SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Masa - 83 kg

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 957

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 31 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 175
Witam ponownie,

Po niecałych czterech miesiącach względnie regularnych treningow i bezwzględnie rygorystycznej diety redukcyjnej, przyszedł czas na bolesną refleksję: po co redukować, gdy pod spodem nic nie ma.

Teraz na powaznie: było miło, poprawiło się samopoczucie, wzrosła energia, sporo tłuszczu zniknęło bez żadnych praktycznie strat na wadze. Nie żałuje.

Ale przyszedł czas na budowanie.

Trochę danych:
Wzrost: 185
Waga: 84
Wiek: 23

Dieta redukcyjna wyglądała tak: 2400 kcal, 181 B (2,1/kg), 112 T (1,3/kg), 168 WW (2/kg). Do tego 3x trening silowy fbw ok. 40 min + 35 aerobow po każdym treningu. Suplementacja: DT: wpc 30g rano i 30g po silowym,bcaa popijane w trakcie aerobow. DNT: wpc 30g rano.

Nowy plan wyglada nastepujaco:
3050 kcal, 197 B (2,3/kg), 132 T (1,6/kg), 273 WW (3,25/kg) <=== DNT
3150 kcal, 221 B, reszta bez zmian. <=== DT

Posilki:
Rano:
Kreatyna (monohydrat) 5g, wpc 30g, mleko 0,5% 300 ml, płatki owsiane 50g, śliwki suszone 10g, jogurt naturalny 75g.

Przedtreningowy/drugie sniadanie:
Chleb pelnoziarnisty 150g, kura pierś 150g, oliwa z oliwek ok. 15g + w DNT warzywa.

[w dni treningowe dochodzi w tym momencie - na siłowni: bcaa popijane w czasie treningu silowego, a po silowym: kreatyna monohydrat 5g, wpc 30g oraz banan ok. 100g (wtedy banan wypada z potreningowego)]

Potreningowy/obiad:
Ryż brązowy 100g, kura pierś 200g, oliwa z oliwek ok. 15g, banan ok. 100g + w DNT warzywa.

'Podwieczorek':
100g chleba pelnoziarnistego, 100g makreli wedzonej, warzywa, orzechy włoskie 30-40g.

Przed snem:
Ser biały poltlusty 120-140g, oliwa z oliwek ok. 20g i warzywa.

Trening 3x w tygodniu: 5 min na orbitreku w ramach rozgrzewki, kilka chwil rozciągania i zaczynamy fbw: przysiady, martwy ciąg, wioslowanie sztanga w opadzie, wyciskanie sztangi na prostej, COŚ NA BARKI - jakieś propozycje?, ściąganie drążka za plecy (jak tylko będę w stanie, zamienie to na podciaganie na drazku) i na koniec brzuszki + skośne na maszynie.

Po silowym chwila w szatni na pożywienie.

Na koniec 30 min orbitreku lub bieznia.


I teraz prośba okomentarze i ewentualne poprawki oraz kilka konkretnych pytań:
1. Czy zmiana z 2400 na 3100 kcal to nie za duży skok i nie spowoduje obrosniecia tak bardzo niepożądanym fatem?
2. Czy zwiększenie węgli z 2/kg na 3,5/kg nie spowoduje tego samego co w 1.?
2. Czy aeroby po każdym treningu nie wpłyną negatywnie na efekty treningu silowego? Może zmniejszyć ich czas/intensywność albo robić tylko 2/1 razy w tygodniu (mogę je robić tylko bezpośrednio po silowym, nie mam czasu by robić je w inne dni/godziny)? Z drugiej strony boje się, ze ograniczenie aerobow sprawi, ze nie będę w stanie skutecznie ograniczać przyrostu fatu.
3. Czy dawkowanie suplementow i pory ich przyjmowania są OK?

Z góry dzięki za pomoc.

Zmieniony przez - doyshark w dniu 2012-07-12 17:41:28

Zmieniony przez - doyshark w dniu 2012-07-12 19:49:42
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 133 Napisanych postów 20191 Wiek 9 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 69241
Witam.
Jeśli szukasz indywidualnych porad, diety opracowanej precyzyjnie dla Ciebie przez naszych dietetyków oraz treningu przygotowanego przez naszych trenerów personalnych to skorzystaj z tej oferty.

