000 kalorii, w inne niewiele więcej. Według jednego kalkulatora kalorii do utrzymania obecnej masy potrzebuję 3000 kalorii, a według innnego 2500 kalorii. Ja jem naprawdę bardzo mało. Zawsze ograniczenia w diecie przynosiły u mnie dość szybkie efekty, a miałem już epizody większego ulania(100 kg na "świniomasie"). Próbowałem intensywnych aerobów na rowerku stacjonarnym, robiąc tylko jeden dzień przerwy w tygodniu. Robiłem na przemian 50-minutowe jazdy(zmieniając opór), przejeżdżając około 40 km, a drugiego dnia typowe interwały na około 20 minut. Po tych treningach ledwo żyłem. Nie zjadłem ani jednego cukierka lub innych słodyczy. Nie jadłem nic więcej niż dotychczas. Po trzech tygodniach moja waga nie zmieniła się ani trochę. Niestety rowerek tak zajeździłem, że się zepsuł, więc już nie jeżdżę. Różnicy nie ma żadnej.
Myślicie, że to problemy hormonalne? Mam w miarę libido, siłę na trening.
Proszę o waszą mądrość.
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5433 Napisanych postów 71361 Wiek 38 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 725048
Niestety, odżywiając się tak jak do tej pory, czyli dostarczając swojemu organizmowi mniej kalorii niż potrzebuje aby organy funkcjonowały w prawidłowy sposób, jest spora szansa, że doprowadziłeś do zaburzeń hormonalnych. Im dłużej to trwało, tym większe istnieje ryzyko. W takiej sytuacji, nie masz wyjścia jak podbić ilość spożywanych kalorii, bez względu na to, jak zareaguje organizm. Trzeba liczyć się z tym, że nie będzie to miało pozytywnego wpływu na sylwetkę.

https://www.sfd.pl/Długa_redukcja_Mężczyzno_zbadaj_się!-t1125995.html

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8247 Napisanych postów 81150 Wiek 46 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 686334
Zapotrzebowanie wylicz wg wzoru
https://www.sfd.pl/-t276436.html 
Zrób badania laboratoryjne
Najważniejsze rób wszystko z głowa
Nie skacz z kaloriami i długimi aerobami , wszystko musi być przemyślane i prowadzone systematycznie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 7 dni Na forum 6 dni Przeczytanych tematów 49
flex1976
Zapotrzebowanie wylicz wg wzoru
https://www.sfd.pl/-t276436.html 
Zrób badania laboratoryjne
Najważniejsze rób wszystko z głowa
Nie skacz z kaloriami i długimi aerobami , wszystko musi być przemyślane i prowadzone systematycznie

Zbyt skomplikowane są te wyliczenia. Generalnie nie ma cudów, masa równa się energii. Jeżeli jedząc mniej, nie tracę masy ciała, to coś jest chyba nie tak.
Jakie konkretnie badania zalecasz?
Skorzystałem z uproszczonego kalkulatora BMR(zaznaczając znikomą aktywność fizyczną) i wyniki znacznie przewyższają kaloriami i makroskładnikami moje codzienne spożycie.

Spożywam maksymalnie 150 g węglowodanów, a tłuszcz jedynie z gotowanych jaj i odrobiny masła.


Zmieniony przez - TrappedUnderIce w dniu 2022-08-01 20:20:23
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8247 Napisanych postów 81150 Wiek 46 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 686334
Zbyt głęboki deficyt będzie również działał niekorzystnie na spalanie tkanki tłuszczowej - poczytaj tematy podwieszone .
Badania podstawowe plus hormony
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 27181 Napisanych postów 19171 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 267519
Wylicz z tego wzoru co wyzej kolega podał bo kalkulatory o ile wyliczaja w miare dobrze zero kaloryczne to juz przyjmuja zbyt duże ciecia kalorii w przypadku zaznaczeczenia CHCE SCHUDNĄĆ i zbyt duze nadwyżki jesli zaznaczysz CHCE PRZYTYĆ . Korzystaj tylko ze wzoru bo najdokładniejszy , poczytaj ten temat bo tu masz bardzo dużo cennych informacji a następnie wez sie za układanie zywienia i ewentualnie moze tutaj wkleić jakis przykłądowy jadłospis do oceny https://www.sfd.pl/[art]_PIERWSZA_REDUKCJA__PRZYGOTOWANIE_DO_DIETY.-t681908.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10533 Napisanych postów 156725 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1219008
Zbyt skomplikowane są te wyliczenia. Generalnie nie ma cudów, masa równa się energii. Jeżeli jedząc mniej, nie tracę masy ciała, to coś jest chyba nie tak.


niestety nie zawsze tak jest czasem metabolizm jest juz zajechany w takim stopniu, ze naprawde nawet niska kalorycznosc w diecie nie moze dalej ruszyc z miejsca naszej wagi w dol... wiec warto tutaj rozpoczac z nieco wyzszego pulapu kalorycznego. Ja nawet czasem jak dostare podopiecznych w swoje rece z dobrym apetytem to startuje przez okolo 2 tygodnie z dieta z lekka nadwyzka kaloryczna. Jak wiem, ze ktos byl zabiedzony
2

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: [email protected]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 7 dni Na forum 6 dni Przeczytanych tematów 49
Panowie, dziękuję za wasze porady. Od jutra zaczynam więcej jeść. Na śniadanie bułkę grahamkę i trzy jaja, w pracy kanapkę z takiej samej bułki z jajkiem. Następnie po pracy przynajmniej dwa posiłki zawierające 100 g kaszy gryczanej każdy. Muszę rozkręcić metabolizm. W ogóle nie czuję głodu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8247 Napisanych postów 81150 Wiek 46 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 686334
Czyli dalej bez ładu i składu ?
1. Ustał bilans kaloryczny plus minus musisz go znać
2.Ustal rozkład makro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10533 Napisanych postów 156725 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1219008
Niestety tak tez wlasnie to wyglada:)
staraj sie jednak wrzucac wszystko w fitatu by miec jakies spojrzenie na to ile tych kalorii bedziesz wcinal oraz jaka ilosc poszczególnych makroskładników bedzie dostarczana. Tutaj nie wystarczy zjesc dwie bulki dziennie wiecej i po problemie :)
jak chcesz faktycznie cos osiagnac, miec jakis dobry efekt, to trzeba za to sie wziac porządnie z pewnym planem działania.
Bo za jakis czas sie okaze, ze stwierdzisz, ze nasze porady byly ch**owe i znowu tylko przytyles

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: [email protected]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 7 dni Na forum 6 dni Przeczytanych tematów 49
Dziękuję za uwagi, rzeczywiście będę musiał to przemyśleć. Założyłem na początek dobicie do 2500 kcal i później stopniowe obniżanie. Białko faktycznie dobierałem bardziej "na czuja", jedząc po 6 jaj dziennie plus jakieś mięso. Do niedawna się to sprawdzało w postaci całkiem dobrej formy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 27181 Napisanych postów 19171 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 267519
TrappedUnderIce
Dziękuję za uwagi, rzeczywiście będę musiał to przemyśleć. Założyłem na początek dobicie do 2500 kcal i później stopniowe obniżanie. Białko faktycznie dobierałem bardziej "na czuja", jedząc po 6 jaj dziennie plus jakieś mięso. Do niedawna się to sprawdzało w postaci całkiem dobrej formy.
to że coś się sprawdzało przez jakiś etap i było prowadzone na oko nie znaczy że cały czas tak będzie więc jeśli oczekujesz lepszych efektów to niestety trzeba się poświęcić i dopiąć podstawy
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Water