SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak zbudować sylwetkę?

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 527

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Na forum 45 dni Przeczytanych tematów 22
Cześć mam pytanie do was. Mam 183cm wzrostu i wagę około 68kg. Chciałbym przytyć bo wyglądam jak zachudzone dziecko, niestety praca fizyczna (nie bardzo siłowa) po 10-12 h i czasem nie ma nawet jak zjeść dwóch posiłków (a na jeden z 10 min albo i mniej), w domu też sporo pracy i brak czasu na siłownię czy cokolwiek. Pomyślałem że mógłbym to uzupełniać odżywkami, tylko tu pada pytanie co jak itp itd. Czy w ogóle jest opcja uzupełniać to w taki sposób jeśli są jakieś opcje prosiłbym o pomoc
Z góry dzięki


Zmieniony przez - Cyrylus w dniu 2021-06-16 23:24:56
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 21669 Napisanych postów 15308 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 255687
Najpierw musisz wyliczyć swoje zapotzrebowanie zerowe a następnie stworzyc nadwyżkę jeśłi chcesz nabierać masy , https://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_BF-t276436.html

Kolejno musisz odpowiednio rozłożyć makroskładniki i komponować posiłki .Jeśli jednak nie masz czasu na jedzenie to z liczeniem kcal może też być problem i wtedy zostaje typowa rada jedz więcej .

W twoich przypadkach super sprawia się rozwiązanie robienia różnych koktajli , naleśników , placków , omletów ,czyli posiłków gdzie można upchać spore ilosci kcal a ich spożycie nie wymaga dużo czasu lub nawet można jeść podczas pracy .

Mozesz też stosować bardziej tłuszczowe posiłki no i oczywiście wspomniane odzywki też moga być pomocne jednak pasuje wiedzieć ile i czego potrzebujemy .Pamiętaj że odżywki to uzupełnienie BRAKÓW z diety więc w pierwszej kolejności tzreba skupić sie na diecie i normalnym jedzeniu a nie stawiać na same odżywki .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Na forum 45 dni Przeczytanych tematów 22
monkey22
Najpierw musisz wyliczyć swoje zapotzrebowanie zerowe a następnie stworzyc nadwyżkę jeśłi chcesz nabierać masy , https://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_BF-t276436.html

Kolejno musisz odpowiednio rozłożyć makroskładniki i komponować posiłki .Jeśli jednak nie masz czasu na jedzenie to z liczeniem kcal może też być problem i wtedy zostaje typowa rada jedz więcej .

W twoich przypadkach super sprawia się rozwiązanie robienia różnych koktajli , naleśników , placków , omletów ,czyli posiłków gdzie można upchać spore ilosci kcal a ich spożycie nie wymaga dużo czasu lub nawet można jeść podczas pracy .

Mozesz też stosować bardziej tłuszczowe posiłki no i oczywiście wspomniane odzywki też moga być pomocne jednak pasuje wiedzieć ile i czego potrzebujemy .Pamiętaj że odżywki to uzupełnienie BRAKÓW z diety więc w pierwszej kolejności tzreba skupić sie na diecie i normalnym jedzeniu a nie stawiać na same odżywki .


