SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Prośba o ocenę treningu.

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1817

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 676 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 5389
Proszę o ocenę mojego planu treningowego, o to kilka potrzebnych informacji:
1. Trenuję od 14 roku życia w trybie nieregularnym. Początkowo ograniczałem się jedynie do pompek, brzuszków, przysiadów itp. (w ramach uzupełnienia treningu karate). Przez ostanie lata zdarzały się tygodnie, kiedy byłem na siłownii 4 razy, zdarzały się też przerwy kilkutygodniowe, a nawet miesięczne (np. cały maj tego roku spowodowany maturą).
2. Przez ostatnie pół roku ćwiczyłem nieregularnie więc trudno mi na temat mojego systemu treningowego cokolwiek powiedzieć. Trening przyniósł mi efekty w postaci masy mięśniowej, tłuszczu, siły, zwiększenia wagi.
3. Ćwiczeniami na siłownii zamierzam osiągnąć zwięszenie masy mięśniowej.
4. Mam całoroczny karnet na siłownię, czasu również wiele ze wzlędu na wakacje.
5. Mam dziedziczne problemy z kręgosłupem, z tego względu musiałem zrezygnować z kilku ćwiczeń mocno go obciążających np. wypychanie ciężaru na suwnicy, martwy ciąg.

Oto mój nowy plan treningowy stworzony przeze mnie z myślą o budowie masy mięśniowej, oparty na doświadczeniu, ulubionych ćwiczeniach itp. Każde ćwiczenie poprzedzone jest jedną serią rozgrzewkową na małych ciężarach, a cały trening około 10 minutami rozgrzewki oraz stretchingiem mięśni na które zamierzam ćwiczyć. Wszystkie ćwicznia staram się wykonywać jak najdokładniej technicznie, odpowiednio skoncentrowany. Stosuję progresję. Ilość powtórzeń w każdej serii stanowi wartość przybliżoną, gdyż zdarza się że moge wykonać o jedno, dwa więcej lub mniej powtórzeń. Sesję treningową kończę stretchingiem mięśni, ponowną rozgrzewką, rozciąganiem oraz ćwiczeniami na worku, trwa to koło 30 minut.

PONIEDZIAŁEK

/mięśnie klatki piersiowej/