SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Sylwetka skinny fat

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 230

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 10 dni Na forum 9 dni Przeczytanych tematów 1
Cześć, mam pewien problem z sylwetką. Na początku trzeba zaznaczyć, że kiedyś byłem bardzo otyły - tak naprawdę otyły, mój rekord to 106 kg w wieku 14 lat. Od tamtego czasu zmieniłem styl życia, zarzucając niemal całość zbędnego balastu. Obecnie czuję się świetnie, mam 22 lata, ważę 75 kg przy wzroście 184 cm, regularnie uprawiam sport, biegam, ćwiczę w domu z hantlami. Jedynym problemem jest właśnie moja sylwetka. Całe ciało mam szczupłe, więcej, nawet chude, wyżyłowane, pozbawione tłuszczu (mięśni nie, ale ich masa jest nieznaczna, mam ręce niemal jak patyki, widoczną, ale chudą klatkę i wąskie nogi). Niestety, w okolicach od pasa do żeber jest mnóstwo tłuszczu i skóry. Kiedy siedzę, ciało zwisa mi bezwładnie na bokach, nieco lepiej wygląda to kiedy sylwetka jest wyprostowana, niemniej jednak przypominam (z grubsza) gruszkę. Moja dieta jest praktycznie niezmienna od kilku lat, rano kilka kromek żytniego chrupkiego pieczywa, dwa jajka i kilka plastrów wysokiej jakości wędliny drobiowej, na obiad 100g ryżu białego plus gotowany na parze brokuł, ew. mały ogórek z jogurtem naturalnym i duszony kurczak, potem dwa banany i jedno jabłko i na kolacje ok. 120g płatków owsianych z jogurtem naturalnym. Czasami (jakoś raz w miesiącu) pozwalam sobie na ekstrawagancję w postaci soku 100% od Tymbarka. Podejrzewam że przyczyną takiego stanu rzeczy leży w nieprawidłowo przeprowadzonym procesie odchudzania, może schudłem za szybko, może problem leżał w diecie, nie wiem. Próbowałem kiedyś ofert dwóch firm reklamujących się setkami przemian podopiecznych; na jednej z takich diet wytrzymałem miesiąc, na drugiej dwa, nie tyle z powodu braku wytrwałości, co z porażającego braku efektów. Może ktoś z Was mógłby mi pomóc, bo naprawdę, ja nie mam już siły walczyć ze zgorzknieniem i rozczarowaniem wiążącym się z patrzeniem w lustro.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 201 Napisanych postów 411 Wiek 32 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 18235
Witaj, z tego co piszesz to występuje u Ciebie sporo braków. Począwszy od diety w, której spożywasz za mało kcal kończąc na słabym treningu. Proponuję poczytać podwieszone tematy, ułożyć dietę z odpowiednią ilością kcal zabrać się za pożądane treningi i uzbroić się w cierpliwość. Twoim plusem jest to , że jesteś zawzięty w tym co robisz. Niestety musisz liczyć się z tym ,że skóra na brzuchu bez ingerencji skalpela nigdy nie będzie wyglądać jak u fit gwiazd.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5939 Napisanych postów 74330 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 624103
Zacznij od policzenia zapotrzebowania kalorycznego
http://www.sfd.pl/-t276436.html 
Jeżeli Twoim celem jest redukcja to odejmujesz ok 300kcal, jeżeli masa to dodajesz 300 kcal
http://www.sfd.pl/-t1135440.html - Źródła białka w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135648.html - Źródła tłuszczu w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135388.html  - Źródła węglowodanów w diecie. http://www.sfd.pl/temat523670  - Podstawy układania diety (nakierowywanie), start strona 2
http://www.sfd.pl/temat315296  - Dieta - ułóż sam/a
http://www.sfd.pl/temat398329  - Komponowanie posiłków i znaczenie odpoczynku (szerzej niż w innych tematach)
http://www.sfd.pl/Ilość_posiłków-t237159-s0.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5543 Napisanych postów 7369 Wiek 38 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 229074
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3631 Napisanych postów 62389 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 675665
Niestety sam doprowadziłem do tego swoim złym odżywianiem i prawdopodobnienie również brakiem treningu siłowego. Fajnie, że schudłeś, ale tak naprawdę mogłeś w ten sposób narobić sobie więcej problemów niż pożytku. Nie ma co narzekać na brak siły tylko wziąć się do roboty tak jak należy. Pierwszym krokiem powinno być wprowadzenie treningu siłowego z prawdziwego zdarzenia. Na początek może być full body workout. Polecam poczytać na ten temat:

https://potreningu.pl/articles/225/trening-calego-ciala---full-body-workout-cz--i 

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Przyrost masy mięśniowej

Zestaw 1