SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Trening wieczorem a posiłek z węglami

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 730

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 23 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 182
Witam

Po ponad 3-letniej przerwie znowu wróciłem na siłownię. Mój staż to 2 lata ciągiem, bez przestojów. Dieta jest, chodź przy obecnej mojej pracy ciężko dostarczyć zapotrzebowanie kaloryczne w takich ilościach jakbym chciał (szczególnie chodzi o nadwyżkę białka). Na obecną chwilę moja waga to 85kg i 188cm (ektomorfik, grupa krwi 0). Dostarczam około 110g białka dziennie (tylko dieta) i chciałbym tę ilość zwiększyć do max 160-170g przy odpowiedniej suplementacji. Większe ilości białka mój organizm niezbyt dobrze toleruje. Ćwiczę 3 x tydz. w godzinach wieczornych tj. między 18-20. Staram się jeść 4 - 5 pełnowartościowych posiłków dziennie, chodź nie zawsze się udaje. Praca siedząca: 8-10h, poza siłownią max raz w tygodniu wypadają czasem jakieś bardziej aerobowe zajęcia typu: kosz.

Pytania do ekspertów z zakresu dietetyki, suplementacji i odżywiania:

1. Czy w dni nietreningowe, mogę ilość białka odpowiednio zmniejszyć (odstawić odżywkę lub zmniejszyć jej ilość do powiedzmy 1.2 - 1.5g białka/kg masy ciała) a w dni treningowe ją zwiększyć maksymalnie do 2 - 2.5g /kg? Czy trzymać równą ilość każdego dnia?

2. To samo pytanie jak wyżej dot. węgli. Czy w dni nietreningowe muszę utrzymywać dużą nadwyżkę kaloryczną czy jedynie w dni treningowe?

3. Czy kończąc trening powiedzmy o godzinie 20 powinienem dostarczyć pełnowartościowy posiłek bogaty również w węgle czy raczej nie, zważywszy, że o g. 23 już zasypiam? 3 lata temu dostarczałem węgle w posiłku również po treningu i pomimo dość ciekawych efektów i przyrostu masy jednak złapałem również sporą oponkę. Dieta była również liczona.

4. Wiem, że żadna odżywka nie zastąpi posiłku, ale czy dodając suplementację tuż po treningu w postaci Vitargo + 30 minut później białka szybko wchłanialnego: http://www.sfd.pl/sklep/Muscle_Meds_RX_Carnivor-opis26220.html mogę odpuścić spożywanie węgli o tej porze (ryż, kasza, ciemne pieczywo etc.)? Dodam, że tuż przed snem mój ostatni posiłek to z reguły 200-250g twarogu + szprot/sledź w puszcze (ok 130g) odsączony z sosu pomidorowego (cukry proste).

5.W kwestii białka - czy tuż po przebudzeniu lepszym dodatkiem do śniadania będzie wspomniany wcześniej Carnivor (izolat) czy matrix białkowy: http://www.sfd.pl/sklep/Optimum_Whey_Gold_Standard_100-opis2268.html

6. Przed siłownią staram się zjeść pełno wartościowy posiłek: ciemne pieczywo + wędlina + 3 jajka, ew jajecznica +makaron (400-500kcal) czy podbicie węgli w posiłku przed-treningowym z Vitargo to dobra opcja?

7. Jakie produkty białkowe polecacie. (Tylko proszę bez kruczaka, bo o dobrej jakości drób teraz ciężko)

Pytania mają na celu lepsze dopracowanie diety. Cel to stopniowy wzrost masy i siły bez nadmiernego łapania fatu. Nie mam parcia na ekstremalnie szybkie efekty a raczej poprawę sylwetki zachowując zdrowe i zrównoważone odżywianie.

Pozdrawiam
Maciek
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 23 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 182
Nikt nie pomoze ?
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 78 Napisanych postów 958 Wiek 43 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 159655
mosskit

1. Czy w dni nietreningowe, mogę ilość białka odpowiednio zmniejszyć (odstawić odżywkę lub zmniejszyć jej ilość do powiedzmy 1.2 - 1.5g białka/kg masy ciała) a w dni treningowe ją zwiększyć maksymalnie do 2 - 2.5g /kg? Czy trzymać równą ilość każdego dnia?


Śmiało. Mniejszy wysiłek to i mniejsze potrzeby.
mosskit

2. To samo pytanie jak wyżej dot. węgli. Czy w dni nietreningowe muszę utrzymywać dużą nadwyżkę kaloryczną czy jedynie w dni treningowe?


