SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ocena ogólna stanu i diety

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 6446

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 45 Wiek 39 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1567
Witam wszystkich. Chciałam się przywitać, na początku podziękować za bardzo przydatne artykuły i wpisy, które czytam ostatnio w każdej wolnej chwili i poprosić o ewentualne sugestie, co do poprawy sylwetki, nabrania mięśnia i ogólnej poprawy kondycji i wytrzymałości.
Wiek : 32
Waga : 57
Wzrost : 167
Obwód w biuście(1) : 90
Obwód pod biustem : 74 na wydechu
Obwód talii w najwęższym miejscu (2): 67
Obwód na wysokości pępka : 73
Obwód bioder (3): 95
Obwód uda w najszerszym miejscu: 55
Obwód łydki : 33 - no niestety liche te łydki
W którym miejscu najszybciej tyjesz : raczej brzuch, ale generalnie równomiernie
W którym miejscu najszybciej chudniesz : piersi, brzuch, twarz
Uprawiany sport lub inne formy aktywności: (jak często) , jazda konna 2 razy w tyg po 60 - 50 min. (głównie kłus i stęp, bo na razie uczę się galopu), jazda na rowerze 2 razy w tyg. po około 40 min do godziny, bieganie 3 razy w tyg po pół godz albo 40 min w zależności od formy + plan treningowy dla początkujących w celu poprawienia sylwetki, pompki na razie 20 - 30 dziennie. Zaczęłam ćwiczyć 5 razy w tyg. 2 tygodnie temu, czyli biegam dopiero drugi tydz.
Co lubisz jeść na śniadanie: kanapkę z serkiem albo jajkiem i kawa słabiutka z pół łyżeczki z mlekiem, do tego pomidor, sałata albo jakieś inne warzywo
Co lubisz jeść na obiad : rybę albo jajko z ryżem lub ziemniakami (wiem, że tutaj nie polecacie ale lubię i nie jadam codziennie) i duże ilości surówek
Co jako przekąskę : jabłko, banan, sezonowe owoce, grejpfruty, pomarańcze
Co jako deser : bardzo rzadko jadam desery, jeśli już to kakao bez cukru z rodzynkami i migdałami albo same migdały (lubię i mam do nich słabość) albo banany
Ograniczenia żywieniowe : nie jadam mięsa
Stan zdrowia, czy regularnie miesiączkujesz, czy bierzesz tabletki hormonalne : miesiączkuję w miarę regularnie, nie biorę tabletek anty, choroba tarczycy hashimoto objawiająca się niedoczynnością, codzienna dawka Novothyralu 75mg, co drugi dzień 75 + połówka 75, obecnie tarczyca jest w dobrej formie, poziom ft3 i ft4 wyregulowany (regularnie się badam). Ponadto krótkowzroczność - 2,5 na jednym oku i minus 7 na drugim i astrygmatyzm, miałam wadę postawy w dzieciństwie i jako nastolatka i mam do tej pory trochę problemów z kręgosłupem, głównie od przebywania w jednej pozycji ze względu na pracę siedzącą
Preferowane formy aktywności fizycznej: pływanie, choć niestety teraz nie mam dostępu do pływalni, ale całe życie pływałam regularnie (od 1 razu do 3 razy w tyg), spacery, jazda na rowerze i jazda konna, bieganie i ogólna gimnastyka i podnoszenie ciężarków (na razie zaczynam z tym). Przez parę lat regularnie codziennie robiłam brzuszki i gimnastykę na kręgosłup zalecona przez lekarza.
Przed okresem bardzo bolą mnie piersi, to jest przypadłość od paru miesięcy, wcześniej tego nie było.
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : był krótki czas, że stosowałam tabl. antykoncepcyjne (2 - 3 mies.). Łykam zestaw witamin, tran, Aspargin, melatonina przed snem
Stosowane wcześniej diety :
Jako nastolatka stosowałam różne diety i widzę teraz, że tylko sobie zaszkodziłam i rozregulowałam metabolizm, nie jadałam śniadań, jadłam 2 - 3 posiłki dziennie, czasem nie jadłam cały dzień albo cały dzień na owocach, albo pół dnia nic i dopiero po południu albo wieczorem jakiś posiłek i nie dostarczałam wystarczającej ilości białka, był czas, że objadałam się słodyczami (kilka razy dziennie).
Paliłam papierosy, wypijałam 2 albo i więcej słodkiej coli dziennie. Najwięcej ważyłam 64 kilo, najmniej 53.
Od roku jem 5 - 6 posiłków dziennie i pilnuję pory karmienia, co 2 - 3 godz. Rzuciłam palenie, cukier (no czasem w czasie okresu zdarzy mi się, że zjem czekoladę, bo mam przeważnie ochotę akurat wtedy).
Po bieganiu i konikach zazwyczaj zjadam banana albo wypijam kakao z rodzynkami, migdałami i łyżeczką miodu (czasem) i potem normalny posiłek w zależności od pory dnia albo obiad albo podwieczorek czy kolacja.

