SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

FBW - plan na siłę

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1595

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 270 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1917
Rothen - Myślę, że chyba o to chodzi w FBW, że na I treningu robi się "15" powtórzeń, na II "10", a na III "5" powtórzeń - chyba na tym polega FBW. Zobaczę, ale myślę, że dam radę wykonać 22 serie, będę stosować progresje ciężaru czyli na pierwszych treningach zaniżasz maksy do ok 70%CM i co tydzień ew co drugi tydzień dokładać ciężaru.
Nabuchodon - u Ciebie jest 30 serii, u mnie 22, trochę dużo u Ciebie, może dasz rade
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 199 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 7718
Moja propozycja :
Na wszystko 3x6 powt i zwiekszac ciezar dopiero kiedy zrobi sie 3x8 powt i od poczatku 3x6 na nowym ciezarze do 3x8 i znow progresja obciazenia. Ale i tak przed taka metoda zrobilbym 2tyg progresji ale i tak trzymal sie 6-5 powt.

Jednak gdy zrobiles dluzsza przerwe w treningach tj 2 tyg lub wiecej wskazane jest zebys zrobil chodz tydzien 15stek zeby przygotowac stawy na duze ciezary.

Ciężar jest Bogiem,trening nałogiem,życie zabawą, siła PODSTAWĄ!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 270 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1917
Według tego co czytałem, a dużo czytałem na tym forum postów, to FBW jest to najlepszy trening na redukcje : FBW + aeroby. Przypominam, że celem jest redukcja!

Od jutra zaczynam trening - okres regeneracyjny tj. jest to czas, w którym dajemy mięśniom trochę potrzebnego im luzu. Czas jego trwania jest ściśle zależny od stopnia intensywności treningów w cyklu poprzedzającym i wynosi od 2 do 4 tygodni. Obciążenia, jakie stosujemy pozwalać mają na swobodne wykonanie 12-15 ruchów w każdej serii( z zapasem 2-3 powtórzeń, których oczywiście nie wykonujemy).Ilość serii na poszczególne grupy zbliżona do okresu budowania masy. Długość przerw pomiędzy seriami ok.2 minut-przy ćwiczeniach typowo siłowych(jak np. wyciskania, przysiady)-do 3-3,5 minuty.

Także mięśnie nie zastygną, będą gotowe, aby po tym okresie robić siłę
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 258 Wiek 41 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 10308
Plan zły.
1) Zamiast prostowania i uginania nóg rób tylko przysiady.
2) Nie ma martwego ciągu.

Rób przysiady i martwy ciąg na zmianę, co trening. Martwy ciąg nie więcej niz 3 serie, ale do załamania się (w zasadzie to prawie do załamania ale już sobie wyobrażam te prawie załamanie u wiekszości ćwiczących - szkoda słów). Na plecy dodaj więcej serii wiosłowania w opadzie tułowia, ale tylko jeśli nie opierasz się na specjalnej podporze, bo jesli sie opierasz na takiej maszynie to ćwiczenie staje się prawie bezuzyteczne.

Ile serii i powtórzeń jest mniej istotne, to tylko kwestia lepiej czy gorzej, ale martwy ciąg, przysiady i wiosłowanie to podstawa, bez tych ćwiczeń daleko nie zajedziesz. niby tylko trzy zmiany w treningu a różnica ogromna. Niestety to najcięższe ćwiczenia więc, prawde mówiąc, wątpie żebyś posłuchał.

Lepiej być durniem niż ćwierćinteligentem.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 256 Napisanych postów 13305 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 45246
Grodzio Trening FBW to poprostu trening obwodowy, czyli treniwanie całego ciała na jednym treningu. Powiedzenie FBW nie ma nic wspólnego z systemem 5-10-15, bo ten system to poprostu jedna z możliwości trenowania FBW. To tak samo jakbyś powiedział że split to zawsze klatka z bicepsem na jednym treningu a wiadomo że przecież tak nie jest


po drugie zgadzam się z ankajanka, że ćwiczenia takie jak martwe ciągi i przysiady to w zasadzie podstawa. Po drugie mięśnie brzucha również odgrywają nie mniejszą role i również należy je wzmacniać bo przy wyżej wymienionych ćwiczeniach odgrywają jedną z zasadniczych ról.

Co do powtórzeń 4-6, takie jest moje zdanie.

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 270 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1917
Nom racja - Martwy Ciąg musi być. Zwiększyłem do 4 serii wiosłowanie w opadzie, a zmniejszyłem do 2 serii "Szrugsy". Po drobnych zmianach plan wygląda następująco:

Nogi:
- przysiady ze sztangą / "Martwy Ciąg" - 3s
- lydki 2s max wspiec na palce
Plecy:
- Wiosłowanie sztangą - 4s
- wzniosy barków "Szrugsy" - 2s

Klatka piersiowa:
- Wyciskanie sztangi płasko - 3s

Barki:
- wyciskanie sztangi zza głowy - 3s

Bicepsy:
- Uginanie ramion ze sztanga - 2s

Triceps:
-wyciskanie "francuskie" sztangi leżąc - 2s

Pamiętaj o tym żeby stosować progresje ciężaru czyli na pierwszych treningach zaniżasz maksy do ok 70%CM i co tydzień ew co drugi tydzień dokładasz ciężaru


Co do ilości powtórzeń to jeszcze nie wiem. Na redukcję jaka ilość powtórzeń będzie najlepsza? 15-10-5 czy typowa ilość przy treningu siłowym od 1 do 8 ( Rothen - tak jak piszesz 4-6 powt.)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 67 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1040
dołączam sie do pytania ile stosować powtórzeń przy redukcji aby nie tracić sił
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 96 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126370
ale powt. to tylko jeden z elementow- trzeba ulozyc calościowy trening uwzględniając rowniż i ta wlaściwość
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 67 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1040
wiem ale jak z tymi powtórzeniami jak polecasz musze zaczac ten plan od poniedzialku
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 96 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126370
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Mass-ziom9

Następny temat

Trening zaawansowany WEJDŹ i SPRAWDŹ !

Fruzelina