SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ilość kcal i makroskładników

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 5549

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 87 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1070
Cześć, co jeśli bilans kaloryczny na redukcji się zgadza ale BTW już niekoniecznie, niby bilans ujemny jest ,ale co w sytuacji jak BTW jest niepoprawne?

W życiu szukamy tego czego nigdy nie będziemy mieli

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Z białkiem SZTOS łatwiej zdobędziesz prawdziwie SZTOS formę!

16 porcji w opakowaniu, w tym 19g białka w 1 porcji!

Sprawdź
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 29664 Napisanych postów 20608 Wiek 42 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 271687
piotrekgal
A macie pewnie i racje, jeszcze dwa miesiace temu ja nawet nie myslalem o tych swoich zwyrodnieniach, dopiero teraz jakos zaczalem doczytywac i laczyc to z tym powrotem do sportu, ale fakt, wszystko mozna naprostowac i dzialac, niejedni wychodzili nie z takich problemow, np Danie Grabowski ten mistrz w trojboju silowym, swoja droga mieszkał pare blokow ode mnie, jak zaczynalem cwiczyc i wpadlem w ta kontuzje po roku czy dwoch, to mi sam mowil, ze mial kontuzje gdzie lekarze juz szans nie dawali na dalszy sport, a sumasumaru kolejno wygrywal mistrzostwa targajac niemozliwe ciezary.



Zmieniony przez - piotrekgal w dniu 2022-12-19 20:01:16
Nie zawsze polegaj na opiniach lekarzy i zawsze do końca musisz mieć nadzieje że bedzie ok . Lata temu miałem mały wypadek gdzie dość mocno rozwaliłem kolano i dwóch learzy straszyło że jak nie poddam się operacji to max 5 lat i będzie endoproteza kolana , nie zgodziłem się i zacząłem cwiczyć i inaczej żyć a aktualnie po wielu latach funkcjonuje lepiej niż kiedykolwiek a ból kolana nie istnieje
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8415 Napisanych postów 81622 Wiek 47 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 690304
Co znaczy nie poprawny ? Na ujemnym bilansie napewno nie utyjesz , natomiast kwestia odpowiedniego rozkładu makro może być już ważna np do zachowania aktualnej masy mięśniowej .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 87 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1070
Np tłuszczu jest więcej ,białka a węgli najmniej - różnych kombinacjach. Czyli przy źle rozlozonym BTW a ujemnym bilansie kalorycznym ,można byłoby spodziewać się efektu "chudego zalanego tłuściocha" ?

W życiu szukamy tego czego nigdy nie będziemy mieli

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 29664 Napisanych postów 20608 Wiek 42 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 271687
Pamietaj że najważneijszy jest bilans kaloryczny i to bilans kaloryczny o wszytskim decyduje gdzie majac zero nic specjalnego nie zrobisz , mając nadwyżkę kaloryczną bedziesz tyć a mając deficyt będziesz redukować .Makro skłądniki odgrywają ważną rolę ale nie ma się co nad nimi tak spinać bo o ile u osób mocno zaawansowanych mają większe znaczenie to u typowego Kowalksiego jeśli nie ma skrajności a mniej więcej bilansujesz dietę to jest ok. Jak danego dnia rozwalisz makro totalnie ale kcal się zgadzaja to też jest ok,
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2246 Napisanych postów 4806 Wiek 37 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 101829
Jeśli nie idziesz w jakieś skrajności to niema to żadnego wpływu na efekty reduckji bo dla orgsznimu kalorię to.kalorie a czy są dostarczane z białka czy tłuszczu czy węgli to już nie ma aż tak istotnych różnic. Wiadomo na zawansowqnum poziomów troszkę to inaczej wygląda ale Ty raczej nie powinieneś się tym przejmować
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11976 Napisanych postów 19368 Wiek 40 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 593228
Przede wszystkim ilość kalorii decyduje o tym czy jest redukcja czy masa. Co znaczy nie poprawne makro? A jakie to jest poprawne? Są naprawdę różne systemy dietetyczne i przy tej samej kaloryce rozkład BTW może być naprawdę różny, w zależności od rodzaju diety różne ilości energii pochodzą z różnych makroskładników. Niektórzy w zależności od dnia i treningu zmieniają udział tłuszczu i węgli w diecie. Dlatego nie ma jedynego słusznego rozkładu BTW. Trzeba tylko pamiętać żeby nie popadać w skrajności, najlepiej zapewnić organizmowi wszystko czego potrzebuje.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 87 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1070
Bardzo dziękuję za konkretne i rzeczowe odpowiedzi Panie i Panowie ,już jestem spokojny i douczony.odnośnie BTW -odnosilem się do tych wyliczonych dla swojego ciała. Jeszcze jedno pytanie korzystając z okazji, będę przyrządzał sałatkę z płatow rybnych ,naturalnie całej dziś nie zjem ,będzie składała się ona min.: z cebuli, przypraw, oliwy z oliwek, a pytanie jest takie: jak ja podzielić w danym dniu aby poprawnie ją zbilansować? Oddzielić na wadze ilość ryby do posillku a następnie oddzielic z sałatki ta np cebulę chociażby?

W życiu szukamy tego czego nigdy nie będziemy mieli

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 11015 Napisanych postów 157948 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1224415
Licz tylko to co faktycznie ma jakies kalorie.
Policz rybe, oliwe i ewentualne inne dodatki ktore dostarczaja jakis konkretych ladunkow energetycznych. Cebuli, salaty, pomidora czy papryki nie licz. Mozna pokusic sie o wliczenie kukurydzy jezlei np. sporo dodajemy jej do salatki, bo bedzie ona miala nieco wiecej kalorii, jednak nie ma co przesadzac. Bo takie prowadzenie diety bedzie uciazliwe i zabierze Ci cala przyjemnosc z procesu jej trzymania :) licz makro, ale nie przesadzaj i nie popadaj w skrajnosci.
1

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: [email protected]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1750 Napisanych postów 2561 Wiek 44 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 78833
U osob ktore po prostu robia redukcje na wlasne potrzeby, to najwazniejsze sa kcal i odpowiednia ilosc bialka, wiec akurat to warto kontrolowac, by bialka nie bylo za malo jak juz kcal beda niskie, a tluszcze i wegle mozesz rozlozyc dowolnie jak ci pasuje w kazdym dniu, to nie bedzie mialo wiekszego znaczenia dla efektu, ta praktyczna rada bardzo ulatwia podejscie do diety na redukcji.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5645 Napisanych postów 72709 Wiek 38 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 734002
Przede wszystkim należy się zastanowić z czego wynika to, że spożywasz inne ilości składników odżywczych niż te zalecane w kształtowaniu sylwetki. Jakie są tego powody? Poza tym, zarówno ilość kalorii, jak o makroskładników nie musisz trzymać co do grama każdego dnia. Jak najbardziej można się trzymać średniej np. z tygodnia. Jeżeli dziś zjesz za dużo białka, to jutro lub też w inne dni skoryguj tę wartości i po problemie. Trzymanie się zaleceń nie jest jakoś specjalnie ciężkie. Dlatego dziwi mnie ten problem u Ciebie.
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2246 Napisanych postów 4806 Wiek 37 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 101829
I też pytanie jak to wygląda czy masz zjeść 200g białka a jesz 100 czy 180
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wybór celu treningowego

nutloveb