SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Masa czy redukcja?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 336

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

18

Płeć

mężczyzna

Cel

Masa.. Redukcja.. oto jest pytanie..

Waga

72

Wzrost

168

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

poza treningiem pracuje przy remoncie domu

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

trening: fbw co drugi dzień - ogólnie jestem w stanie podciągnąć się 15 razy czy zrobić 45 pompek max, sprzęt: drążek, sztanga, sztangielki, ławeczka, poręcze, obciążenie, worek

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

zbilansowana 20% białka, 30% tłuszczów, 50% węglowodanów

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

bardzo dobry

Stosowana lub planowana suplementacja

brak
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 13 Na forum 222 dni Przeczytanych tematów 318
Witam, od dwóch miesięcy jestem na cyklu masowym. Wcześniej przez dłuższy czas (3 miesiące) waga stała w miejscu na ok. 2950 kcal teraz przy nadwyżce 150-200 kcal ok. 3100 waga powoli pnie się w górę, ogólnie przez te trochę ponad dwa miesiące wpadło +/- 2 do 3 kg chciałbym jeszcze dobić kolejne 3 kg i dopiero zacząć redukcję tak bym po wycince nie znalazł się w tym samym miejscu, co przed cyklem masowym z drugiej strony nie chcę się zalać, a już (co widać na zdjęciach) zebrało się trochę tłuszczu na klatce, chociaż może to wina tego, że nie przykładałem się zbytnio do treningów, tzn. zdarzało się, że zrobiłem normalny trening, tylko raz w tygodniu dopiero od tygodnia lecę tak jak wcześniej.


Zależy mi, żeby ktoś doświadczony z boku mógł ocenić i doradzić czy lecieć dalej z masą, czy może mini cut, czy normalna redukcja..

Zdjęcia niestety są słabiej jakości i niezbyt symetryczne, ale mam nadzieje, że przynajmniej mniej więcej coś pomogą w ocenie.












Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2731 Napisanych postów 50690 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 341862
Wklej zdjęcia w świetle dziennym. Niemniej po tych wyglada na to, że wskazana byłaby redukcja. I to nie mini, a porządna. Do lata powinieneś zdążyć.
1

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 13 Na forum 222 dni Przeczytanych tematów 318
Ok akurat mam.. Czyli o progresie siłowym mogę zapomnieć? Tak tylko wspomnę, że nie zależy mi na plażowej sylwetce na lato.. Np. jeśli zejdę do 68, to będę w tym samym miejscu co przed masą czy chociaż te +0,5 kg mięśnia zostanie?









Zmieniony przez - ENCZANTED w dniu 2020-03-23 23:54:53

Zmieniony przez - ENCZANTED w dniu 2020-03-24 00:04:10
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 14649 Napisanych postów 14173 Wiek 28 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 329077
na tych zdjęciach w świetle dziennym lepiej to wygląda, ale redukcja byłaby dobrym wyjściem teraz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 13 Na forum 222 dni Przeczytanych tematów 318
A jest w ogóle do czego bo jak dla mnie to mięsa nie ma za wiele.. Raczej nie da się progresować siłowo na redukcji?

Ostatnie pytanie zejść sobie tak do 2800 kcal i obserwować ciało czy lepiej od razu do tych 2350, nie rozwalę metabolizmu bo różnie ludzie mówią?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 14649 Napisanych postów 14173 Wiek 28 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 329077
od zerwoego utnij 200-300kcal, nie rzucaj się od razu na małe kcal bo nie będzie z czego ciąć. Są mięśnie więc jest do czego redukować, a tu nie chodzi tylko o ich "uwydatnienie" tylko o zbicie poziomu bf, żeby nie budować tłuszczu tylko mięśnie
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 13 Na forum 222 dni Przeczytanych tematów 318
Ok dzięki

zacznę od +/- 2860 kcal

I teraz makro taki rozkład może być? 25% białka, 20% tłuszczów, 55% węglowodanów?




I jeszcze jak z tą progresją siłową można próbować dorzucać po 1 kg czy raczej odpuścić na redukcji?



Zmieniony przez - ENCZANTED w dniu 2020-03-24 09:01:49

Zmieniony przez - ENCZANTED w dniu 2020-03-24 09:04:35
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9948 Napisanych postów 10019 Wiek 39 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 238855
tez bym przyredukował teraz tym bardzeij że nie zajmie ci to dużo bo bf jest jesczze znosny , szkoda ze wystartowałeś z masa zamiast na starcie najpierw zejść tak nisko z bf jak sie dało
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 13 Na forum 222 dni Przeczytanych tematów 318
A no mogłem.. ale trochę podjarałem się progresowaniem siłowym a też nie chciałem schodzić poniżej 68kg i tak wyszło.. Co myślisz 2,4 g białka / 0,9 g tłuszczów i 5,4 węgli i będę je powoli zbijał?


Zmieniony przez - ENCZANTED w dniu 2020-03-24 10:09:56
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4098 Napisanych postów 64700 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 687052
Również jestem zdania, że redukcja tkanki tłuszczowej będzie przy obecnym jej poziomie lepszym rozwiązaniem. Wynika to z tego, że im niższy jest poziom tkanki tłuszczowej w naszych organizmach, tym później budować można lepszej jakości mięśnie. Najlepiej zejść do co najmniej 12-13 procent. Z kolei wartość 15 procent powinna sugerować nam konieczność redukcji. Polecam poczytać więcej na ten temat w artykule:

https://www.sfd.pl/Body_fat__znaczenie_w_budowaniu_masy_mięśniowej-t1132868.html 
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4098 Napisanych postów 64700 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 687052
Wspominasz również o zmianie masy ciała jako istotnym elemencie kształtowania sylwetki. Warto pamiętać o tym, że kilogramy nie są istotne tej kwestii. Miarą efektów są obwody ciała mierzone co jeden,dwa tygodnie rano na czczo i zapisywane. Jeżeli nie ma progresu w tej kwestii, to należy korygować kalorie lub/i aktywność fizyczną.

Jeżeli chodzi o ilość składników odżywczych w diecie, to nie należy określać ich w procentach. Przyjmujemy wartości w gramach na kilogram masy ciała. 2g białka, minimum 1 gram tłuszczów i reszta kalorii pochodząca z węglowodanów.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ćwiczenia - Redukcja

FuckBaton