SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

spalic mięśnie ??

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 16069

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 168 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 671
mam pytanei wiele osób pyta sie jakie sa skutki przetrenowania ! a ja mam inne pytanei a raczej taka przestroge do potwierdzenia przez ekspertów !! czy to prawda z emozna zbyt intensywnym treningiem i mala iloscia odpoczynku spalic tzn tracic mięśnie??

Dojde do Celu...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 4497 Napisanych postów 66673 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 696776
Przetrenowanie jest procesem, który według części osób nie istnieje. Inni z kolei uważają, że jak najbardziej jest ono spotykane i możliwe. Zdecydowanie ma tutaj miejsce kwestia interpretacji tego oto pojęcia.

Czy przetrenowaniem nazwać można tylko okres, kiedy to trenujemy zbyt dużo i w wyniku tego pogarszają się nasze wyniki sportowe? Zdecydowanie nie. Za zjawisko to opowiada zdecydowanie więcej czynników. Wśród nich wyróżnić możemy:

- zbyt wysoką aktywność fizyczną,
- zbyt małą ilość snu,
- błędy w diecie,
- brak okresów strategicznego roztrenowania.

Wszystko to łącznie złożyć się może na problemy, do których zaliczyć możemy:

- spadki kondycji, siły na treningach,
- zaburzenia równowagi hormonalnej,
- problemy ze snem,
- spadki libido i erekcji,
- złe samopoczucie,
- częste infekcje i przeziębienia.

Jak więc widzisz błędy w treningu, diecie i regeneracji mogą być czynnikami powodującymi popularne przetrenowanie. Łatwo jest z tego wywnioskować, że skoro nasz testosteron spada, czujemy się źle i częściej coś nas boli oraz chorujemy, to musi przełożyć się to na uzyskane efekty i spadki mięśni.

Więcej informacji odnośnie do przetrenowania znaleźć możesz tutaj: https://potreningu.pl/articles/1455/przetrenowanie--objawy-i-konsekwencje



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 1244 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 42390
Mozesz spalic miesnie gdy masz ciezki trening silowy i po nim nie uzupelnisz strat glikogenu, czyli nie dostarczysz organizmowi weglowodanow prostych. Organizm nie bedzie mial z czego czerpac energii i dojdzie do katabolizmu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 89 Napisanych postów 15094 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 101712
oczywiście, że można.
przecież trening wlasnie polega na niszczeniu włókien mięśniowych, żeby mogły się odbudować z nadmiarem.
a jak nie mają z czego, to będą na trningach palone i nie budowane, czyli będą się zmniejszać

"Jak kraść, to miliony.
Jak ruchać, to księżniczki"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 32 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 453
Zgadzam sie po czesci z przedmowca nade mna gdyz trening polega na ksztaltowaniu pamieci miesniowe tzn dostosowywaniu sie miesnia do dzialajacych na niego obciazen - niestety podczas kazdego trenignu we wloknach miesniowych wytwarzja si uszkodzenia - przy bardzo intensywnych treningach w sporcie wyczynowym przy kilku treningach w jednym dniu zdarzaja sie sportowcy ktorzy chudna kilkanascie kilogramow tygodniow - nie tylko spalaja tluszcz ale takze bialka - tyle ze wynika to z zapotrzebowania na energie i braku jej zrodel, gdyz wyczerpaly sie weglowowdany w organizmie i tluszcze wiec spalany jest wewnetrznie miesien (bialko) - nie ma to duzego zwiazku z cwiczeniem mniej wyczerujacym w sporcie amatorskim - tu uszkodzenia miesni w trakcie cwiczen jest normalne (dlatego trzeba uzupelniac bialko po treningu a takze pozostale skladniki). Podczas treningu miesnie uczkadzaja sie po czym maja mozliwosc do przebudowania sie w trakcie regeneracji - zaistniala przebudowa zmienia strukture miesnia tak aby w trakcie jej wielokrotnego cyklu mogl sprostac coraz to wyzszym obciazeniom - generalnie po okresie ciezkiego treningu w okresie regeneracji i odpoczynku nastepuje tzw KOMPENSACJA - czyli dojscie organizmu do pierwotnego stanu sprzed rozpoczecia treningu, odpowiednio prowadzoan KOMPENSACJA (a wlasiwie okres w kotrym ona nastepuje) prowadzi do SUPERKOMPENSACJI - procesi w ktorym organizm nabudowuje jeszcze miesnie i calego siebie, a to oznacza ze wystepuje w tym czase progres naszych cech izycznych takich jak sila, sucha masa miesniow itp. Generalnie wiec w profesjonalnym sporcie cykl treningowy sklada sie z okresow kompensacji i superkompensacji poprzedzonych ciezkim treningiem - w swietle tego naturalnym staje sie fak ze jelsi dobrze skonstruowalismy sowj plan treningowy to w okresie ciezkiej pracy bedziemy sie kiepsko czuli gdyz nasz organizm ma ubytki substancji odzywczych kotych im wiecej stracimy tym wiecej nadbuduje sie pozniej - im ciezsza prace wykonamy tym efekty beda lepsze ( w praktyce nie jest to takie proste ale nie chce tu tego tlumaczyc bo to torche skomplikowane - upraszczajac (bardzo upraszczajac) chodzi o to zeby podczas cyklu treningu doprowadzic prograsywnie organizm do stanu w ktorym bedziemy na granicy PRZETRENOWANIA ale tak zeby jej NIE PRZEKROCZYC!!!!! WTedy efekty i wzrost miesni a takze innych cech motorycznych ksztaltowanych w okresie treningu bedzie najwiekszy przy superkompensacji)

Pozdrawiam

MAKINA

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Problem z barkami.

Następny temat

trening na brzuch + odżwywki

Shaker