SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Aeroby w treningu TS

temat działu:

Aktualności - Sporty Siłowe

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 5298

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 2484 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 23923
Witam!
Przechodząc do sedna sprawy - chcę poruszyć kwestię aerobów obok treningu TS. Szukałem w tym dziale odpowiedzi na trapiące mnie pytanie, ale wyszukiwarka na hasło ,,aeroby" za wiele nie pokazała.

Więc Szanowni Panowie jak to jest z poprawą kondycji, w czasie ciężkich treningów siłowych. Stosować aeroby czy raczej ich unikać?


A jeśli tak to kiedy? W dni nie treningowe, a może jednak zaraz po treningu ? Podkreślę jeszcze, że nie chce używać aerobów jak stymulatora wagi, lecz chcę aby wpłynęły na poprawę moje wydolności. Dlatego wszystkie rady z ujemnym bilansem kcal. odpadają.
A właśnie, więc może lepszy będzie interwał?
Zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam!

Edit : Przepraszam za literówka w temacie.

Zmieniony przez - Rafalsky89 w dniu 2010-10-27 21:57:05

Im trudniej
Tym łatwiej.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Senegroth POWERLIFTING
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 9543 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 61854
To te aeroby tylko w celu kondycji? Jeśli trenujesz TS i startujesz w zawodach to raczej bym sobie darował bo aeroby przeszkadzają przy robieniu siły.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 14945 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 56805
jeden z moich ulubionych tematów,czyli poruszanie kwestii aero a robienie siły

moje serce i umysł będą pchać mnie do walki,gdy ręce i nogi będą zbyt słabe...

http://www.sfd.pl/temat621220

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1489 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 13806
"Aeroby" przeszkadzają,natomiast GPP nie ;)
GPP to z angielska Generalne Fizyczne Przygotowanie i jego wrzucenie do "rutyny" treningowej przełoży się pozytywnie na wyniki siłowe ;) Chyba nie ma nic gorszego niż ograniczenie postępu siłowego przez brak kondycji ;)

Przykłady GPP:
-Prowler (

w Polsce zabawka niedostępna,ale mam plany zabrać się niedługo za spawanie tych urządzeń(chcesz Sene jednego Prowlerka na testy :D ? )

- hill sprint/bear crawling sprint/sprinty na schodach (

- znajdujesz wzniesienie(dłuższe niż na filmie) biegniesz sprintem/bear crawlem na górę,schodzisz powolutku i od nowa-zwykłe interwały w niezwykły sposób :)

-sled dragging-"saneczki" a raczej kawałek blachy z dodatkowym obciążeniem,ciągniesz za sobą lub przyciągasz (siedząc,jakbyś używał wyciągu)

-przerzucanie opony-jak w StrongMan

-uderzanie młotem w oponę (



-kompleksy sztangowe

-jakieś obwody oparte o burpee,rzucanie piłką lekarską,podciąganie na drążku,uderzanie w worek bokserski

Oczywiście idealnym rozwiązaniem jest połączenie gpp działającego na dolną jak i górną część ciała-np idziesz do lasu,znajdujesz wzniesienie,"sprintujesz" na górę,kilka pompek,kilka podciągnięć na gałęzi,schodzisz i powtarzasz.

Kondycyjnych treningów nie powinno się robić dzień przed treningiem dolnej części ciała (przysiad,martwy ciąg). Można zrobić po treningu na siłowni,można w dzień wolny,tylko warunek jest taki,żeby z tej siłowni/domu wyjść na świeże powietrze,bo o płuca i serducho tu głównie chodzi.
Wydaje mi się,że 20min to jest maks. Ja dyszę przy 8-12minutach ciągłego ruchu.
O regenerację się nie martw,bo to nie będzie bieg przez godzinę tylko dosłownie kilka minut "ciągłego" wysiłku,który przybliży Cię do za***istości,początkowo podcinając skrzydła :P Początkowo dobrze byłoby obciąć trochę ćwiczeń pomocniczych do siadu,bo nogi trochę dostaną.

Bez wątpienia da się połączyć dobrą kondycję i konkretne osiągi w TS. Najbliższy przykład- _Knife_ ;) Jim Wendler też po zrzuceniu balastu i przejściu "na emeryturę" pokazał ostatnio klasę ciągnąc więcej RAW niż w czasach świetności w dwuwarstwowym kostiumie i już nie dostaje zadyszki wiążąc buty ;)

Dla mnie tym się różni TS od kulturystyki,że nie tylko wygląda się na silnych i sprawnych,ale jest się silnymi i sprawnymi.

