SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Utrzymanie masy mięśniowej w domu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 275

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 25 Wiek 17 lat Na forum 344 dni Przeczytanych tematów 1568
Witam,

mam 18 lat i ćwiczę na siłowni od roku. W najbliższym czasie jednak nie mam takiej możliwości i będę ćwiczyć w domu (moim celem jest utrzymanie masy mięsniowej). Dysponuje drążkiem dwoma hantlami po 5 kg i siostrą 40 kg . Myślałem nad fbw w warunkach domowych. Przysiady/wykroki/pompki z siostrą na plecach. Do tego dorzuciłbym jakieś scyzoryki plus uginanie hantli na biceps/triceps i wznosy bokiem. Czytałem też o: https://www.sfd.pl/Trening_Armstronga_-t1136035.html. Moim najsłabszym ogniwem są plecy - są mało rozwinięte względem reszty sylwetki. I tutaj moje pytanie - Czy ten plan treningowy poprawiłby moją szerokość pleców i pozwolił na utrzymanie tkanki mięśniowej ? Czy będę ćwiczyć tylko wytrzymałość ? Co uważacie lepiej robić prowizoryczne fbw w domu czy spróbować tego planu ?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1077 Napisanych postów 4828 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 129642
Ankieta działu.

Jeśli wcześniej nic się nie podciągałeś to terapia szokowa w postaci tak dużej objętości w podciąganiu na drążku coś Ci powinna ruszyć ale cudów się nie spodziewaj.

Tak dużej partii jak plecy nie zrobisz żadnym treningiem FLY BY NIGHT tylko ciężką i systematyczną pracą.

Dokup trochę ciężaru bo 5 kg hantelki to sobie możesz podwiesić do siurka i kołowrotek robić:)

I rób wiosłowania w dużej objętości na te plecy.

Nic innego nie pozostało.

Armstronga rób rano, resztę ciała z obciążeniem wieczorem, jedno drugiemu nie przeszkadza.

Poza tym, mając siostrę możesz robić z nią skłony: niech ona Cię w pasie oplecie nogami, od przodu, złapie za szyję a Ty rób z nią skłony, coś jak dzień dobry.

3-4 serie po 10-15 powtórzeń.

Weź ją na barana i kładź się, po czym wstawaj. Doskonałe ćwiczenie całego ciała.

Noś ją na rękach jak pannę młodą w tę i nazad: doskonałe ćwiczenie kondycyjne dla całego ciała, takie fighterskie.

Wszystko to zbuduje Ci silny i mocny korpus który nie załamie się przy przenoszeniu ciężkich worków z ziemniakami na działce:)

Oczywiście, cudów przez kilka tygodni się nie spodziewaj, ale zawsze coś.



Zmieniony przez - Gats 2 w dniu 2020-03-14 20:41:20
2

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12532 Napisanych postów 121910 Wiek 35 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1405068
na pewno porpawisz plecy jak poprawisz również podciąganie

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 25 Wiek 17 lat Na forum 344 dni Przeczytanych tematów 1568
Płeć :m

Wiek :18

Waga : 68

Wzrost : 176

Cel treningowy : estetyczna sylwetka

Staż treningowy na siłowni : 1 rok

Uprawiane inne sporty : -

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) : full osprzęt siłownia, (obecnie siłownia jest zamknięta a rodzice zabraniają mi wychodzić z domu)

Dieta : jest czysta micha 3700 kcal. Nabieram 1kg masy na miesiac

Przeciwskazania medyczne : -

Zażywane suplementy : kreatyna

Ostatnio przerabiany plan: fbw/ split 5 dniowy

Ciężary w podstawowych ćwiczeniach (przysiad 70, klasyczny martwy ciąg 120 , wyciskanie na ławce leżąc 80):

