SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

trening na siłowni dla koszykówki

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 6144

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 104 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 717
ci zawodowi koszykarze także ćwiczą na siłowni. i ja chcę wzmocnić siłę na siłowni, ale bez nóg, bo na nie robię akurat trening wyskoku. i tak:
- czy mógłby ktoś zarzucić linkiem lub napisać na jakiej zasadzie oparty jest ten trening na siłowni dla koszykarza. a jeśli ktoś chce napisać, to ten trening byłby z uwzględnieniem dla 15latka, który teraz w zimę mało gra w kosza (to chyba logiczne, gdy ma się dostęp do sali raz na tydzień) i w tym czasie można się wziąść za wyskok i siłę (rzutu, dryblingu czy czegośtam).

PS jakie piłki są dobre na zewnątrz? skóra czy syntetyczna (gumowa, pcv inne takie) ?

nic tak nie cieszy jak kolejny dołożony kilogram

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Jesli będziesz ćwiczył na siłowni dużo, a w kosza grał mało to pogorszyż sobie celność i koordynacje. Takie jest moje zdanie. A tak wogóle jeśli chodzi o trening to zrób sobie trening z uwzglednieniem wszystkich parti mięśni. masz w atlasie ćwiczeń wszytko ładnie pokazane, a jak chcesz program to poszukaj w innym dziale.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
ACT - patrz atlas ćwiczeń. Rozpisz sobie trening ja ci poprawie, jak będą błedy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 104 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 717
ja już do wysiłku siłowego się przystosowałem, tylko chodzi mi o to, żeby mieć większą siłę rzutu.
trening na siłę byłby zły?
nóg trenować narazie nie będę, bo męczę je programem wyskoku.
mój trening by wyglądał mniej więcej tak: (na siłę, 8 powtórzeń - nie mniej, bo mam 15 lat)

niedziela
klatka piersiowa:
1. wyciskanie w poziomie 3X8
2.wyciskanie w skosie 3x8
3. rozpietki 4x8
Mięśnie dwugłowe ramion
1) Uginanie ramion ze sztangą łamaną stojąc 3 s. - 8
2) Uginanie ramion ze sztangielkami siedząc 3s. 8

poniedziałek
Barki
- Wyciskanie sztangi z klatki piersiowej stojąc 4 s. 8p
- Podciąganie sztangi szeroko wzdłuż tułowia do klatki 4 s. 8p
- Unoszenie sztangielek bokiem w górę w opadzie tułowia 4 s. 8p
Mięśnie trójgłowe ramion
1) Wyciskanie francuskie sztangą siedząc 3 s. - 8
2) Wyciskanie sztangi w wąskim chwycie leżąc na ławce poziomej 3 s.-8

czwartek
Mięśnie pleców
1) Podciąganie na drążku do klatki piersiowej 4 s. maks. il. p.
2) Podciąganie sztangi do klatki piersiowej w opadzie tułowia 4 s. - 8
3) Wiosłowanie sztangielką w opadzie 4 s. - 8
4) ewentualnie skłony z lekką sztangielką (ile serii i powtórzeń?)

dobry trneing, czy więcej ćwiczeń? Skorygujcie ewentualne błedy (szczególnie w ilości serii). napiszcie jeszcze co z przedramionami (będą na każdym treningu i ze sztangielkami)
W zimę i tak w kosza mam możliwość raz na tydzień grać, więc teraz mogę się wziąść za siłę i wyskok. co do dni treningowych to nie mogę zmienić, bo w inne mam albo kosza albo w-f.

nic tak nie cieszy jak kolejny dołożony kilogram

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Nie rob treningu siłowego w twoim wieku. Mówie ci poważnie, koszykarzom zalecane jest tylko ACT. Siła rzuty wyrobi ci się podczas gry.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 104 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 717
a możesz dać linka do tego ACT?

nic tak nie cieszy jak kolejny dołożony kilogram

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Mówie serio z tym treningiem na siłe. Sam zaczołem taki trening w twoim wieku i mam do dzisiaj problemy z łokciami :(.

Przykładowy trening ACT
1.Skłony w leżeniu(tzw.brzuszki)(brzuch),
2.Wyciskanie sztangi w leżeniu na ławce poziomej(klatka),
2b.PRZENOSZENIE SZTANGIELKI W LEŻENIU W POPRZEK ŁAWKI POZIOMEJ
3.Unoszenie sztangielek bokiem w staniu(naramienne),
3b.Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia
4.Podciąganie na drążku szserokim nachwytem.
5b.Skłony tułowia ze sztangą w staniu(proste grzbietu)-w tym ćwiczeniu proponuję małe obciążenie-może być sam gryf,
6.Uginanie ramion ze sztangą w staniu(biceps),
7.Wyciskanie francuskie w staniu,lub siadzie ze sztangą(triceps),
8.Nawijanie i odwijenie ciężarka na drążek(przedramiona),

To przykładowy trening ACT, bez ćwiczenia nog, chyba o to ci chodzi :)

Co do piłki na dwór, to bardzo polecam Nike 500 Outdoor, bardzo dobra :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 104 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 717
mam 15,5 roku, wszędzie pisze, że można w tym wieku spokojnie zacząć trening bez zbytniego obciążania kręgosłupa (martwy ciąg). chciałbym siłę, czyli z uwzględnieniem mojego wieku mogę 8 powtórzeń (tak mi poradzono nie pamiętam gdzie). w tę wiosnę też troszkę przystosowałem się do treningu na siłowni - trening to kilkanaście powtórzeń tych ćwiczeń co napisałem mniej więcej. nigdy nie robiłem maxa - zostawiałem jeszcze siłę na kilka powtórzeń i robiłem rozgrzewkę i rozciąganie. dobrze się odżywiam - litr mleka dziennie, co jakiś czas galaretkę owocową lub wieprzową z nóżek, dużo jem. i nie mam żadnych bolów. czy są teraz jakieś przeciwwskazania?

nic tak nie cieszy jak kolejny dołożony kilogram

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
A ci co ci doradzali wiedzieli o tym, że trenujesz kosza?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 104 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 717
tak. nawet ułożyli mi ten trening i pytali się czego nóg nie robię, to im tłumaczyłem że gram w kosza i robię trening wyskoku. Ja się tylko pytam, czy aby polepszyć siłę rzutu i dryblingu, taki trening jest dobry?

nic tak nie cieszy jak kolejny dołożony kilogram

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49843 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Wszystkie trening jakie robicie na siłe, wytrzymałośc siłową czy na skocznośc muszą być tak skonstruowane by były bezpieczne dla Waszego organizmu, dostosowane do wieku, najlepiej robic wszystko pod okiem fachowca ale to najcześciej jest niemozliwe. Druga sprawa to taka że trening na siłowni powienien być dostosowany do tego co robicie na boisku, czyli wszystkie ćwiczenia na siłowni powinny być związane z tym jakie ruchy wykonujecie na boisku(podania, skłony, zbiórki itp)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Bolaca kostka

Następny temat

Cross

Shaker