Nie ma wątpliwości, że awokado jest bardzo zdrowym i modnym wyborem spożywczym. Nie tylko pięknie wygląda w różnych potrawach, ale ma też mnóstwo składników odżywczych i jest pyszne. Pomimo że większość z nas już wie, iż awokado jest owocem, to w świadomości wielu osób funkcjonuje bardziej jako warzywo. Wynika to z tego, że owoce to dla nas coś, co jest słodkie, soczyste, a awokado jest raczej wytrawne (choć pasuje także do dań na słodko). To, co je łączy z wieloma owocami to po prostu pestka.

Awokado słynie głównie z tego, że jest źródłem jednonienasyconych tłuszczy, które mogą poprawić poziom cholesterolu i obniżyć ryzyko chorób serca. Jest także korzystne dla osób, które chcą kontrolować swoją masę ciała. Jeśli chodzi o witaminy i minerały, to awokado to przede wszystkim źródło witaminy C i E, a także potasu. Choć awokado jest dość popularne, to wiele osób być może nie wie, w jaki sposób cieszyć się wartościami odżywczymi, które nam daje. Co zrobić z awokado? Z czym łączyć? W jakiej formie zjadać?

Posmaruj kanapkę awokado zamiast masłem

Gorące tosty, a może świeżo upieczony chleb? Połączenie takiego pieczywa z masłem to dla wielu osób najprzyjemniejszy sposób na pyszne śniadanie. Jeśli chcesz, żeby było ono zdrowsze, posmaruj pieczywo rozgniecionym awokado. Dodaj do tego ulubione przyprawy, warzywa i np. gotowane jajko i oto otrzymujesz bardzo pożywny i smaczny posiłek.

Dodaj kawałki awokado do wrapów i kanapek

awokado na kanapkach

Szykujesz sobie kanapkę do pracy lub na podróż? Awokado to świetny dodatek. Możesz rozgnieść je na pastę, jak powyżej lub pokroić w plasterki i umieścić w kanapce, lub tortilli. Nada ono kremowego smaku i wypełni Twój posiłek zdrowymi tłuszczami. Poza awokado możesz dodać gotowane jajko, hummus, kawałki kurczaka. Tak naprawdę co tylko chcesz.

Awokado jako alternatywa dla majonezu

Jeśli szukasz fantastycznego sposobu na dodanie do diety zdrowych tłuszczów, błonnika, karotenoidów i witaminy E – lub po prostu masz ogromną ochotę na coś kremowego – wybierz awokado. Jest wiele przepisów zawierających majonez, a jak wszyscy wiemy, jest to bardzo tuczący i niezbyt zdrowy dodatek do potraw. Awokado jest bogatsze w składniki odżywcze i zawiera zdrowe tłuszcze. Wystarczy rozgnieść widelcem dojrzałe awokado i doprawić solą i pieprzem.

Super dodatek do sałatek

Kiedy kolejny raz będziesz robić sałatkę, dodaj do niej kawałki awokado. Wzbogacisz ją o witaminę C i E, potas, a także zdrowe tłuszcze. Plus jest taki, że awokado pasuje do wszystkiego, zatem możesz stworzyć sałatkę według własnego uznania.

Deser z awokado

Wiele osób używa awokado do tworzenia zdrowszych wersji deserów. Jego smak jest na tyle neutralny, że można go wykorzystać zarówno w daniach słonych, jak i słodkich. To ogromny plus. Jaki deser zrobić z awokado? Np. mus czekoladowy, koktajle owocowe, a nawet lody. Awokado zapewnia fenomenalną strukturę a reszta, to tylko kwestia dodatków i Twojej i fantazji

Podsumowanie

Jak widzisz, awokado, możesz wykorzystać na wiele sposobów. Jest to bardzo zdrowy produkt, pełen wartości odżywczych, który naprawdę warto uwzględnić w swojej kuchni. Jeśli kiedykolwiek się zastanawiałeś, jak jeść ten zielony owoc, to zapamiętaj powyższe inspiracje. Do wyboru masz pasty, kanapki, wrapy, sałatki, a nawet desery. A może masz już swój ulubiony sposób na jedzenie awokado, który nie został tutaj uwzględniony?

Komentarze (1)
M-ka

Ja lubię awokado nie zamiast masła, ale właśnie w połączeniu z nim. Chrupiąca, pachnąca bagietka, świeże masło i plasterki awokado; ewentualnie jeszcze jajko, sól i pieprz. Ciemny chleb i większość dodatków zagłuszają delikatny smak awokado i czuć tylko jego tłustą strukturę, co jest dla mnie odpychające.
Nie jest to zbyt zdrowe, ale wolę tak, niż wcale.

0