[gdybym był modem... to bym temat podwiesił(zmieniając nazwę na "Kondycja w Trójboju Siłowym"),bo co pewien czas temat wraca :) ]

mój DT->http://www.sfd.pl/Autopsy_Exercises_in_Extremity/cel_600kg_w_TS-t681885-s6699.html#eot

Powerlifting is an external view of how pissed off I really am at the world- Kirk Karwoski

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 14945 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 56805
to wszystko podchodzi bardziej pod wytrzymałość wiadomo wydolność też

Takie metody na pewno o wiele przyjemniejsze od typowych interwałów,a najlepsze i tak kompleksy ze sztangą...kurde chyba zarzucę sobie jakiś obwodzik


ale czy takie aero dla przyjemności ok 30min to chyba nie jest wielkie zło

moje serce i umysł będą pchać mnie do walki,gdy ręce i nogi będą zbyt słabe...

http://www.sfd.pl/temat621220

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Senegroth POWERLIFTING
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 9543 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 61854
Autopsy najlepiej załóż nowy temat o GPP z tym co napisałeś tutaj i ja go wtedy podwieszę

Osobiście nie jestem fanem ani aerobów ani GPP.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 907 Wiek 32 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 88400
umiarkowane aero podkręcają metabolizm, co wiąże się z większą ilością przerobionych kcal. Więcej kcal daję nam więcej materiału energetycznego podczas ciężkich treningów TS i pozwala nam kontrolować wagę.
Poprawcie mnie jeśli, źle rozumuję.
Oczywiście mówię tu o 2-3 sesjach aero, o niskiej intensywności np. na rowerku, nie mających na celu zakwaszeniu organizmu.

Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 2484 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 23923
Autopsy wielkie dzięki !! Oczywiście Sogacz.
Sporo mi rozjaśniłeś. Fajnie że pokazałeś coś nowego(przynajmniej dla mnie), uważam że będzie to świetne rozwiązanie, dla osób które chcą czegoś więcej :)
Zgadzam się z poprzednikami, napisz cały art o tym wszystko co wiesz (chociaż ten powyżej jest ok). Górek u mnie sporo - Podhale. Na pewno spróbuję.
Będzie zabawa :D

Sene - nie startuje w zawodach i pewnie tak pozostanie. Moim celem jest uzyskanie jak największej siły, oraz poprawa kondycji. Ale mimo wszystko zapytam, jak często zawodowiec robi aeroby ??
Pozdrawiam.

Im trudniej
Tym łatwiej.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Senegroth POWERLIFTING
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 9543 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 61854
Większość trójboistów(przynajmniej tych, których znam) nie robi aerobów albo sporadycznie jeśli lubią Mi do niczego nie są potrzebne, więc nie robię bo utrudniają robienie siły. Oczywiście do pewnego poziomu można łączyć dobrą kondycję oraz siłę, więc spokojnie możesz robić 2 do 3x na tydzień te aeroby

Favourite po części masz rację ale trening aerobowy jako wysiłek wytrzymałościowy utrudnia robienie siły. Poza tym wysoka podaż kcal potrzeba przy robieniu treningu siłowego to mit. Na typowej siłówce zużywamy znacznie mniej kcal niż na treningu kulturystycznym. Zauważ, że przy małej ilości powt w serii nasza siła zależy głównie od ATP i bardzo duża ilość kcal w diecie nie przekłada się na wyniki. Oczywiście warto zjeść trochę węgli w czasie około treningowym ale w większości przypadków, nie potrzeba ich więcej jak 50-70g na porcję przed i po treningu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 767 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 18146
czyli ogolnie okolo treningowo mowisz, ze wystarcza wegle i nie trzeba zarzucac do kazdego posilku ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Senegroth POWERLIFTING
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 9543 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 61854
Kwestia tego co chcesz z wagą robić. Jak chcesz redukować to wtedy trzeba ucinać węgle z innych posiłków niż te około treningowe, a jak masować to trzeba kcal dorzucić, choć niekoniecznie w postaci węgli.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

ZAWODY STRONG MAN 2011 ROK ! PILNE !

Następny temat

Darek Wdowiński kandydatem na Burmistrza w Nasielsku