SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jaka kolejność ćwiczeń?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 356

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 1 rok Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 91
Witam mam priorytet na łydki(wcześniej wogole ich nie cwiczylem i teraz zaczynają odstawać od reszty) i teraz moje pytanie czy gdy nadchodzi leg day robić najpierw przysiady i martwy jako wielostawowe i po nich łydki czy zaczynać od tych własnie łydek?


Zmieniony przez - dasmoker w dniu 2020-03-18 22:05:34
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5401 Napisanych postów 59907 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 735106

Kolejność ćwiczeń nie jest taką oczywistą sprawą jak mogłoby się wydawać.

Gdy planujemy trening siłowy na najbliższy mikrocykl wybieramy do niego ćwiczenia, planujemy zakres powtórzeń,, tempo, przerwy między seriami i ćwiczeniami.
To podstawowe parametry treningu są niezbędne. Ważna jest także kolejność wykonywania ćwiczeń.

Najczęściej układamy ćwiczenia w takiej kolejności, aby ćwiczenia najtrudniejsze techniczne, najbardziej złożone były ustawione na początku treningu.
Takie ustawienie nie jest bez przyczyny, po prostu na pierwszy ogień powinny iść ćwiczenia, które wymagają od nas świeżości, maksymalnego skupienia, siły, niezmęczonych mięśni stabilizujących. To gwarantuje bezpieczeństwo dla naszego ciała.

Można zmienić kolejność wykonywanych ćwiczeń (trenowanych partii) na przykład gdy na daną partię zaplanowaliśmy priorytet treningowy. Tak może być w przypadku łydek. Najczęściej wykonuje się je na końcu treningu nóg, natomiast jeśli chcemy je zaatakować w pierwszej kolejności możemy wykonać najpier ich trening, a później i tak będą trenować przy pozostałych ćwiczeniach na nogi.

Polecamy również: Kolejność wykonywania ćwiczeń a rozwój mięśni




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2020-09-28 19:21:10

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 20357 Napisanych postów 14385 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 253103
Łydki na sam koniec sesji treningowej daj - możesz też wykonywać dodatkowo na innej sesji treningowej .


Zmieniony przez - monkey22 w dniu 2020-03-19 06:17:55
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 1 rok Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 91
dobra dzięki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 9271 Napisanych postów 153513 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1204648
no niestety tak jest dosc czsto, ze cos sobie odpuszczamy a pozniej bedzie probem to nadgonic, bo musimy zadac sobie pytanie ile czasu trenowalismy, olewajac dana grupe miesniowa? a pozniej dajmy sobie tyle samo czasu na to, aby zauwazyc czy dana grupa miesniowa nadgania nie da sie tego zrobic od tak, dorzucajac kilka sesji na lydki w tygodniu wiecej, niestety nie bedzie to machina czasu ktora pzoowli nam nadrobic te wszystkie treningi, gdzie lydki nie byly robione.

osobcie zaczalbym od tego, aby zaczac trenowac lydki an powaznie

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15932 Napisanych postów 126803 Wiek 36 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1432548
jak ich nie trenowałeś to je zacznij, priorytetu nie musisz ustalać, zaczniesz trenować to urosną. Jak nie będą rosły to wtedy będziesz się zastanawiał

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5401 Napisanych postów 59907 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 735106
Tutaj nie będzie mieć większego znaczenia czy zaczniesz od łydek czy od przysiadów. Ja bym zrobił dalej przysiady jako pierwsze żeby te zmęczone łydki nie przeszkadzały w siadach czy wykrokach czy co tam masz zaplanowane w treningu nóg.
Jednak co ważniejsze warto by było trenować te łydki częściej w skali tygodnia i w różnych płaszczyznach.
Czyli różnicuj mocno ćwiczenia wykonując je siedząc i stojąc żeby inaczej je zaatakować, a także możesz różnicować sobie zakresy powtórzeń w poszczególnych ćwiczeniach.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Wiek 1 rok Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 91
dobra dzięki wszystkim za pomoc
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 7645 Napisanych postów 79800 Wiek 45 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 674479
Również postawiłbym na koniec sesji treningowej . Pozatym Zak zaczynasz to nie przesadzaj znowu z intensywnością, gdyż jak nie trenowales ich wcześniej to i tak dostaną teraz odpowiedni bodziec .
Trening mięśni łydek nie powinien odbywać się częściej niż 2 razy w ty-godniu. Warto również spróbować znaleźć dla nich osobny dzień, zwłaszcza gdy jest problem z ich wzrostem. Osoby nie mające z tym większych problemów, mogą z powodzeniem dalej wykonywać trening łydek po treningu mięśni ud.Czyli jeżeli za kilka miesięcy nie zaobserwujesz postępów to wprowadzisz zmiany i umieścisz w innym dniu treningowym .

Pozdrawiam
Sebastian Szmit

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening w domu

Whole01