SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening FBW

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 62196

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 124 Napisanych postów 23462 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 94997
wybór należy do Ciebie...

a co do wersji drsquat'a ... :) ja sie nie wypowiadam, on sam Ci wszystko wytłumacyz i wtedy wybieraj :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 842 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 4976
no wiec zrobie tak jak mi podal drsquat mam nadzieje ze jest to lepszy trening :)
ale jedno nie rozumiem ;> otoz:
Wyciskanie hantli 2s MOZE BYC (po plecach)
po plecach? czyli trzymam hantle za glowa i wyciskam czy jak to jest? bo jakos tego skojarzyc nie moge
Bicepsy:
- Uginanie ramion ze sztangielkami w chwycie młotkowym 2s DO KOSZA

i tego cwiczenia czemu nie robic? przeciez na biceps moglby byc ?
Pozdrawiam

edit: musze do jutra do 9:00 miec juz jakis gotowy plan bo ja na 10:00 na silke chce isc ;> wiec mam nadzieje ze dzisiaj jeszcze drsquat sie odezwie ;)


Zmieniony przez - Makaveli17 w dniu 2008-02-06 19:55:54
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 124 Napisanych postów 23462 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 94997
po plecach w sensie ze najpierw ćwiczysz plecy, a potem barki ;]

co do młotkowego chwytu... wg mnie bardzo dobre ćwiczenie ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 842 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 4976
aaaa teraz zajarzylem
wg mnie tez dobre cwiczenia na biceps no coz... zobaczymy co powie jak wroci ;)
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 189 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1696
Makaveli17

hmm no w sumie to jest ten trening co jest podany na forum wiec mnie sie wydawalo ze jest dobrze...
TUTAJ BEZ KOMENTARZA.
a te cwiczonka co mowiles ze do kosza... to czym je zastapic? czy wogle zandych cwiczen zamiast tych nie robic?
CWICZONKA PRZEZNACZONE DO KASACJI-NICZYM NIE ZASTEPUJESZ,BO NIE MA TAKIEJ POTRZEBY.
KOMPLETNY PLAN JUZ MASZ-Z TYCH CWICZEN,KTORE POZOSTALY.

drsquat ma swoją teorię na temat FBW :) mozesz stosować jego cięższą odmianę, albo ćwiczyć na planie podanym przez siebie ;)
MOJ DROGI ADRIANIE,NIE WIEM,CZY ZAUWAZYLES ALE TYM RAZEM NIE BYLO ZADNEGO "kopiuj-wklej".NIE MA ANI "MOJEGO" LIGHTOWEGO,ANI CIEZKIEGO-SKROCONEGO PLANU.
CHCIALEM TYLKO I WYLACZNIE WPROWADZIC TAKIE KOREKTY,DZIEKI KTORYM PLAN BEDZIE JESZCZE BARDZIEJ EFEKTYWNY(...czyli doprowadzi do szybszego wzrostu sily i masy).
DLA WAS,WYCHOWANYCH NA SFD,CZY PRASIE KRAJOWEJ,CIEZKO JEST PEWNE RZECZY ZROZUMIEC,KTORE NORMALNIE W SWIECIE SA PROSTE,OCZYWISTE,NIEPODWAZALNE.
TO NIE JEST ZADNA MOJA TEORIA(...choc ze swoja wiedza i doswiadczeniem jakies tam mam).

TYLKO,CIEZKIE,ZLOZONE CWICZENIA.
(o tym wszyscy wiedza od zarania dziejow.nawet w poscie podwieszonym jest!tylko szkoda,ze nikt nie napisal dlaczego....)
ano dlatego,ze w cwiczeniach tego typu bierze udzial duzo grup(partii)miesniowych-co pozwala na uzycie wiekszych ciezarow-co prowadzi do szybszego wzrostu sily,a poprzez dostarczenie odpowiednich ilosci skladnikow odzywczych-do rozwoju MASY.
sprawa jest o tyle ulatwiona,ze jesli wezmiemy pod uwage fakt,iz cwiczenia o ktorych mowa i te ogromne ciezary wraz z nimi,to nie tylko przecwiczenie pewnych struktur miesniowych,ale przede wszystkim takie obciazenie organizmu(stres),ktore uruchamia naturalne procesy anaboliczne,dzieki ktorym,rozwoj sily i masy jest mozliwy nawet bez uzycia odzywek,a nawet koksu(wystarczy spojrzec na zdjecia starych mistrzow).

