SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Problem, nie wiem jak ćwiczyć

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 302

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

M

Wiek

16

Waga

75

Wzrost

180

Cel treningowy

Siła

Staż treningowy na siłowni

1,5 roku

Uprawiane inne sporty

Bieganie na wf i to tyle

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

full osprz siłownia

Dieta

jem ile moge, zawsze jest śniadanie(jajecznica lub kanapki), drugie śniadanie w szkole (przeważnie jakieś mięso) obiad w domu i 2 kolacje (np. jajka,kiełbasa,ryż z czymś) do tego dorzuce czasami shake'a mutant mass. Wychodzi około 2700-3000 kcal dziennie

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

nie

Zażywane suplementy

Mutant Mass

Ostatnio przerabiany plan

Teraz robiłem split 4 dniowy Pon.klatka,triceps,brzuch WT.plecy,biceps CZW.nogi,łydki PT. barki przedramie,kaptury

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

OHP: 47,5 kg Martwy: 110 kg przysiad: 100 kg płaska: 75 kg
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 73
Ćwicze już około 1,5 roku. Próbowałem różne plany treningowe od splitów po push pull po fbw. Żaden mi nie pomógł osiągnąć tego co chce czyli zwykłe proste 100 kg na płaskiej, 120 na nogi i 150 na martwy.
Przeważnie brałem treningi pod siłe, bo mnie tak naprawde nie obchodzi jak wyglądam. Zawsze marzyłem żeby być silny a nie ładnie wyglądający.
Myślałem czasami że powinienem robić plan pod mase bo może jestem za chudy by budować siłe (75 kg).
mój rekord wynosił 80 kg na płaskiej na raz 100 kg na nogi i 110 kg na martwy. Uzyskałem to robieniem push pull. Zrobiłem sobie 4 tygodnie przerwy na święta, bo uznałem że musze odpocząć po tym roku cwiczeń. wrociłem i po ok. 3 tygodniach robienia splitu 4 dniowego nie moge podnieść więcej niż
65 kg po 5 razy na płaskiej
nie moge podnieść 35 kg na wąsko więcej niż 8 razy
i potrafie zrobić tylko 5 dipów (wcześniej mogłem max 20)
Nogi i martwy trzyma sie dobrze, ale tu mnie mocno zasmuciło
gdy wyciskam mój triceps przy ostatnich powtórzeniach dostaje jakiejś padaczki i nie może wypchać, ciężko mi nawet wyciskać wąsko pustą sztangą, po więcej niż 10 powtórzeń.
nie moge wogóle ruszyć progresji, staram sie dodawać ciężaru ale zaczyna mnie on już przytłaczać, a ciało nie chce się adaptować.
Siara wogóle mówić że cwicze jak mam takie niskie rekordy, podczas gdy ludzie z podobnym stażem obok mnie wyciskają już po 90 kg po 5 razy.

Prosiłbym o jakieś porady, jaki plan użyć, czy może zacząć ćwiczyć mase i potem wrócić do siły, czy to z tym tricepsem jest normalne.
Jestem na skraju poddania się, i zaczynam rozważać fakt że po prostu to nie jest dla mnie. Za każdą pomoc szczerze dziękuje, jest to dla mnie bardzo ważne by wkońcu zrozumieć jak ćwiczyć by zwiększyć ten ciężar. Najlepiej jak najprościej żebym zrozumiał, bo najwidoczniej nie rozumiem idei ćwiczenia.

Wszelkie informacje które potrzeba to postaram sie podać
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 24497 Napisanych postów 17244 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 261810
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 73
Przeważnie staram się jeść 4 duże posiłki dziennie czyli śniadanie obiad i 2 obiadokolacje, a między nimi coś przegryźć typu jogurt,ryż,płatki owsiane. Dodam że każdy dzień kończe shake'iem (mutant massem) Śniadanie to przeważnie jajecznica z rana i pierś z indyka w szkole lub ryż z kurczakiem, a reszta sie zmienia codziennie. Nie mam rozplanowanej diety bo nie mam ani oszczędności by sobie codziennie kupować takie jedzenie które w niektórych dietach znajdowałem, ani ochoty by codziennie jeść to samo. Jedyne co próbowałem to liczyć kalorie, i wychodziły one na przełomie 2500-3000 kcal. Mogłem czasami nie trzymać sie jadłospisu ze względu na zły dzień lub brak apetytu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5580 Napisanych postów 60480 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747142
Nie ma co ukrywać, że masa mięśniowa większa też by się przydała bo 75kg to nie jest dużo przy czym nie jest niemożliwe ogarnięcie takich wyników siłowych o jakie Ci chodzi.
Przy czym nie możesz podchodzić do tego powiedzmy na luzie musisz mieć sensowną dietę ułożoną i też jakiś trening z zaplanowaną periodyzacją bo jak chcesz osiągnąć takie wyniki siłowe to trzeba do tego treningu podejść solidnie i przemyślanym planem.
Wejść powoli na obroty, a później zastosować choćby periodyzację liniową i zobaczyć jak to będzie szło.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy w domu :sztanga, drązek do poprawy

nutloveb