Nasi specjaliści przygotują wszystko za Ciebie i specjalnie dla Ciebie

http://potreningu.pl/plany/strefa-mezczyzny 

Pozdrawiam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 2413 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 20417
po treningu przede wszystkim wywal oliwę i zapoznaj się z podstawami diety, myślę, że kreta i inne suple na poczatku są zbędne

"Ten, kto nigdy nie upadł, nie wie, jak się podnieść" - Fedor Emelianenko

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 438 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 10761
wyrzuć pieczywo i daj ryz/kasza/makaron
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 427 Napisanych postów 56364 Wiek 34 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 184874
bardziej niż oliwę wywaliłbym rybę wędzoną bo na codzień nie jest jednak dobrym pomysłem

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 31 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 175
"po treningu przede wszystkim wywal oliwę i zapoznaj się z podstawami diety, myślę, że kreta i inne suple na poczatku są zbędne"

Oliwa jest składnikiem (można się spierać, że niezbędnym) marynaty do kury, a wspominam o niej w zasadzie dlatego, że z reguły mam problem z dostarczeniem odpowiedniej ilości dobrej jakości tłuszczy w codziennej diecie, w związku z czym desperacko doszukuję się ich w takich miejscach. Rozumiem, że wywalenie tłuszczy z posiłku potreningowego wiąże się z ich negatywnym wpływem na procesy anaboliczne (a może jednak chodzi o coś zupełnie innego, o czym nie mam pojęcia?).

Co do podstaw diety - uwierz, nie zawracałbym nikomu głowy zakładaniem oddzielnego tematu (2-go już), gdybym wcześniej odpowiednio sporo nie poczytał w danej dziedzinie (trudno jednak mówić, żebym opanował choć podstawy podstaw - dietetyka to tak rozległa i skomplikowana dziedzina, że przejrzenie kilku tematów na forum sportowym nijak się ma do rzetelnej wiedzy, z czego doskonale zdaję sobie sprawę).

Suplementy: być może czegoś nie rozumiem, ale nie widzę żadnych podstaw by twierdzić, by angażowanie w diecie serwatki na jakimkolwiek etapie (czy to na początku, czy po długim stażu) było zbędne - chodzi przecież o to, by dostarczyć odpowiednią (po wyliczeniach) ilość białka. Uznałem na pewnym etapie układania diety, że więcej z normalnej żywności go nie dostarczę (bo koszty, bo więcej zachodu, bo przejedzenie), dołożyłem więc odpowiednią ilość WPC. BCAA - dodaje mi energii na treningach z czym często miałem problemy, dostarcza organizmowi aminokwasów co przy aerobach znacznie go odciąża i pozwala na swego rodzaju damage mitigation: organizm, zamiast rozkładać sobie przy/po aerobach białka na aminokwasy (co chcielibyśmy ograniczyć w sytuacji, gdy właśnie skończyliśmy trening siłowy), dostanie te aminokwasy z zewnątrz.

Kreatyna - zostawmny ten temat, kwestia mocno kontrowersyjna w kontekście długości stażu, ile badań tyle różnych stanowisk, po średnio/nisko wnikliwym studiowaniu kilku z nich podjąłem taką a nie inną decyzję. Niech to nie będzie przedmiotem dyskusji.

"wyrzuć pieczywo i daj ryz/kasza/makaron"

Jakiś konkretny powód przewagi ryżu nad pieczywem razowym? Jeśli chodzi o indeks IG, taki razowy chlebek ma nawet nieco niższy niż dajmy na to: ryż brązowy. zmniejszyłem chleb kosztem kolejnej torebki ryżu, ale dalej chciałbym dowiedzieć się w czym rzecz ;).


"bardziej niż oliwę wywaliłbym rybę wędzoną bo na codzień nie jest jednak dobrym pomysłem"

Fakt, to jest mój spory problem. Najpierw był tuńczyk z wody, ale raz że się przejadł, a dwa że też średnio zdrowe. Staram się przeplatać makrelę ze świeżymi (a częściej: mrożonymi rybami), ale i tak wychodzi na to że 3-4x w tygodniu jest makrela. Popracuję nad alternatywą.


Ktoś ma może coś do powiedzenia na temat:
1. Czy zmiana z 2400 na 3100 kcal to nie za duży skok i nie spowoduje obrosniecia tak bardzo niepożądanym fatem?
2. Czy zwiększenie węgli z 2/kg na 3,5/kg nie spowoduje tego samego co w 1.?
3. Czy aeroby po każdym treningu nie wpłyną negatywnie na efekty treningu silowego? Może zmniejszyć ich czas/intensywność albo robić tylko 2/1 razy w tygodniu (mogę je robić tylko bezpośrednio po silowym, nie mam czasu by robić je w inne dni/godziny)? Z drugiej strony boje się, ze ograniczenie aerobow sprawi, ze nie będę w stanie skutecznie ograniczać przyrostu fatu.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja, co teraz.

redox