SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

czy kalkulatory 1 rep max się sprawdzają?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 678

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 18 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 94
Jak są wasze doświadczenia
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 177 Wiek 2 lata Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 1333
W przypadku mojego kolegi ,przy liczeniu max'a dla BP się zgadzało.

Mimo wszystko brałbym wyniki w przybliżeniu bo nie każdemu się sprawdza.


Zmieniony przez - DonD w dniu 2019-07-18 14:06:47

"Bądź jak ptak, który spocząwszy w locie swym na gałązce, chociaż ona ugina się pod jego ciężarem, nie przestaje śpiewać, bo wie, że ma skrzydła, które go ustrzegą od zagłady."

Victor Hugo

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 23782 Napisanych postów 16703 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 260051
Osobiście nie sugerowałbym się wynikiem kalkulatora - można sobie wyliczyć tak dla sprawdzenia ale i tak lepiej zachowac rozwagę i sprawdzać od mniejszego bezpiecznego ciężaru
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5540 Napisanych postów 60380 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 744792
Nigdy mi się nie sprawdzały te wyniki z kalkulatorów najczęściej w przeliczeniu z wyższych zakresów powtórzeń ciężaru na mniejszy po prostu mnie miażdżył. Jak w martwym ciągu robiłem 5 powtórzeń w serii i później po kilku tygodniach atakowałem maksy to były niższe niż powinny być wyliczone z kalkulatora.
Można próbować czasem z tego korzystać ale nie traktować tego jako 100% tylko jako zbliżone założenia bo każdy jest indywidualny i nie zawsze te wyniki się pokrywają z tymi rzeczywistymi. Jako ciekawostka spoko.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2479 Napisanych postów 6523 Wiek 47 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 132023
raczej nie działają
max w martwym mam 195 wg kalkulatora .... cel na nowy rok

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10972 Napisanych postów 50342 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
A u mnie w siadach się sprawdza , mam 0.015 albo mniej, a nie 0.033.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 16504 Napisanych postów 128176 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1440467
jak to sie mówi się sprawdzają pi razy oko.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12059 Napisanych postów 49489 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 382301
Jakie to ma znaczenie Jak trenujesz pod kątem rozwoju siły, to pewnie masz zaplanowane sprawdziany siły co jakiś czas. Jeśli trenujesz pod kątem sylwetkowym, to te wyniki nie mają znaczenia

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 140 Napisanych postów 401 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 13434
U mnie sprawdzają się dość dokładnie biorąc pod uwagę do 4 powtórzeń. Później przeskok jest bardzo duży.
Np. 180x3 przełożyło się faktycznie na 190.

W innym ćwiczeniu 180x10, a max w okolicach 220-225 (wg kalkulatora 240)

Najwieksza różnice mam w Wl na dużej ilości powtórzeń. Kiedyś 100x14-15 dało mi 135kg. Dzisiaj 100x12 daje mi max 130kg.

Kiedyś oglądałem filmik z barbell Brothers, gdzie pokazywali wyniki badań dotyczących procentu Maxa a ilości powtórzeń. Rozrzut był dość spory. Jeden robiąc 80x6 podejdzie pod 100x1, a ktoś inny musi zrobić 80x10 aby poszła stówa.

W pewien sposób wpływ na to ma rodzaj treningu (zakres powtórzeń i liczba serii). Jeśli ktoś kilka miesięcy czy lat poświęca na zakres 1-5 powtórzeń, to będzie w tym lepszy. Jeśli ktoś inny ćwiczy np. pod wielokrotne wyciskanie z połową masy ciała, to będzie dobry w takim zakresie.

Trzeba poznać własny organizm.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

FBW do oceny

nutloveb