JW.
mosskit

3. Czy kończąc trening powiedzmy o godzinie 20 powinienem dostarczyć pełnowartościowy posiłek bogaty również w węgle czy raczej nie, zważywszy, że o g. 23 już zasypiam? 3 lata temu dostarczałem węgle w posiłku również po treningu i pomimo dość ciekawych efektów i przyrostu masy jednak złapałem również sporą oponkę. Dieta była również liczona.


Absolutnie i koniecznie tak. Wieczór i pora potreningowa to najlepszy czas na węglowodany.
mosskit

4. Wiem, że żadna odżywka nie zastąpi posiłku, ale czy dodając suplementację tuż po treningu w postaci Vitargo + 30 minut później białka szybko wchłanialnego: http://www.sfd.pl/sklep/Muscle_Meds_RX_Carnivor-opis26220.html mogę odpuścić spożywanie węgli o tej porze (ryż, kasza, ciemne pieczywo etc.)? Dodam, że tuż przed snem mój ostatni posiłek to z reguły 200-250g twarogu + szprot/sledź w puszcze (ok 130g) odsączony z sosu pomidorowego (cukry proste).


Na ostatni posiłek najlepiej same węgle złożone. Zapewniają najlepszą regeneracje. Odżywki warto brać tylko i wyłącznie po treningu, ~30-60 minut przez właściwym posiłkiem po treningowym.
mosskit

5.W kwestii białka - czy tuż po przebudzeniu lepszym dodatkiem do śniadania będzie wspomniany wcześniej Carnivor (izolat) czy matrix białkowy: http://www.sfd.pl/sklep/Optimum_Whey_Gold_Standard_100-opis2268.html


Bez znaczenia. Bo dodatek odżywki do śniadanie jest zbyteczne. Najlepsze sniadanie to jakiś jajka na boczku. Bez węgli.
mosskit

6. Przed siłownią staram się zjeść pełno wartościowy posiłek: ciemne pieczywo + wędlina + 3 jajka, ew jajecznica +makaron (400-500kcal) czy podbicie węgli w posiłku przed-treningowym z Vitargo to dobra opcja?


Przed treningiem nie warto jeść węgli, niepotrzebnie podbijają insulinę.
mosskit

7. Jakie produkty białkowe polecacie. (Tylko proszę bez kruczaka, bo o dobrej jakości drób teraz ciężko)


Wieprzowina oczywiście.
napisał(a)
Znawca
Szacuny 37 Napisanych postów 365 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 18735
Ad.1. Tylko nieznacznie np. poprzez wyeliminowanie odżywki potreningowej.
Ad.2. JW., nie ma treningu to nie ma carbo/vitargo, chyba, że celowo jesteś na rotacji ww. ale to inny temat.
Ad.3. Oczywiście tak, jeżeli nabierałeś zbyt dużo tłuszczu to miałeś za dużo ww. ogólnie. Jeżeli Cię łatwo podlewa to musisz bardziej uważać i kontrolować sytuację. Wszystkich ww. zalewają, trzeba po prostu uważać na ilość. W posiłku potreningowym muszą być.
Ad.4. JW. Vitargo/białko po treningu a później normalny, pełnowartościowy posiłek.
Ad.5. Bez dużego znaczenia, to już trzeba by cały posiłek zobaczyć i przeanalizować czy w ogóle potrzebne.
Ad.6. Vitargo nie, ww. oczywiście tak.
Ad.7. Oprócz drobiu to standard czyli ryba/wołowina/chudsze z wieprza(schab)/jaja/twaróg(raczej rzadziej, dodatkowo)
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 23 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 182
Dzięki za podpowiedzi.

W kwestii śniadania - klasyka:
-80g płatki owsiane
-200ml mleka lub 100ml mleka + 150 ml jogurtu beztłuszczowego
-garść rodzynek
-garść mieszanki orzechów
-banan


To jest około 600kcal. Białka jest tutaj niewiele. Wydaje mi się, że lepszym dodatkiem będzie
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 23 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 182
matrix białkowy :)
napisał(a)
Znawca
Szacuny 37 Napisanych postów 365 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 18735
Najlepsze by tam były jaja, wtedy np. jako omlet. Jeżeli nie lubisz no to rzeczywiście wpc czy matrix, coś o zróżnicowanym wchłanianiu, nie izolat.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dynamic Thermocore + Lean FX + AD-3 dla BIEGACZA dobre rady

Następny temat

Dita Low Carb

Leksykon suplementacji: Acetyl-L-karnityna Jaka kasza jest najzdrowsza? Pasja Maszyny o której nie wiedzieliście! Katarzyna Strzelczyk - ocena sylwetki Kasza czy ziemniaki? Porównanie okiem dietetyka Phil Heath ryzykował życiem! Łukasz Sosiński - ocena sylwetki Anna Nawrot - ocena sylwetki