SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening na sile

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1076

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 36
Witam, ćwiczę od miesiąca i chciałbym przejść na trening siłowy w celu poprawienia osiągów, gdyż masa mi pasuje, rzeźba jak na razie również.

Przeczytałem przykładowe rozpiski, ale są ćwiczenia ktorych nie mogę wykonywac z powodu braku sprzętu, na silowni posiadam ławkę, wyciąg, sztangę, sztangielki!

Jak moglibyście to doradźcie mi jakie ćwiczenia na 4dni (ew. z czego zrezygnowac na 3dni) ile serii i jakz powtorzeniami(slyszalem o 6seriach po 8-4 powt.)

Obecnie ćwiczę na każdą partię po 3 ćwiczenia

Klatka:Wyciskanie na płaskie;na skosie;rozpiętki
Triceps:Francuz;Wyciąg-prostowanie z góry w dół; wycisanie sztangi w wąskim
Biceps: Wyciąg z dołu; Gryf; Sztangielki
Plecy: Wyciąg z góry za głowę, przed głową; wyciąg z dołu siedząc(coś jak wiosłowanie)
Barki:Siedząc wyciskanie sztangi przed głową, zza głowy; Podnoszenie sztangielski do góry z prostymi łokciami
Przedramię:Uginanie nadgarstków z gryfem


Przepraszam że nazewnictwo nic a nic nie profesjonalne, ale nie znam się na tyle, jak coś to mogę wytłumaczyć.
Powiedzcie czy te ćwiczenia ok, jak cos na co poprawic (jak rozloyc na 4 dni(na nogach mi nie zalezy bo mam bardzo dobrze wypracowane)
Ponownie proszę o wsazanie problemu dt. serii i powtorzen
Może to dziwne że tak od razu na siłę, po miesiącu ale ze względu na wczesniejszy aktywny tryb zycia jestem dosyc dobrze "rozciągnięty"-ciągła gra w piłkę, jogging
Dziękuję i pozdrawiam

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 17

Waga: 70

Wzrost: 182

Cel treningowy: Siła

Staż treningowy na słowni: 1miesiąc

Uprawiane inne sporty: amatorsko piła, czasem jogging

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): wyciąg, ławka, sztanga, sztangielki

Dieta: Brak konretnej, ale czytalem wskazowki i stosuje sie do nich

Przeciwskaznania medyczne: brak

Zażywane suplementy: brak i nie planuję na teraz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 2007 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 15517
Za mały staż na trening siłowy. Rób masę a siłą przyjdzie z czasem

Pozdro ;)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 36
1.Po jakim czasie radzicie zacząć robić na siłe?
2.Jak rozłożyć obecny plan na 4 dni?

Zmieniony przez - italianove w dniu 2010-09-27 15:27:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 5082 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 18699
Nie ma określonego czasu po którym można zacząć ćwiczyć na siłę jeśli będziesz ćwiczył po porostu na masę z progresją ciężaru to siła przyjdzie razem z nią. Ja typowo pod kątem siły zacząłem ćwiczyć po 2 latach treningów. Moja rada pociągnij jeszcze ten FBW z miesiąc ew. możesz zmienić rodzaj na 5-10-15 lub push/pull/legs potem możesz wjechać splitem.

Spokojnie, w sumie mozesz mnie nie lubic, tak jak ja nie lubie ludzi, ktorzy mówią by mowic.

Pozdro&Poćwicz!
--==GAINER TEAM==--

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 2007 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 15517
@Rain_Man: racja ale jak masz miesiąc stażu to technika nie zawsze nie będzie odpowiednia więc lepiej poczekać

Pozdro ;)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 36
a co z rozłożeniem jakoś planu na 4 dni, pon-sr-pt-sb

nie musi byc rozlozenie, ale po prostu mozna cos dodac.

Ćwiczę na każdą partię ciała 3 ćwiczenia(czyli w dniu 6 ćwiczen) po 4 serie, po 12-8 powt.

jakieś zastrzeżenia?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 5082 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 18699
3 dni w tyg wystarczą na twój staż.

Spokojnie, w sumie mozesz mnie nie lubic, tak jak ja nie lubie ludzi, ktorzy mówią by mowic.

Pozdro&Poćwicz!
--==GAINER TEAM==--

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 70 Napisanych postów 1977 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 9455
Co wy wszyscy z tym stażem. Siłę można trenować zawszę niezależnie czy ktoś trenuje kilka lat czy jest kompletnym żółtodziobem. Najważniejsza jest dobra technika wykonywania bojów jeżeli jest zła to nie ma znaczenia czy ktoś ćwiczy z ciężarem powyżej 80%CM czy mniejszym i tak nabawi się kontuzji.

A co do treningu siłowego to proponuje niezawodny trening M. Ripetoe

Trening A
Przysiad 3x5
Wyciskanie leżąc 3x5
Martwy ciąg 1x5

Trening B
Przysiad 3x5
Wyciskanie stojąc 3x5
Zarzut na klatkę 3x5

Obciążenie zwiększać co trening. Ćwicz systemem ABA BAB trzy razy w tygodniu na początku tyle ci wystarczy.

Nekrosadystycznyturbosperminator

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 5082 Wiek 31 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 18699
Najważniejsza jest dobra technika wykonywania bojów
Jasne zwłaszcza z jego miesięcznym stażem.

Spokojnie, w sumie mozesz mnie nie lubic, tak jak ja nie lubie ludzi, ktorzy mówią by mowic.

Pozdro&Poćwicz!
--==GAINER TEAM==--

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 36
A czy jakbym z środy na sobotę przełożył biceps, to by w niczym nie przeszkadzało?

W sumie to jest mniejsza partia ciała, więc mniej czasu regeneracji wymaga. Jak się mylę to poprawcie

edit: Wpłynie to jakoś na klatkę i triceps co bym machał w poniedziałek(jak obecnie)?

Zmieniony przez - italianove w dniu 2010-10-09 10:43:52
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wymiana Ćwiczen

Następny temat

Co po splicie? "15-10-5", "5x5", moze split 2x?

whey deli