SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta wegetariańska na masę.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 9631

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 107
Cześć.
Ważę 69kg, mam 175cm wzrostu. 3 razy w tygodniu chodzę na siłownie. Jestem wegetarianinem, i żadne potrawy z mięsa
nie wchodzą w grę dla mojej diety. Prosiłbym o poprawki,
mam za mało białka, ale nie mam pomysłu, skąd go więcej wytrzasnąć.


Dziennie zapotrzebowanie kalorii: 4150
Węglowodany: 55% - 2280 kcl
Białko: 15% - 623 kcl
Tłuszcze: 30% - 1245 kcl

Cel: Przytyć do 76kg


Śniadanie: 6:00
1. Chleb razowy: 2 kromki 298/8/56/2
2. Twaróg półtłusty (125g, połowa) 151/23/5/5
3. Orzechy laskowe (50g) 314/8/2/31
4. Orzechy włoskie (50g) 327/8/1/33
5. Szklana mleka 1,5% (250ml) 117/9/13/4
Drugie śniadanie: (10:00-11:00)
1. Chleb razowy: 2 kromki 298/8/56/2
2. Serek twarogowy ziarnisty 182/23/6/8
3. Jabłko lub inny owoc
Obiad: 16:00
1. Ryż Brązowy (100g, woreczek) 320/7/76/2
2. 2 kotlety sojowe (100g) 345/32/45/4
3. Surówka z warzyw (ogórek, pomidor, papryka, kapusta)

Posiłek przed treningowy 17:00
1. Makaron żytni (100g) 330/9/69/2
2. Surówka z warzyw (ogórek, pomidor, papryka, kapusta)
3. Jabłko lub inny owoc
Posiłek po treningowy 19:30
1. Sok pomarańczowy 250ml 107/2/25/0,25
Kolacja: 22:00
1. Jajecznica z 3 jajek 217/20/1/15
2. Chleb razowy: 2 kromki 298/8/56/2
3. Twaróg półtłusty (125g, połowa) 151/23/5/5
4. Oliwa z oliwek (10ml) 88/0/00,2/10
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3954 Napisanych postów 63977 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 683695
Dieta, szczególnie ta dobrze dobrana pod nas organizm jest podstawą w każdej dyscyplinie sportu. Szczególnie w sportach sylwetkowych. Aby była możliwość sprawdzenia i poprawienia Twojej diety, konieczne jest zastosowanie pewnych podstaw, które dla sprawdzającego będą niezbędne.

Przede wszystkim powinieneś wypełnić dokładnie ankietę działu. Zawarte są w niej podstawowe informacje o Tobie, które nam będą potrzebne w ocenie.

Kolejny krok to dokładne wyliczenie zapotrzebowania kalorycznego. Nie wiem, skąd wziąłeś wartość 4150 kcal. Dla większości osób będzie to zdecydowanie zbyt wiele, co doprowadzi do otłuszczenia. Wylicz swoje zapotrzebowanie dokładnym wzorem, a nie kalkulatorem. Zrobić to można tutaj.

Ilość białka, o której wspomniałeś, że jest zbyt niska to nieprawda. Dostarczasz 156 g białka, co jest wartością ponad zalecane 2 g białka/kg masy ciała. Bez wątpienia z Twojej diety należy wyeliminować kotlety sojowe, które są produktem mocno przetworzonym. Warto również usunąć soki owocowe, a dodać sporo, różnych warzyw. Dieta powinna być urozmaicona, czego u Ciebie brakuje. Wieprzowina, wołowina, ryby, różne kasze, ziemniaki, bataty, olej kokosowy, masło, to produkty, które zdecydowanie warto wprowadzić. Jeżeli jesteś wegetarianinem, to tym bardziej musisz zadbać o urozmaicenie: soczewica, ciecierzyca, odżywki białkowe, amarantus, komosa ryżowa, będą istotne.

Źle określiłeś swój cel. Nie ma sensu określać go jako konkretną masę ciała. Ona nie świadczy o wyglądzie sylwetki. Ważne są obwody ciała, poziom tkanki tłuszczowej i wygląd ciała.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 80 Napisanych postów 16606 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 65871
widzial bym to tak

1.
platki owsiane,jajka,owoc

2.
ryz/kasza... ryba,oliwa,warzywa

3.
jw

4.
jajka,pieczywo razowe,warzywa

5.
twarog,oliwa

cos na ten wzor zamieniasz zrodla wegli,by monotoni nie bylo nie wiem kiedy trenujesz ale potreningowo raczej bez tluszczy same ww+b
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 107
Dzięki, to co mi pasuje to zmieniłem.
Tzn jajka na śniadanie i płatki owsiane, z kolacji zostawiłem tylko chleb razowy, twaróg i oliwę.

Co do posiłku drugiego, to trochę ciężko będzie, bo jednak w tym czasie mam szkołę i nie jest wygodne jedzenie ryżu itp itd.
Ale spróbujemy.
dzięki.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 80 Napisanych postów 16606 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 65871
daj tam np.pieczywo z twarogiem czy z odzywka jak dysponujesz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 107
O odżywkach jeszcze nie myślałem, ale wiem, że są mi potrzebne ze względu na to, że brakuje mi pewnych składników które są w mięsie.
Jeżeli miałbyś polecić coś z odżywek dla mnie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 80 Napisanych postów 16606 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 65871
odzywka bialkowa tak to podstawy typu o3,magnez, wit.D i C
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 107
Okej. I wtedy dołączać taką odżywkę do 2 posiłku tylko? czy np do przed treningowego albo po treningowego też?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 80 Napisanych postów 16606 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 65871
kiedy chcesz np.rano pasuje do platkow owsianych czy do szkoly mozna wziasc lub przed snem...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 107
Dzięki serdeczne.
Sog.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10800 Napisanych postów 47763 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Zrelacjonuj jak możesz Twoje zmagania bo jestem ciekawe czy zrobisz mięso nie jedząc go
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 80 Napisanych postów 16606 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 65871
Wodyn jest tego swietnym przykladem
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ćwiczenia i ich efekty

Następny temat

Dieta na mase do oceny

Fruzelina