SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

plywanie - wytrzymalosc

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 17777

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10959 Napisanych postów 50307 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Bardzo malo jest na ten temat wytrzymalosci w plywaniu na forum. Bardzo prosilbym was abyscie podali jakies fajne trenigni zwiekszajace wytrzymalosc w plywaniu.
1)Chodzi mi o wytrzymalosc np abym mogl przeplynac dystans 2km - od wrzesnia bede mial do dyspozycji 2 razy w tygodniu basen ... ale licze tez na jakies trenigny zwiazane z bieganiem jazda na rowerze - czy jest ktos w stanie mi taki trening ulozyc abym w przyszle wakacje mogl bez problemu przeplywac ten dystans ?

2)obecnie mam male klopoty z plywanie np kraulem poniewaz sie bardzo "zapowietrzam" i poprostu zaczynam sie dusci :( - w jaki sposob moge sie nauczyc wypuszczac to powietrze pod woda poniewaz jak to robie mam wrazenie ze wszyscy slysza jak bulgocze :) oraz czy wypusczac powietrze lepiej nosem czy ustami ?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 156
Hmmm.. :) Jeśli chodzi o mnie to od razu mialem tzw. wytrzymałosc.
Kraula uczyl mnie brat. Pokazal mi to jakies 2 razy - zalapalem i sie bawilem.
Poszedlem do liceum i na lekcji wfu na basenie wfista kazal mi zostac po lekcji.
Zmierzyl mi czas na 50 i miałem 35sek. Wczesniej w zyciu nie plywalem na "maksa" i na taki dystans :P

Trafilem do sekcji plywackiej i na treningu trener kazal mi robic cwiczenia techniczne. Tak jak koledzy wczesniej wymienili - czyli deska miedzy nogi i same ręce albo do rak i same nogi. Na poczatku mi sie do wydalo smieszne ale teraz wiem ze jest bardzo przydatne :)

Teraz odnośnie wytrzymałosci to koledzy wczesniej napisali ze stopniowo nalezy zwiekszac dystans.

Ja na treningu dostalem takie cwiczenie (nazywalo sie to bodajze mała lokomotywa :P )miałem je robic dopóki dam rade : (1x - oznacza jedna dlugosc (25m))
- 1x kraul i 1x grzbietem.
2x kraul i 1x grzbiet.
3x kraul i 1x grzbiet...
itd.. celem bylo 300m ktore za pierwszym razem osiagnalem.
i pozniej spowrotem.
x12 kraul i 1x grzbiet.
x11 kraul i 1x grzbiet.
- az do 1x kraulem i 1xgrzbietem.

Przy czym grzbiet na lajciku :) zeby odpoczac.
Było tez chyba prawie identyczne cwiczenie tylko ze grzbiet robilo sie tyle samo dlugosci co kraula.

Jest to dosyc dlugie cwiczenie ale mysle ze pomoglo mi wyrobic sobie jeszcze wieksza wytrzymałosc. Teraz 2km spokojnie :) tylko musze przejsc (tak ja sobie nazywam :P) granice bólu rak. A ten bol pozwala i zmniejszyc tempo ktore na poczatku jest masakryczne :P

Mam nadzieje ze pomoge. :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 422 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 2595
Dlatego jesli mas zkłopoty z kraulem to dla ciebie 2 km pływania to troche za duzó. Najlepsza do rozwojun euytrsxymałości jest żabka gdy na tyle wzmocnisz technik ei zdolnos cpływania mozę przejsć na pływanie długich dystansów kraulem albo zamieniaj kraul i zabke na przemina

Tomasz "Tompoz

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 3903 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 13061
nie wiem jak duzo plywasz ale moze robic takie cos jak np. 400m - 75 kraulem i 25 zalozmy ze ta zabka (czyli cztery razy) jesli to dla ciebie za duzo to rob 2x200m albo jeszcze zmniejszaj, biegaj do tego najlepiej

2. nikt w zyciu nie slyszy jak 'bulgoczesz' predzej sami sie bie slysza a poza tym to jest naturalne ze pod woda nie nadsluch**esz innych
bierzesz powietrze nad tafla wody ustami wkladasz leb pod wode i ustami spokojnie wyduchasz az do nastepnego przekrecenia glowa aby wziac tlenu,
pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10959 Napisanych postów 50307 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Wielki dzieki za pomoc 2x200m oznacza ze przeplywam najpierw 200m i chwila odpoczynku (tz ile) i pozniej znowu 200 ?