Za względu na to, że nie jem mięsa tylko jajka, serki i ryby, to mam pytanie czy uda mi się zbudować mięśnie jedząc to, co jem?
2 tyg. temu wykupiłam tutaj plan dieta + trening. O ile trening jest w dla mnie w porządku, to dieta (w zamyśle redukcyjna ma tylko 1400 - 1200 kcal). To dla mnie zdecydowanie za mało. Więc trzymam się tego, co wcześniej jadłam i szacuję, że zjadam w tej chwili ok. 1800 - 2000 kcal.
Zaczęłam biegać, żeby poprawić wygląd (ujędrnić i zmniejszyć biust i pozbyć się cellulitu) i samopoczucie, i w razie czego jak nie mam dostępu do basenu, to biegać mogę wszędzie. Od czasu rozpoczęcia treningów (2 tyg.) troszkę zmalały mi odwody, w brzuchu i biodrach 1cm. Waga też spadła 2 kilo i już mi się wydaje, że taka jak jest jest ok.
Teraz chciałabym poprawić ogólnie wygląd, żeby widać było mięśnie, jak zaczną się pojawiać.

Chętnie wysłucham sugestii.

Przykładowy jadłospis:

Śniadanie: 2 kromki chleba (50 - 70 gram), jajko lub ser biały półtłusty albo 50 gram serka almette, sałata, pomidor, kawa z mlekiem
Drugie śniadanie: 50 - 70 gram chleba + jajko lub 50 - 70 gram sera białego
Obiad: ryż, kasza lub ziemniaki ok. 100 gram po ugotowaniu, 2 - 3 jajka lub ryba około 100 - 150 gram, surówka
Podwieczorek: tak jak śniadanie tylko zamiennie jajko, ser lub ryba
Kolacja: pieczywo 50 - 70 gram + ryba makrela lub łosoś około 50 - 70 gram, kakao ciemne bez cukru na mleku z dodatkiem rodzynków i migdałów (garść tego i tego).

+/- banan lub dwa albo dodatkowe kakao z rodzynkami i migdałami


Ciężarki, z którymi ćwiczę 4 dni w tyg. po około 15 - 20 min. mają 1,5 kg.
Nie mam w domu żadnych sprzętów, ale może w przyszłości będzie drążek.

Proszę o opinie i z góry dziękuję.















Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 6334 Wiek 35 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 99903
Możesz dużo tutaj podpatrzeć. http://www.sfd.pl/Oveja/_podsumowania_str._39/_76/_126-t793669.html
Ovejka też nie je mięsa Wszystko się da tylko jest to trudniejsze

Na 1,5 kg ciężarkami to nic nie zbudujesz. Zastanów się nad zainwestowaniem na takie regulowane albo pójście na siłownie.

Jadłospis najlepiej wrzuć na potreningu.pl Pasuje tam login i hasło z sfd.

Gdy poprawisz fundamenty, łatwiej Ci będzie doprowadzić do porządku resztę domu...

Było minęło: http://www.sfd.pl/Dotkazoz_DT_2013_podsum.str.19_-t914686-s19.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 72 Napisanych postów 26831 Wiek 14 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 282788
Tu masz wytyczne odnośnie diety http://www.sfd.pl/Kicia_1985__Jak_osiągnąć_szczupłą_sylwetkę_przy_niedoczynności_tarczycy_-t682495.html
Wrzuć zdjęcia całej sylwetki (od głowy do kostek), na tych, które dałaś widać sporo krzywizny.