Podciągałem się i wiosłowałem od samego początku ćwiczeń. Ostatnio na siłowni zrobiłem 5 serii podciągnięć po 7 powtózeń z dowieszonymi 12kg więc trochę doświadczenia mam. Ciężaru na razie nie zamierzam dokupywać - poczekam aż otworzą siłownie. Co do twojej wypowiedzi gats2. Napisałeś że mam Armstronga robić rano a resztę wieczorem.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 25 Wiek 17 lat Na forum 344 dni Przeczytanych tematów 1568
W planie jest rozpisane że pompki należy robić rano a podciągać się wieczorem. Jest to też plan na 5 dni. Najrozsądniej wydaje mi się resztę ciała robić 3 razy w tygodniu . Rano robić pompeczki i co drugi dzień dokładać trening nóg, brzucha i 'łap'. Czy to jest dobre rozwiązanie. W takiej sytuacji pozostawać na + kalorycznym ? Świeżo co się dociąłem i boję się że jak teraz nie dostarczę mocnego bodźca to mnie zaleje
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1077 Napisanych postów 4828 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 129642
sut-sej

W planie jest rozpisane że pompki należy robić rano a podciągać się wieczorem. Jest to też plan na 5 dni. Najrozsądniej wydaje mi się resztę ciała robić 3 razy w tygodniu . Rano robić pompeczki i co drugi dzień dokładać trening nóg, brzucha i 'łap'. Czy to jest dobre rozwiązanie. W takiej sytuacji pozostawać na + kalorycznym ? Świeżo co się dociąłem i boję się że jak teraz nie dostarczę mocnego bodźca to mnie zaleje


No w sumie nie głupi pomysł. Nogi rób mocno objętościowo, przysiad mniejszy niż wycisk na ławce to wstyd trochę;)

Poza tym, podciągasz się na serie z dowieszanym obciążeniem i narzekasz na słabe plecy? Co jest nie tak? Może ulany byłeś i nie widziałeś zarysów mięśni?

Albo robiłeś półruchy na drążku;)

To, czy się zalejesz zależy od bilansu kalorycznego. Trzymaj białko wysoko, kalorie na lekkim plusie, lekkim i obserwuj. Nic innego nie pozostało. Przez te kilka tyg kwarantanny nic złego się dla ciała nie stanie o ile będziesz dobrze jadł i ćwiczył.

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2006 Napisanych postów 3536 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 277191
Jest młody , dopiero zaczyna , nie każdy od razu leci więcej na nogi niż na klatę . Jedni maja bardziej rozwinięte nogi wtedy skupiają sie na np klacie a inni na odwrot . Najważniejsze , ze ma checi
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 25 Wiek 17 lat Na forum 344 dni Przeczytanych tematów 1568
Mam pogłębiona lordozę lędźwiowa i przysiadów nie robię od 6 miesięcy. Obecnie tylko fronty na 30kg. Co najciekawsze nogi mam najbardziej rozbudowane z wszystkich partii . Bf zawsze poniżej 14 % miałem. Obecnie około 10%, mogę podesłać fotkę do oceny . Podciągam się w pełnym zakresie ruchowym. Ręce maksymalny wyprost i głowa mocno nad drążek. Na siłowni wspiera mnie były kulturysta. Obejrzał mnie w szatni i powiedział ze powinienem popracować nad szerokością pleców bo odstają.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 63 Wiek 22 lat Na forum 85 dni Przeczytanych tematów 626
Zawsze jeśli masz możliwość możesz zaopatrzyć się w gumy oporowe którymi całe ciało można cisnąć. Dorzuci Ci to kilkanaście ćwiczeń
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 4703 Napisanych postów 11647 Wiek 50 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 557965
@ Gats2 "bo 5 kg hantelki to sobie możesz podwiesić do siurka i kołowrotek robić:)"

Dawno się tak nie uśmiałam, szacun!!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8470 Napisanych postów 150884 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1191694
Trening w warunkach domowych jest dość częstym wyborem dla osób zapracowanych, które niekoniecznie mogą pozwolić sobie na dojazdy do fitness klubów czy siłowni. Jest to również doskonałe rozwiązanie dla wszystkich tych osób, które czasowo nie mogą skorzystać z profesjonalnego sprzętu i muszą ograniczyć się do wysiłku w domu.

W artykule przedstawimy komplet ćwiczeń ukierunkowanych na rozwój całego ciała oraz ewentualny plan treningowy, jaki możecie zastosować w skali tygodnia.
https://potreningu.pl/articles/6459/jak-trenowac-w-domu-trening-bez-silowni-i-sprzetu 
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

FBW którym trenuję od 4 miesięcy do oceny lub modyfikacji

FuckBaton