SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pompki - trening na ilość powtórzeń

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 62611

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez Amazone z działu Fitness.
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1190
Jeśli ktoś chce spróbować alternatywnego sposobu to sugeruję taki :

- sprawdzić ile pompek jest się w stanie maksymalnie wykonać (np. 25)
- wynik podzielić przez 2 i zaokrąglić w górę do pełnej pompki (25 / 2 = 12.5 a więc 13)
- w pierwszym tygodniu wykonywać jedną serię 13 pompek co 2-3 godziny przez cały dzień, od wstania do pójścia spać (7-8 serii dziennie)
- ostatni, siódmy dzień wolny od pompek
- w następnym tygodniu dodać 2-3 pompki
- po 4 tygodniach sprawdzić max i uaktualnić liczbę robionych pompek

Kilka porad :

- osoby o mocnym tricepsie powinny rozstaw rąk trzymać wąsko, na szerokość ramion, przy mocnej klatce rozsuwać dłonie na podłodze szerzej

Bardzo pomagają w wykonywaniu pompek "na ilość następujące tricki :

- gdy obniżamy ciało do ziemi, staramy się "wpychać" palce dłoni w podłoże skręcając palce do wewnątrz (tzw. "nakręcanie sprężyny"), natomiast gdy z pozycji dolnej pchamy ciało do góry, odpychamy się z dłoni tak jakbyśmy chcieli skręcić je palcami na zewnątrz (tzw. "odkręcanie sprężyny). Nie odrywamy jednak dłoni od podłoża i nie skręcamy ich, mamy jedynie w taki sposób kierować siłę odpychania się od ziemi. Powoduje to że w wykonaniu pompki biorą udział równocześnie mięśnie przodu barku, klatki i tricepsu, przez co pracując razem wolniej się męczą. Stosując tą prostą technikę można dodać do wyniku nawet 10-25% więcej pompek

- na początku staramy się nie napinać ciała i wykonywać pompki w jak najbardziej rozluźnionej pozycji, w miarę wzrostu liczby wykonanych powtórzeń oraz narastającego zmęczenia stopniowo coraz mocniej napinamy ciało, ze szczególnym uwzględnieniem mięśni brzucha i ściąganiem pośladków, wywieramy też coraz mocniejszy nacisk dłońmi na podłogę - napięcie się od razu "od pierwszej pompki" spowoduje szybszą utratę siły i zmniejszenie liczby wykonanych powtórzeń. Maksymalne napięcie ciała w końcówce pozwoli dodać kilka dodatkowych powtórzeń


Taki planik znalazlem Twojego autorstwa. Chetnie go zastosuje ale ma jedno pytanie. Na poczatek mowie , ze nie mam diety wyliczonej czy cos takiego...
ale jem intuicyjnie i staram sie po treningu ten woreczek kaszy czy ryzu + kurczaka zjesc :). Jak sie to ma do tego planu skoro jaka tako trening trwa caly dzien wiec w sumie takie cos jak posilek po treningu odpada i jem normalnym rytmem?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49846 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
musisz po prostu w ciągu całego dnia utrzymywać dodatni bilans kaloryczny i jeść często oraz wystarczająco duzo białka, to wszystko
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1190
Dzieki SOG. Pojade tym planem wiec i pozniej powiem czy cos idzie w gore na nim ;P
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
jakryc ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 204 Napisanych postów 13874 Wiek -5611 dzień Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 158206
Tyka jesteś wielki! dobry plan.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49846 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
sam go nie wymyśliłem - to jest typowy plan radziecki (w dawnym ZSRR dzieciak w podstawówce musiał zrobic na WF-ie np. 12 podciągnięć na drążku na zaliczenie, a w wojsku rozmowa zaczynała się od 18, więc nic dziwnego że ruskie plany na pompki, przysiady na jednej nodze i podciągania na drążku są bardzo skuteczne do dziś)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
jakryc ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 204 Napisanych postów 13874 Wiek -5611 dzień Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 158206
stosowałem kiedys ten plan.
efekty - robiłem ponad 100 pompek (takich prawdziwych ) na raz.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49846 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
nawiasem mówiąc inna ruska metoda nazywa się "jedna do, jedna z" czyli np. przy każdej okazji gdy wchodzisz do jakiegoś pomieszczenia, robisz jedną pompkę, podobnie robisz jedną gdy z jakiegokolwiek pomieszczenia wychodzisz Przez cały dzień poterafi się uzbierać duża ilość, nigdy natomiast nawet nie zbliżasz sie do granic upadku mięśniowego przez co unikasz zastoi i skracasz czas regeneracji
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 2510 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 10258
Czy plan na podciaganie na drazku jest analogiczny do planu na pompki, czy jakis inny?

I co w sytuacji, gdy na starcie max wynosi 1?

"Go ahead, make my day..."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 137 Napisanych postów 9203 Wiek 40 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 29034
"wynik podzielić przez 2 i zaokrąglić w górę do pełnej pompki"

czyli robisz po 1 pompce

http://www.smoczyjezdzcy.pl - Smoczy Jeźdźcy - darmowa gra MMORPG w przeglądarce - polecam!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49846 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816


tak, plan jest taki sam

w sytuacji gdy max wynosi 1, musisz niestety zacząć od rzeczy łatwiejszych, z jednym jednak zastrzeżeniem - jak najszybciej z nich zrezygnować i przechodzić do normalnych ćwiczeń na drążku

rzeczy łatwiejsze to :

- ściąganie drążka wyciągu górnego do klatki dokładnie w takim samym chwycie jaki stosujemy przy podciąganiu na drążku, i nie siedząc a stojąc (ciężka sprawa, trzeba mieć wyciąg w domu a najlepiej i w pracy żeby co 2-3 godziny robić serię)

- "niepełne" podciągania na drążku - super proste gdy się ma maszynę "odejmującą" część ciężaru, ale jeśli nie, jest na to rada - za drążek służy sztanga umieszczona na stojaku, a ciężaru ujmujemy sobie opierając nogi na pobliskiej ławeczce na przykład. W miarę zaawansowania podnosimy sztangę-drążek coraz bardziej do góry (patrz obrazek)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10888 Napisanych postów 49846 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
zapomniałem - trzecia możliwość : robimy negatywy - czyli wchodzimy na stołek, przyjmujemy pozycję "górną" na drążku i cały czas kontrolując ruch opuszczamy cielsko w dół starając się aby faza negatywna ruchu trwała około 3-5 sekund

no i czwarta możliwość - poprosić kogoś aby podtrzymał tyłek
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Problem

Następny temat

Czy To Nie Będzie Za Duzo Prosze O PoMoC !!!

Shaker