SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Redukcja przy rozwalonym metabolizmie

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2402

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 30 lat Na forum 84 dni Przeczytanych tematów 1553
Cześć,

Po długiej i bezsensownej redukcji postanowiłam napisać i prosić o radę.
Moja przygoda z odchudzaniem zaczęła się już jakoś w wieku 15 lat. Zaczęło się od tego, że przestałam jeść sniadania, stopniowo coraz mniej obiadu. I tak coraz mniej i coraz mniej. Oczywiście nie mając bladego pojęcia o odchudzaniu.
Udało mi się schudnąć. Przez jakis czas utrzymywałam wagę. Ale potem nastapił przełom i zaczęłam z powrotem wszystko jeść. Zaczęły sie kompulsy, na zmiane z głodówkami i tak w kółko przez kilka lat.
3 lata temu postanowiłam coś zmienić i zamiast głodówek zaczynałam jeść stopniowo "normalnie", co wtedy dla mnie oznaczało np. 900 kcal. Ale mijał miesiąc po miesiącu jadłam stopniowo coraz więcej, nie unikajac przy tym dalej kompulsow.
Obecnie jedząc ok. 1500 kcal, trenując 3 razy w tygodniu na siłowni i stosując marszobiegi dwa razy w tygodniu waga stoi w miejscu albo bardzo powoli spada.
Waże obecnie ok. 56 kg przy 156 cm wzrostu i chciałabym schudnac jeszcze pare kg. O ile moze nie chodzi mi o sama wage ale bardziej o cm. Ale teraz żeby schudnac musialabym zejsc do ok 1300 kcal co jest juz dla mnie dosc trudne na dluzsza metę.
Na razie moje treningi wygladaja tak jak pisalam wczesniej. Aczkolwiek od grudnia chcialabym je troche zmienic i na pewno zmiescic 3 biegania w tygodniu. Na razie z powodu przeciążenia nogi nie moge duzo biegac.
Pomyslalam ze moze by zwiekszyc teraz kcal od 1500 do 2000 dodajac co tydzien 100 kcal aż do końca roku. A po nowym roku uciac z powrotem do 1500. Czytalam tez duzo o diecie low carb i tak myslalam ze moze by jej sprobowac od stycznia. Kiedys juz na niej bylam i latwo mi szlo jej przestrzeganie.

Może troche chaotycznie opisałam, ale może ktoś dobrnął do końca i wie o czym piszę :) I mógłby coś doradzic :)

Poniżej zamieszczam ankiete.

Płeć : kobieta 
Wiek : 30
Waga : 56
Wzrost : 156
Obwód klatki : 90
Obwód ramienia : 28
Obwód talii : 72
Obwód uda : 57
Obwód łydki : 37
Aktywność w ciągu dnia : praca siedząca
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : 3x w tygodniu siłownia - FBW, bieganie - obecnie 2* w tygodniu
Cel treningowy : redukcja, następnie sylwetka z lekkim zarysem mięsni
Staż treningowy na siłowni : ciężko powiedzieć, od kilku lat coś tam ćwiczę ale nieregularnie
Odżywianie : 1500 kcal, 4 posiłki dziennie
Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) : tak
Ograniczenia żywieniowe : -
Stan zdrowia : -
Preferowane formy aktywności fizycznej : siłownia, bieganie
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : różne spalacze tłuszczu
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : tak
Stosowane wcześniej diety : głodówki, dukana, atkinsa, na zmianę z kompulsami


Z góry dziękuję za rady :)

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2257 Napisanych postów 6631 Wiek 48 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 521874
"Czytalam tez duzo o diecie low carb i tak myslalam ze moze by jej sprobowac od stycznia. Kiedys juz na niej bylam i latwo mi szlo jej przestrzeganie."
Jakby łatwo Ci szło jej przestrzeganie to ciągle byś na niej była - bo weszłoby Ci w nawyk. Z kompulsami w tle - w żadnym wypadku nie stosuj żadnej diety wyłączającej. W ogole juz wyjdz z pojecia dieta jako okresowy sposób odżywiania. Znajdz taki sposób żywienia, aby kompulsy pojawiały się coraz rzadziej...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Tetiszeri Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 732 Napisanych postów 3339 Wiek 42 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 36100
Czesc, przeczytaj jeszcze sama co napisalas. Cale Twoje zycie jest zdominowane przez ciagle odchudzanie sie. Nie masz rozwalonego metabolizmu tylko zaadaptowany. Taka jest natura czlowieka, ze dostosujemy sie do prawie kazdych warunkow. Do niskich kcal przede wszystkim. Rozwaz wazna kwestie im mniej kcal tym trudniej odzywczo bilansowac zywienie pod katem mikroskladnikow. Wszyscy mysla tylko o makro poki cos nie zacznie sie sypac.

Ze swojej strony low carbu nie polecam. Jezeli chcesz dokladac wysilku to nie ma nawet mowy o obcinaniu kcal. Ustal kaloryke, ktora bedzie dla Ciebie do utrzymania i da mozliwosc zbudowania odzywczej diety. Niedobory zelaza i czasem wapnia to standard u kobiet. Czasem wit B12 rowniez.
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 0 Wiek 26 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 58
Jako, że sama jestem (byłam?) w podobnej sytuacji popieram dziewczyny. Absolutnie żadnej diety wyłączeniowej. Tym bardziej, jeśli ćwiczysz siłowo - LC się nie sprawdzi, nie będzie odpowiedniej regeneracji, węgle są potrzebne.
Na szybko licząc kalkulatorem potreningu wychodzi (biorąc umiarkowaną aktywność), że Twoje BMR wynosi 1339 kcal, a do utrzymania powinnaś jeść 2075 kcal. Wychodzi na to, że wcale z tej redukcji nie wyszłaś....
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
bziubzius Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1689 Napisanych postów 14022 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 267820
Dodaj kalorii, zbilansuj dietę prawidłowo, uzupełnij niedobory, dojdz do przynajmniej 2 tys kcalorii
po tym czasie możesz próbować delikatnie ucinać kcal, ale tez nie od razu na 1500kcal,bo to błędne koło
najpierw odżyw organizm, potem skup się na redukcji
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
paula.cw Moderator
Ekspert
Szacuny 1179 Napisanych postów 9193 Wiek 32 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 573993
Fajnie byłoby też zobaczyć zdjęcia żeby ocenić czy redukcja jest teraz najlepszym rozwiązaniem oraz dowiedzieć się więcej o Twoim treningu.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

DT kamilka54 - walczymy z głową!

;