SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

BFT - beyond failure training

temat działu:

Plany treningowe

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4511

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 7851 Napisanych postów 69328 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 918350


BFT - beyond failure training nazywany jest również demonicznym treningiem. Autorem programu jest Trevor Smith. System treningowy zakłada, by na treningu królowała intensywność. Czas treningu siłowego powinien wynosić maksymalnie 45 minut. Trevor wspomina, że będziemy potrzebowali 1h po treningu, aby w pełni dojść do siebie i normalnie funkcjonować.

System zakłada, by trening odbywał się maksymalnie 4 razy w tygodniu, a reszta czynności fizycznych powinna być ograniczona do minimum. Takie podejście zapewni nam maksymalną regenerację, która jest kluczem do sukcesu w tym planie.
Cały trening wykonujemy maksymalnie 6 tygodni, po czym musimy zrobić przerwę od treningu siłowego lub znacznie zmniejszyć jego objętość.

W systemie BFT ważny jest sposób wykonania serii. Sam ruch powinien trwać sekundę w fazie negatywnej oraz pozytywnej. Podczas wykonywania ćwiczenia,
np.: wyprostów, wykonujemy 8-12 powtórzeń, aż do załamania, po czym partner treningowy pomaga nam wykonać kolejne 4-6 powtórzeń. Od razu zmniejszamy masę obciążenia o 30-40% i kontynuujemy serię do kolejnego załamania, a partner pomaga nam wykonać kolejne 4-6 powtórzeń. Po raz trzeci zmniejszamy masę obciążenia o 30-40% i kontynuujemy serię do załamania, a partner pomaga w wykonaniu 4-6 powtórzeń. Dopiero w tym momencie kończy się pierwsza seria treningu.

Podział dni treningowych w skali tygodnia:
Poniedziałek trening I
Wtorek trening II
Środa wolne
Czwartek trening III
Piątek trening IV
Sobota wolne
Niedziela wolne


Ilość dni treningowych: 4

Cel: masa mięśniowa

Stopień zaawansowania: zaawansowani

Plan treningowy:
Dzień 1
Mięśnie piersiowe, łydki
-Rozpiętki na maszynie 2 serie BFT
-Wyciskanie sztangi skos dodatni 1 seria BFT
-Wspięcia siedząc 2 serie BFT

Dzień 2
Mięśnie naramienne, tricepsy
-Wznosy boczne z użyciem wyciągu 2 serie BFT
-Wyciskanie siedząc na maszynie Smitha z przodu 1 seria BFT
-Wyciskanie francuskie leżąc 2 serie BFT

Dzień 3
Mięśnie grzbietu, bicepsy
-Przenoszenie hantli leżąc 2 serie BFT
-Wiosłowanie hantlą 1x8-10
-Ściąganie wyciągu górnego szeroko BFT
-Uginanie przedramion ze sztangą 2 serie BFT

Dzień 4
Nogi
-Wyprosty nóg na maszynie 2 serie BFT
-Wypychanie nóg na suwnicy 1x8-10
-Uginanie leżąc 2 serie BFT
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

STO stopniowy trening objetościowy

Następny temat

Trening w domowych warunkach

Zestaw 1