SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Krata Na Lato 2019, zadania na Maj

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1565

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3029 Napisanych postów 9761 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 506523
Krata na Lato 2019 - moduł majowy


Moduł majowy składa się z dwóch części. Część A czyli sylwetkowa, w skład której wchodzą pomiary oraz zdjęcia, w sumie 6 zadań. Druga część - B - to łączenie 5 różnych ćwiczeń do wykonania.


Część A - Sylwetkowa (waga, pomiary, zdjęcia)

Blok sylwetkowy to 6 różnych zadań, ostateczny wynik z tego bloku będzie sumą pkt procentowych uzyskanych w każdym zadaniu.

1. Waga

Waga uczestnika na początku i na końcu miesiąca, wynik to różnica w kg. Wrzucamy zdjęcie aktualnej wagi z kartką, na której jest napis KNL 2019. Pierwsze zdjęcie wrzucamy najpóźniej w połowie trwania modułu, czyli do 15 maja. Wynik będzie przedstawiony w postaci pkt procentowych.
Jeśli uczestnik zwiększy wagę, otrzyma 0 pkt.


2. Pomiar fałdy

Pomiaru dokonujemy na brzuchu na początku i na końcu miesiąca. Dokumentujemy zdjęciem. Za każdy utracony 1mm otrzymujemy 1pkt. Wynik przeliczamy na pkt procentowe. Pierwsze zdjęcie wrzucamy najpóźniej w połowie trwania modułu, czyli do 15 maja.
Pomiar wykonujemy wg instrukcji:
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Fałdomierz-opis37503.html#sposob




3. Pomiar obwodu brzucha

Mierzymy obwód brzucha na wysokości pępka na początku i na końcu miesiąca, również dokumentujemy odpowiednim zdjęciem. Pierwsze zdjęcie wrzucamy najpóźniej w połowie trwania modułu, czyli do 15 maja.

Punktacja:
różnica 0,1-1cm - 1pkt
1,1 - 2cm - 2pkt
2,1 - 3cm - 3pkt
itd.
Wynik podany będzie w postaci pkt. procentowych.


4. Zdjęcia

W dowolnym momencie trwania modułu wrzucamy 3 zdjęcia z kartką z napisem KNL 2019:

1. poza "najszerszy przodem"



2. poza "mięsnie brzucha przodem"



3. poza "triceps bokiem"

W tej pozie ustawiamy się tak, żeby było widać nie tylko mięśnie skośne, ale również wypracowana kratę - tak jak na pierwszym zdjęciu oraz na drugim zdjęciu u pana po prawej (u pozostałych kraty nie widać).






Każde zdjęcie będzie punktowane osobno. Oceniają forumowicze i moderatorzy przyznając punkty (punkty w zależności od ilości uczestników, od najlepszego do najgorszego). Zdjęcia wrzucamy raz, w najdogodniejszym dla nas momencie. Wynik będzie przedstawiony w postaci pkt. procentowych.






Część B - siła i wytrzymałość


Blok siłowo-kondycyjny to 5 różnych ćwiczeń, ostateczny wynik z tego bloku będzie sumą pkt procentowych uzyskanych w każdym zadaniu.


1. Siła góry

Podciąganie na drążku.
Maksymalny ciężar na 3 powtórzenia. Na podstawie wagi zawodnika i ciężaru dodanego wyliczamy współczynnik Wilks'a. Wynik zostanie przedstawiony w postaci punktów procentowych. Wymagane jest zdjęcie uczestnika z aktualną waga ciała w dniu próby, z dołączona kartką z napisem KNL 2019 oraz zdjęcie użytego ciężaru.
Chwyt dowolny, zaczynamy i kończymy w zwisie, z rękami prostymi w łokciach. Podciągamy się tak, żeby broda była nad drążkiem. W trakcie próby nogi nie mogą mieć kontaktu z podłożem i nie można odpoczywać puszczając drążek.

Dla osób które nie potrafią się podciągać:
Dopuszczalne jest użycie gumy oporowej, jednak trzeba udokumentować opór gumy w kg. W takim przypadku od wagi uczestnika odejmujemy opór gumy.






2. Siła dołu

Hip thrust czyli wznosy bioder ze sztangą w oparciu o ławkę.
Maksymalny ciężar na 6 powtórzeń. Wynik wyliczamy na podstawie współczynnika Wilks'a i przeliczamy na pkt procentowe. Wymagane jest zdjęcie z aktualną wagą uczestnika w dniu próby, z dołączona kartką z napisem KNL 2019.