No ja na duze dystanse wlasnie jestem slaby przeplyne powiedzmy 600m i zdycham - czy w takim wypadku mam szanse poprawic tak kondycje aby za rok plywac 2km ?

Rzeby zwiekszyc wytrzymalosc to trzeba plywac dluzej ale wolniej czy krocej i szybciej ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 3903 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 13061
no nie wiem, odpocznij 3 min (jak za malo to dodaj na poczatku) i plyn drugie 200.Jak masz 2 razy w tyg.basen to raczej ci sie uda bedzie ok.Plywaj dlugie dystanse i wolno kontroluj oddychanie nic zbyt dynamicznie bo to nie spring i tracisz sily.Powodzenia!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10959 Napisanych postów 50307 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Ok wielkie dzieki :) i co jaki czas radzisz zwiekszac dystans i co ile? aby w koncu dojsc do tych 2km
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 3903 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 13061
ciezko powiedziec, jak sie bedziesz czol na silach to dodawaj co miesiac po 100m. potem w koncu bedzies zmial 2x800 i 2x1000 .I po pol roku zrob sobie raz trening ile dasz rade przeplynac bez zatrzymania to bedziesz wiedzial ile ci jeszcze brakuje
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 267 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 8244
Co do wypuszczania powietrza pod woda to powinno sie to robic ustami i noskiem
1

Dowodem na to, że człowiek jest najszlachetniejszym stworzeniem na Ziemi, jest fakt,
że nigdy żadne zwierzę temu twierdzeniu nie zaprzeczyło.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 234 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 2068
ja zawsze na poczatku(taki dystans-1500m)przez 100m tez sie zapowietrzam, a puzniej jak sie troszke zmecze to zaczynam plynac wolniej spokojniej i niemam problemu ze zmeczeniem czy powietrzem.wytrzymalosc robi sie dluuuuugo:/

...wiec zyc pelnia zycia albo na dystansie...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 244 Wiek 60 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 2575
Hehe...i to muszę zmartwić sporo osób.Zrobienie wytrzymałości u pływaka ze słabą techniką pływania kraulem jest bardzo trudne.Jeśli ktoś chce robić wytrzymałość ogólną pływając żebką to krzyż na droge!!Przecież to zabujstwo dla naszych kolan.To było po pierwsze.Po drugie wytrzymałość do pływania na lądzie jest bardzo trudno zrobić!I tak dla przykładu czy pływak zawodowy robi wytrzymałość ogólną biegając albo skacząc na skakance...czy tam co kolwiek?Nie!On wytzrymałość robi w wodzie.Na lądzie to on się tylko wspomaga.Nie mówie że wykonywanie ćwiczeń na lądzie nic nie daje.Daje bardzo dużo bo się poprawia motoryka takiego zawodnika.Stąd pływacy trenują na siłowniach salach grają w kosza piłke i tak dalej.Po prostu rozwijają się ogólnie.Tak nota bene to zachęcam wszystkich do ogólnorozwojówki
No a wracając do tematu to żeby poprawić swoją wytrzymałośc to należy 1)pływać jak najczęściej 2) szukać ogromnych rezerw w technice.Wbrew pozorom to ona właśnie tutaj odgrywa główną rolę.Dlatego przyszłym długodystansowym pływakom amatorom polecam wykonywanie wielu ćwiczeń technicznych i oddechowych.

Pozdrawiam wszystkich!!!Jeśli ktoś ma jakieś pytanka do mnie to chętnie na nie odpowiem
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10959 Napisanych postów 50307 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Piszesz ze polecasz wiele cwieczen technicznych i oddechowych - czy mozesz powiedziec jak te cwiczenia wygladaja jak to cwiczyc abym w ciagu niecalego roku mogl tak plywac ?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

>>Sklepy z kolcami sprinterskimi !!!<<

Następny temat

jakie hamulce?

Wheya