Z TAKIM INFO WIEMY,ZE DOBIERAJAC CWICZENIA DO NASZEGO PLANU,KIERUJEMY SIE STOPNIEM TRUDNOSCI,TZN.IM CWICZENIE CIEZSZE(mozemy zastosowac wieksze ciezary,czyli lepiej przeciazyc nasz organizm)-TYM LEPIEJ,WIEC:

-DLA DOLNEJ POLOWY CIALA BYL,JEST I BEDZIE TYLKO I WYLACZNIE GLEBOKI,PELNY PRZYSIAD(...i mimo,ze w MC dzwigamy(zazwyczaj)wieksze ciezary,to szybsza sklonnosc miesni prostych grzbietu do przetrenowania-wyklucza zastosowanie odpowiedniej czestotliwosci,na ktora pozwala nam przysiad)(oczywiscie mowa tu o klasycznej wersji MC,gdyz jak wiadomo istnieja inne formy tego cwiczenia,ktore w istocie sa cwiczeniami miesni tylnej czesci uda,gdzie zastosowane ciezary sa znacznie nizsze,wiec wieksza czestotliwosc ich wykonywania jest jak najbardziej do przyjecia).

-DLA GORNEJ CZESCI(PUSH)-WYCISKANIE SZTANGI NA LAWCE PLASKIEJ(SKOSNEJ),WYCISKANIE SZTANGI W STANIU ORAZ POMPKI NA PORECZACH.

-DLA GORNEJ CZESCI(PULL)-WIOSLOWANIE SZTANGA W OPADZIE,PODCIAGANIE NA DRAZKU ORAZ WZRUSZANIE BARKAMI ZE SZTANGA(SHRUGS).

(oczywiscie istnieje cala grupa cwiczen z arsenalu ciezarowca,ktora swietnie sie sprawdza w programach calosciowych,lecz z uwagi na stopien trudnosci oraz na koniecznosc stosowania odpowiednich warunkow(sprzetu) nie sa brane tutaj pod uwage,a juz na 100% - nie w programie nowicjusza)

SPRAWA "DODATKOW".

DLA WIEKSZOSCI CWICZACYCH,A ZWLASZCZA DLA WAS-NOWICJUSZY,NIE UWZGLEDNIENIE OSOBNYCH CWICZEN NA BICEPS I TRICEPS-TO JEDNO Z NAJGORSZYCH WYKROCZEN.GRZECH!
(pomijam w tym miejscu pacjentow,dla ktorych glowny priorytet to rozwoj sylwetki plazowej ala Johnny Bravo,bo tacy nigdy nie pomysla,ze doprowadzenie do znacznych dysproporcji w umiesnieniu nie tylko prowadzi do wiekszej podatnosci na kontuzje,to jeszcze ma niewiele wspolnego z praktyczna sila.TYLKO NOGI I PLECY,PANOWIE!)

...A PRZECIEZ,ABY ZWIEKSZYC OBWOD BICEPSU,NALEZY OGOLNIE ZWIEKSZYC MASE CALEGO CIALA,A JAK I CZYM TO ZROBIC-BYLO PARE LINIJEK WYZEJ.
Z TEGO WLASNIE WZGLEDU NASZE GLOWNE,CIEZKIE CWICZENIA(od ktorych bedzie zalezec WSZYSTKO,wykonywane sa na poczatku).
NAJPIERW BAZA,A POZNIEJ DODATKI(...czyli te rzeczy,ktore bezposrednio nie przyczynia sie do szybszego osiagniecia naszego celu(wiekszej sily i masy)

JESLI MIMO WSZYSTKO,CHCEMY UWZGLEDNIC W CWICZENIACH DODATKOWYCH COS NA RAMIONA,NIE ROBMY TEGO NA KAZDEJ SESJI,GDYZ O WIELE SZYBCIEJ PRZETRENUJEMY MALY BICEPSIK,NIZ WIELKIE UDA!(...dlatego to,co jest podane w tabelce mozna sobie wlozyc w ....).
WYBIERZMY WERSJE POSREDNIA:
TRENING A-COS NA BICEPS
B-COS NA TRICEPS

TO SAMO DOTYCZY BRZUCHA.
NIE KATUJMY GO,BO DO LIKWIDACJI "OPONKI" JEST CO INNEGO,A NAJLEPSZYMI CWICZENIAMI W NASZYM TRENINGU NA TE PARTIE,SA WLASNIE NASZE CIEZKIE CWICZENIA BAZOWE.

KWESTIA LYDEK JEST DYSKUSYJNA.
JA JESTEM ZWOLENNIKIEM WLACZANIA ICH DO PROGRAMU JUZ OD SAMEGO POCZATKU,GDYZ JEST TO BARDZO OPORNA PARTIA MIESNIOWA DO ROZWOJU WYMAGA OGROMNYCH PRZECIAZEN.(...co wcale nie znaczy,ze nalezy je katowac na kazdej sesji).