3. Siła brzucha

Brzuch to priorytet w konkursie, więc proponuje aż dwa ćwiczenia.

a. kółko z kolan

Wykonujemy maksymalną ilość powtórzeń w ciągu 2 minut. Można odpoczywać w trakcie.






b. naprzemienne wyprosty nóg do pozycji l-sit

Ćwiczenie trudne i wymagające, ale do zrobienia. Warto spróbować.
Można wykonać w zwisie na drążku lub na poręczach. Unosimy kolana do góry, ponad brzuch (nie musi być aż do klaty). Prostujemy raz jedną, raz drugą nogę. Udo nogi wyprostowanej powinno być równoległe do podłoża, a noga powinna być prosta. Dopuszcza się lekkie ugięcie nogi w kolanie, jednak pięta nie może być poniżej linii pośladka. Wykonujemy maksymalną liczbę wyprostów w ciągu 2 minut. Za każdy wyprost 1 pkt. Wynik przeliczamy na punkty procentowe. Można odpoczywać w trakcie wykonywania próby.






4. Wytrzymałość

Coś na podbicie tętna i podkręcenie metabolizmu

Wykonujemy najpierw 10 przysiadów z wyskokiem. Po 10 przysiadach schodzimy do pozycji podporu przodem i wykonujemy łącznie 20 "mountain climber" (po 10 na każdą nogę). Następnie znowu robimy przysiady. Czas na wykonanie ćwiczenia to 3 minuty. Za każdy przysiad 1 pkt, za każdy przeskok również 1 pkt. Wynik to suma uzyskanych punktów, przeliczona na pkt. procentowe.
Można odpoczywać w trakcie. Osobom o słabszej kondycji polecam robić ćwiczenie w formie obwodów, np. przysiady - przerwa - przeskoki - przerwa itd., lub przysiady - przeskoki - przerwa. Oczywiście przerwy robimy dowolnie wg własnych możliwości, nawet po każdym powtórzeniu. Można też zrobić bez przerwy.














Zmieniony przez - Viki w dniu 2019-04-28 09:07:10
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1622 Napisanych postów 40110 Wiek 39 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 345290
podbije zeby temat był u góry , szybciej bedzie znależć
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3029 Napisanych postów 9761 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 506523
Wszystkich chętnych proszę o założenie nowego tematu wg wzoru:

Krata na Lato 2019 wg ...... moduł maj

Zapraszam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4851 Napisanych postów 21344 Wiek 70 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1072578
No to muszę zmienić tytuł
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3029 Napisanych postów 9761 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 506523
Tabelki już gotowe Z części sylwetkowej wrzucę na końcu, jak już będą znane różnice odnośnie pomiarów i ocenione zdjęcia.
A póki co bawimy się w poprawianie bojów z części siłowo - wytrzymałościowej Jak widać miejsca w tabelce dużo, więc zapraszam wszystkich do udziału






A przy okazji mam pytanie - jest możliwość zmienic tytuł, np. dopisać że tu sa zadania na maj? Bo w sumie to wygląda, jakbym założyła swój wątek konkursowy na maj. Dla stałych bywalców to nie problem, bo są na bieżaco, ale jakby ktos nowy chciał dołączyć to może nie znaleźć.



Zmieniony przez - Viki w dniu 2019-05-04 20:59:33
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1622 Napisanych postów 40110 Wiek 39 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 345290
Zmieniłem

Taki tytul moze zostac , czy masz jakies życzenie ?


Zmieniony przez - rutkow w dniu 2019-05-04 21:15:06
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3029 Napisanych postów 9761 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 506523
Super, teraz widać że to temat z zadaniami. Dzięki

Aktualna tabelka po próbach Jezoo.
Im więcej uczestników i więcej prób, tym więcej będzie się działo



...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4851 Napisanych postów 21344 Wiek 70 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1072578
Proszę przyjąć moją wagę ciała na 77 kg
W podciąganiu było 20 kg a w Hipie 48 kg.
Gdy będzie potrzeba (w późniejszym gorącym okresie) będę wstawiał aktualne ważenia na filmikach z kartką


Zmieniony przez - ojan w dniu 2019-05-05 06:38:04
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3029 Napisanych postów 9761 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 506523
Panie Janie dlatego prosiłam o zdjęcie z wagą, żeby nie było że ktoś sobie wage "wymyśla" dla lepszych wyników.



...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 135 Napisanych postów 136 Wiek 44 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1312
Bardzo ładnie to Viki zrobiłaś, wszystko świetnie przygotowane
Zadania ciekawe i wymagające, zachęcają
Jestem ciekawa jak Panowie sobie poradzą, walka będzie naprawdę zacięta!
A może pojawi się nowa konkurencja, więc dajcie Wszyscy czadu!

Ja niestety w tym miesiącu nie zrobię Panom konkurencji, bo tak jak wcześniej pisałam, mam bardzo dużo rozjazdów w maju, i trudno byłoby mi przeprowadzić ten moduł.

Ale oczywiście wszystkim życzę wytrwałości, mocy, pokonywania siebie, świetnych wyników i powodzenia!

Do zobaczenia w czerwcu!
Ale do usłyszenia niebawem, bo cały czas będę z Wami!
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 906 Napisanych postów 4326 Wiek 44 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 114315
czy muszę stawać na wage przed każdym podejściem czy ta ze zdjęcia będzie ok ?
bo nie chce aby ktoś pomyślał ze manipuluje wynikami
1
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

!!! WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH !!!