Bmr wyszło 1685 tylko nie wiem jak odnieść się do TEA w stosunku do zajęć które wykonuje :/ naprawiam maszyny budowlane czasem jednego dnia dźwigam ciężkie rzeczy i siłuje się z elementami które nie chcą się odkręcić a czasem cały dzień stoję w jednym miejscu i rozkręcam żeby dostać się do tego co akurat jest zepsute. Jeśli chodzi o NEAT to nawet na początek spokojnie mogę dać mezomorfik. To co znam w swoim ciele to to że mam szybką przemianę materii i nigdy nie wyskoczyłem z wagą ponad 72 kg. Potrafię czasem w nocy zjeść paczkę ciastek, albo tabliczkę czekolady i tak nie tyje.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 22849 Napisanych postów 21000 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 358586
nie musisz podpierać się odżywkami (możesz, nie musisz), możesz na takie krótkie przerwy robić sobie szejki wysokokaloryczne, płatki jaglane/owsiane/ryżowe, owoc, białko/serek/twaróg, tłuszcz - olej kokosowy/wiórki/orzechy/masło orzechowe, tam przemycisz dużo kcal w małym "lekkim" szybkim posiłku
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Na forum 45 dni Przeczytanych tematów 22
Znajdę tutaj na forum jakieś przepisy na takie koktajle ? I o ile więcej od zapotrzebowania spożywać kcal?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 22849 Napisanych postów 21000 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 358586
wpierw policz zapotrzebowanie wg wzoru podanego wyżej i to jest Twoja baza zero, żeby budowac masę mięśniową dodajesz 200-300kcal na początek i rozkładasz makroskładniki, jednak musisz mieć na uwadze, że mięśnie bez odpowiedniego bodźca (trening siłowy) do wzrostu nie będą rosły a nadwyżka będzie odkładana w postaci tłuszczu zapasowego
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9440 Napisanych postów 154026 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1207001
Łatwiej będzie skorzystać z kalkulatora
https://potreningu.pl/kalkulatory/bmr
u mnie plus minus zawsze gdzies tam sprawdzal sie podczas wyliczen na bilans zerowy
wylicz zapotrzebownaie na zero i dodaj na start od siebie +300 kcal na start i obserwuj co bedzie sie dalej dzialo. lepiej stopniowo jest podbijac kalorie niz przekombinowac na start i obrtastac w tluszcz:) bo to droga do szybkiej redukcji.
Miensie potrzebuja sporo czasu by rosnac, nie ma tutaj koniecznosci pospiechu.

z tego co widze to plus minus twoje zapotrzebownaie na strat bedzie w granicach 3000 kcal

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 178 Wiek 61 dni Na forum 61 dni Przeczytanych tematów 1728
Miałem ten sam problem co ty 10 lat temu i muszę przyznać że najlepszym rozwiązaniem jest zmiana pracy.
Jeżeli nie musisz się opiekować druga osobą nawet bym się nie zastanawiał
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 33 Napisanych postów 119 Wiek 36 lat Na forum 228 dni Przeczytanych tematów 465
A ja powiem tyle,dla chcącego nic trudnego
Swojego czasu pracowałem a 1,5h wstawałem przed 5 i na 5:30 do jednej pracu na 3,5h pozniej dojazd do drugiej pracy na 10-18 i w domu o 19 i dawałem rade trzymać diete,ćwiczyć na silowni 4x w tyg,do tego miałem swoje życie osobiste i dawałem rade wystarczy tylko chcieć
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9440 Napisanych postów 154026 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1207001
jest w tym duzo prawdy...
trening silowy mozna tez ustawic tak, aby grupy miesniowe, ktore mocno dostaja w kosc podczas pracy fizycznej, nieco odpoczywaly podczas treningu silowego.
nie mam na mysli tutaj tego, aby ich w gole nie trenoac, ale np. jak walimy mlotem pol dnia, to mozna nieco oszczedzic plecy i skupic sie na ich rejonach docelowych, jak np. szeorkosc grzbietu.
wszystko zalezy od checi, wszystko gdzies tam mozna ustawic:)
oczywiscie zachecam tez do rozwoju i tego, aby polepszac sobie w zyciu i jak jakas fucha nam nie lezy to ja po prostu zmienic

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4857 Napisanych postów 68456 Wiek 36 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 707098
Niestety, ale bez podstaw efektów nie uzyskasz. Nie ma możliwości aby kształtować swoją sylwetkę bez treningu siłowego i jeszcze dodatkowo bez dobrze dobranej diety. Nawet wykluczając jedno z tych podstaw efektów nie będzie. Nawet jak będziesz jadł więcej kalorii niż potrzebujesz a nie będziesz trenował siłowo, to przytyjesz, ale mięśni nie zaangażujesz do wzrostu. Będziesz szczupły z brzuszkiem. Jak większość mężczyzn po 40 roku życia. Przynajmniej te dwa, trzy razy w tygodniu jest niezbędne aby wykonać solidny trening przez około godzinę.

https://potreningu.pl/artykuly/poprawa-kondycji/jaki-trening-dla-poczatkujacych-wybierz-fbw-6102

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

SFD Nutrition Dziki Izolat - skład

cutz