Zmieniony przez - Ruda_29 w dniu 2012-08-12 21:23:18

A ja nie jestem za ciężka jak na swoją wagę?
http://www.sfd.pl/Ruda_DT_/_Debiuty_2015-t1044538.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 45 Wiek 39 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1567
Dobrze, postaram się wrzucić, bo na razie mam tylko kam. internetową i wolnej chwili poczytam linki. Ile mają ważyć te regulowane ciężarki?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 45 Wiek 39 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1567
Toteż te co mam wydawały mi się nieco za lekkie ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1271 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 12119
Tak sobie w ramach ciekawostki wrzuciłam twój podany jadłospis w dziennik żywieniowy. Wyszło 1418kcal, 86g białko, 35g tłuszcze, 184g węglowodany.

Nad dieta na pewno trzeba będzie popracować, zobacz co jedzą dziewczyny

Nie gardź sobą, że bitwę przegrałeś. Trzeba pewnej siły, by się zapędzić tam, gdzie się bitwy przegrywa.

http://www.sfd.pl/Pierwsza_redukcyjna_po_50:50..._dukanie...mm..._i_innych_eksperymentach-t865808.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 72 Napisanych postów 26831 Wiek 14 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 282788
Robiłaś sobie ostatnimi czasy badania krwi? Jeżeli nie, to zrób koniecznie, żeby sprawdzić, czy nie masz anemii.
Musisz konkretnie przyłożyć się do diety, zacznij brać żelazo (prawdopodobnie nabiałem pogłębiasz jego niedobory).

A ja nie jestem za ciężka jak na swoją wagę?
http://www.sfd.pl/Ruda_DT_/_Debiuty_2015-t1044538.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 45 Wiek 39 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1567
Cześć Ruda. Robiłam niedawno morfologię i poziom żelaza, wyszły w normie.
Co do diety, jak wczoraj spisałam wszystko co jadłam, to wyszło mi z z chleba, jajek, ryby, fasolki szparagowej, buraków, ziemniaków (wiem już, że przy niedoczynności mają być odstawione, tylko nie zdążyłam dokładnie wszystkiego doczytać) i borówek w sumie:
1540 kcal w tym B: 81 g T: 57 g W: 147 g
do tego masło 10 gram - 73 kcal
drink kakaowy: mleko 400ml - ok. 200kcal
migdały 20 g
kakao ciemne 20 g
rodzynki 20 g
Wyszło mi z tego drinka około 519 kcal (o ile dobrze policzyłam te wartości), ale już nie wyliczałam BTW.
Razem wychodzi około: 2132 kcal z tym, że może być więcej, bo obiadu sobie nie ważyłam, mniej więcej micha jest raczej zapchana stałą ilością.
Nie liczyłam pomidorów i sałaty. Pomidory są eko, niczym niepryskane z przydomowej szklarni, sałata też eko, jeśli już to obsikana przez psa, do tego eko pietruszka i koperek.
Wczoraj było 50 min. bardzo lichej i powolnej jazdy na rowerze, bolały mnie trochę nogi po biegach dzień wcześniej.
Niecała godzinna jazdy konnej i trening siłowy z bidnymi 2kg ciężarkami (i tak dziś czuję, że mam ramiona i grzbiet, ale można przeżyć).
Będę dalej czytać linki, które podałyście i ewentualnie pytać.
Do tego piję herbatkę z pokrzywy 2 - 3 razy dziennie.
Czy te herbatki z mniszka to po prostu liście zalane wrzątkiem?
Trochę się interesuję ziołami i wiem, że mniszek zdrowy, ale podobno nie przy nadkwasocie.
Bardzo dzięki za info.
Trochę kiepsko jakby miała nie jeść nabiału, bo na samych rybkach to długo nie pociągnę. Był czas, że miałam smaki na makrelę i tak miesiąc na okrągło zajadałam, ale mi coś zbrzydło od jakiegoś czasu. No i nie bardzo wiem czym zastąpić mleko...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 45 Wiek 39 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1567
Rozumiem, że główne wytyczne przy niedoczynności są takie:

"W każdym bądź razie poniżej masz listę produktów do diety, jaką opracowałyśmy dla kobiet z niedoczynnością tarczycy. Tymi wskazówkami powinnaś bezwzględnie kierować się przez pierwsze 4 tygodnie. Później wprowadzimy odpowiednie zmiany i plan zostanie zindywidualizowany dla ciebie:

1. Wywal z diety wszystkie syfy (słodycze, fast foody, napoje gazowane, kupne soki, jogurty „owocowe”, wszelkie zupy i dania instant, wędliny)
2. Nie pij alkoholu
3. Nie jedz nabiału (odpadają jogurty, kefiry, mleko, twaróg, ser)
4. Nie jedz zbóż i produktów z ich przemiału. Dotyczy to kasz, ryżu, wszelkiego pieczywa i w ogóle mąki. Wyjątek to platki owsiane i quinoa.
5. Mięso: wołowina, baranina, konina, dziczyzna i drób w nieograniczonej ilości (ale unikaj piersi z kurczaka). Chuda wieprzowina sporadycznie. Wątroba wołowa, cielęca i drobiowa do 3x w tygodniu. Podobnie inne podroby.
6. Ryby i owoce morza: wszystkie gatunki w nieograniczonej ilości (ale ograniczaj te puszkowane). Dla ciebie niezwykle ważne są gatunki morskie. Dobrze, gdybyś takie ryby jadła codziennie. Nie zapominaj też o tych tłustych (makrela, śledź, halibut, łosoś, troć)
7. Jajka, w nieograniczonej ilości. Najlepiej, gdybyś miała takie wiejskie, od kur z wolnego chowu. Wtedy jedz je również na surowo
8. Warzywa strączkowe: fasole, groch, ciecierzyca, soczewica dozwolone 1x dziennie. Soja i wszelkie jej przetwory kategorycznie zabronione.
9. Tłuszcze dodawane do posiłków: oliwa z oliwek, olej rzepakowy, awokado, oleje z orzechów, olej kokosowy (koniecznie wprowadź i jedz 1x dziennie), olej lniany w nieograniczonych ilościach
10. Orzechy, przede wszystkim brazylijskie i nasiona w nieograniczonych ilościach, zmielone siemię lniane. Wyjątek to orzeszki ziemne, te są zakazane
11. przyprawy naturalne ziołowe, musztarda, chrzan, ocet winny i jabłkowy. w nieograniczonych ilościach
12. warzywa: wszystkie w nieograniczonej ilości. Zabronione są ziemniaki i kukurydza. Poniższe warzywa tylko i wyłącznie gotowane i w bardzo ograniczonych ilościach:
kapusta
brokuły
Rzepa
Brukiew
Kalarepa
Szpinak
Brukselka
Rzodkiewki
Kalafior

13. Soki warzywne domowe: jak najwięcej.
14. Do picia: woda (minimum 2 litry dziennie), napary ziołowe, zielona herbata"

1. Wyeliminuj cały nabiał (sery, mleko, jogurty, kefiry), możesz pić mleko ryżowe jeśli lubisz i czujesz taką potrzebę.
2. Wyeliminuj pieczywo, w ogóle całą mąkę pszenną i jej przetwory, makarony, mąkę żytnią i jej przetwory; kaszę mannę; jęczmień i jego przetwory (kasza mazurska, perłowa, pęczak)
3. Możesz jeść: quinoa, proso, kasza i mąka gryczana, mąka kukurydziana, kukurydza, ziemniaki, mąka ziemniaczana, ryż, płatki i mąka ryżowa, mąka z amarantusa. Oraz jeśli uda Ci się kupić produkty wyraźnie oznaczone jako bezglutenowe: makaron, mąka.
4. Kup kurkumę i jedz 3x dziennie po 1 łyżeczce od herbaty
5. Bierz olej z wiesiołka
6. Pij rumianek
7. Pozostałe wytyczne jak poprzednio.



Dlaczego nie wolno glutenu i ziemniaków???

Zmieniony przez - Agnieszka Marta w dniu 2012-08-15 10:49:09
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 45 Wiek 39 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1567
No nic, na razie eliminuję gluten, mleko i przetwory mleczne. Ciężko jest, ale trudno. Co do wymiarów to tyłek ani drgnął, choć może trochę się podniósł :P.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 45 Wiek 39 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1567
Wymiary:Obwód w biuście(1) : 90 - 87 (-3)
Obwód pod biustem : 74 na wydechu 73 (-1)
Obwód talii w najwęższym miejscu (2): 67 - 66 (-1)
Obwód na wysokości pępka : 73 - 72 (-1)
Obwód bioder (3): 95 - 95
Obwód uda w najszerszym miejscu: 55 - 56 (+1) akurat nie do tego dążymy, ale cóż
Obwód łydki : 33 - 33 - bz
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

POMOCY!!!!

Następny temat

Pełna mobilizacja - 60 dni

Zestaw 1