Makaveli17

edit: musze do jutra do 9:00 miec juz jakis gotowy plan bo ja na 10:00 na silke chce isc ;> wiec mam nadzieje ze dzisiaj jeszcze drsquat sie odezwie ;)
SPOKOJNIE.ZDAZYSZ!
LUDZIE PO KILKU LATACH MUSZA ZMIENIC SWOJE PODEJSCIE DO TRENINGU,JAK DOJDZIE DO NICH,ZE TO,O CZYM WSZYSCY NA OKOLO TRABIA-NIE DZIALA.
TY DOPIERO ZACZYNASZ,JESZCZE WSZYSTKO PRZED TOBA.

JESLI JUZ MOCNIEJ PRZESIAKNIESZ FILOZOFIA PRZEDSTAWIONA POWYZEJ I CHCIALBYS ZOBACZYC,JAK TO POWINNO WYGLADAC W PRAKTYCE,LOOKNIJ TUTAJ:

http://www.sfd.pl/FBW_do_oceny-t380753.html

SERDECZNIE WAS WSZYSTKICH POZDRAWIAM.
3

"live and die in the squat rack"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 71 Napisanych postów 6377 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 25682
Hard Sog. Wszystko ladnie napisane ,brak pytan.
Pozdrawiam rowniez serdecznie.

Człowiek mógłby żyć samotnie przez całe życie,
ale o ile sam potrafiłby wykopać sobie grób ,
musiałby mieć kogoś kto go pochowa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 124 Napisanych postów 23462 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 94997
drsquat a w zasadzie Drogi Kolego Hardgainerze :]

moj txt: drsquat ma swoją teorię na temat FBW :) mozesz stosować jego cięższą odmianę, albo ćwiczyć na planie podanym przez siebie ;) nie był żadnym atakiem w Twoją stronę :) twierdzę iż ze znanych mi tutaj osób jako jedyny zawsze polecasz taką wersję treningu :)

ja to szanuje i jeżeli zauważyłeś - nie podważam Twojego zdania :) wręcz przeciwnie :)

Pozdrawiam i SOG za wyczerpującą wypowiedź :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 842 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 4976
No wiec moj trening FBW wyglada tak:

A
Klatka piersiowa:
- Wyciskanie hantli na skosie 3s
- Rozpietki 2s
Barki:
- Wyciskanie hantli 2s
Tricepsy:
- Pompki na poręczach 2s
Plecy:
- Martwy ciąg 2s OK
- Podciąganie na drążku 2s
Nogi:
- Przysiady ze sztanga 2s
Bicepsy:
- Uginanie ramion ze sztanga 2s

B
Klatka piersiowa:
- Wyciskanie sztangi płasko 3s
- Wyciskanie sztangi na skosniej 2s
- Rozpietki 2s
Barki:
- Military press 2s
Tricepsy:
Plecy:
- Wiosłowanie sztanga 2s OK
Nogi:
- Przysiady ze sztanga 2s
Bicepsy:
- Uginanie ramion ze sztangielkami w chwycie młotkowym 2s

Moze byc?
dzisiaj jak cwiczylem to skocnzylem sesje A w niecale 35 min. troche szybko mi to poszlo a robilem tak jak trzeba po 10-12 powtorzen... czy sesje B tez trzeba zrobic na tym samym treningu co sesje A ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 71 Napisanych postów 6377 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 25682
Hard przyjdzie to Ci powie ze nie moze byc. Chlopak sporo sie napisal a Ty i tak zrobiles swoje a szkoda. Zostawie mu podsumowanie jako ze naprawde starcil czas zeby wszystko dokladnie wytlumaczyc i chyba na marne.
2

Człowiek mógłby żyć samotnie przez całe życie,
ale o ile sam potrafiłby wykopać sobie grób ,
musiałby mieć kogoś kto go pochowa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 189 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1696
_IvErSoN_

dziekuje ci stary,bo mowiac serio,jak wczoraj przeczytalem,co nasz kolega wkleil-to mnie zamurowalo....a myslalem,ze dostatecznie jasno pewne rzeczy byly wyjasnione.
no coz....chyba nie dla wszystkich....

Makaveli17

proponuje jeszcze raz przeczytac to,co wczesniej napisalem.


pozdrawiam.

"live and die in the squat rack"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

MASA do poprawy Priorytet Barki

Następny temat

Mass-Sergei91

Fruzelina