SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

PROGRAM - ROWERY

temat działu:

NUTRIFARM&OLIMP

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 10902

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 48 Napisanych postów 3393 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 15438
Ok., obiecałem przygotowac program suplementacyjny dla miłosników rowerów na okres letni wiec zaczynam....

Załóżmy, że trenujemy 3-4 razy w tygodniu na dystansie mniej wiecej 60-80 km, ze średnia prędkością ok. 25-30km/h

Cykl suplementacyjny opiera się głównie na poprawieniu wytrzymałości aerobowej, obniżeniu poziomu tkanki tłuszczowej i usprawnieniu przemian lipidów oraz powstrzymaniu niekorzystnych przemian katabolicznych białek enzymatycznych biorących udział w przemianach tlenowych.

W tym celu zastosowano następujące preparaty:

OLIMP CARBO
OLIMP IZO PLUS
OLIMP LECYTYNA
OLIMP L-KRNITYNA PLUS
OLIMP KOENZYM Q10 i BETA KAROTEN
OLIMP BCAA
OLIMP PURE WHEY 80
OLIMP HMB
OLIMP GLUTAMINA

Uzasadnienie:

OLIMP IZO PLUS - główne żródło energii dla tlenowego i mleczanowego systemu energetycznego, regulacja gospodarki mineralnej

OLIMP CARBO - usprawnienie odnowy rezerw glikogenu mięśniowego i wątrobowego

OLIMP LECYTYNA - preparat niezbędny w procesie przemian metabolicznych oraz zachowaniu prawiłowej kurczliwości mieśni. Lecytyna to główny składnik choliny - skłądnika, którego poziom wyraźnie obniża się w trakcie długotrwałych wysiłków aerobowych, usprawnienie syntezy glikogenu wątrobowego

OLIMP L-KARNITYNA PLUS - usprawnia zarówno tlenowe jak i beztlenowe systemy energetyczne, stabilizuje poziom potasu w komórkach, przyspiesza regenerację

OLIMP KOENZYM Q10 i BETA KAROTEN - silne zwiazki antyoksydacyjne, zabezpieczajace włówka mieśniowe przed uszkodzeniami powstajacymi w wyniku nasilonych przemian tlenowych

OLIMP BCAA - odsuwa zmęczenie psychiczne podczas wysiłku , zwiększa produkcję alaniny i innych aminokwasów w mięśniach, dostarcza szkieletów węglowych do przemian energetycznych

OLIMP PURE WHEY 80 - regeneracja maszynerii enzymatycznej odpowiedzialnej za przemiany tlenowe

OLIMP HMB - działanie antykataboliczne wobec struktur enzymatycznych odpowiedzialnych za aktywację przemian tlenowych, usprawnienie metabolizmu lipidów

OLIMP GLUTAMINA - efektywne żródło energii przy niedoborach glukozy, wzrost syntezy glutationu (ochrona krwinek czerwonych transportujacych tlen), działanie antykataboliczne, szczególnie w kontekscie utarty specyficznego białka - ciężkołańcuchowej miozyny mającej decydujacy wpływ na proces kurczliwości mieśni

SCHEMAT STOSOWANIA

1. Po przebudzeniu - L-KARNITYNA PLUS - 1 kapsułka

2. PIERWSZY POSIŁEK
Po posiłku - LECYTYNA - 3 łyżeczki + BETA KAROTEN 1 kapsułka + KOENZYM Q10 - 1 kapsułka

3. 30 minut przed drugim posiłkiem - HMB - 2 kapsułki
4. DRUGI POSIŁEK

5. Między drugim a trzecim posiłkiem L-GLUTAMINE - 5g

6. 30 minut przed trzecim posiłkiem L-KARNITYNA PLUS - 2 kapsułki

7. TRZECI POSIŁEK
Po trzecim posiłku - LECYTYNA - 5 łyżeczek

8. 45 minut przed treningiem - BCAA - 6 tabletek

9. TRENING (podawać 200 ml IZO PLUS co 20 minut)
Bezpośrednio po treningu - CARBO 50g + L-GLUTAMINE 5g

30 minut później WHEY PURE 80 - 2 miarki + mleko 0,5%

10. CZWARTY POSIŁEK
Po posiłku - LECYTYNA - 3 łyżeczki + BETA KAROTEN - 1 kapsułka + KOENZYM Q10 - 1 kapsułka

11. PRZED SNEM - HMB 2 kapsułki


Oczywiście jest to program przykładowy. Odpowiednie ułożenie programu suplementacyjnego dla dyscyplin rowerowych ma charakter bardziej złożony i powinno być ukierunkowane na poprawę indywidualnych cech takich jak moc (poprawa sprintów) , wytrzymałosci siłowej (podjazdy), wytrzymałosci aerobowej, okres przygotowawczy, okres startowy, masa zawodnika, charakter wyścigów (szosowe, MTB, torowe ), itp.

Pozdrawiam wszystkich miłośników rowerów




szukala
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 422 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 2595
Mylisz sie kolego Michael23 Szurkowski został złapany na koksie podczas badania po wyścigu drużźynowym na 100 km na mistrozstwach swiata w 1978 roku.


Tompoz

Tomasz "Tompoz

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 150 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 2724
Podoba mi się to, ale bez sponsora będzie ciężko

"życie, zdrowie i mienie jest zagrożone kiedy obraduje Parlament"

"życie, zdrowie i mienie jest zagrożone kiedy obraduje Parlament"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 51 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 1822
zawsze jeszcze mozna cos sprzedac

SFD FIGHT CLUB
seba27 wedlug mac-fly idealny facet wazy 50kg ma 180 wzrostu i w bicepsie 29 Draznia mnie tacy ludzie ale sa oni potrzebni do porownania jak za***iscie wygladamy przy takich kijankach
hyhy :>

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 57 Napisanych postów 6563 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 45379
No można - tylko na ile to wystarczy?


------------------------------
*Nie ma granic możliwości, są tylko bariery do przełamania*

"Anyone can give up; it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone would
understand if you fell apart, that's TRUE STRENGTH"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 48 Napisanych postów 3393 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 15438
Jakby ustawic te suplementy w pewnej hierarchii odnośnie zakupu to proponowałbym:

IZO PLUS
CARBO
L-KARNITYNA
BCAA

PURE WHEY 80
LECYTYNA
KOENZYM + BETA-KAROTEN
GLUTAMINA
HMB

szukala
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 150 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 2724
Czy mozna, równie wydajnie, traktować jako substytuty np. dla l-karnityny - ALC, dla Q10 - Green Tea, dla PURE WHEY 80 - Profi Whey Mass.
I odrazu pytanko odnośnie lecytyny.
Obecnie stosuje ORTIS Lecithine 1200 Forte (kaps. - wygodniejsze). Pozatym lecetyna występuje też w Beta Karoten Plus i Profi Whey Mass. Jest jakaś granica co do dawek lecytyny?

"życie, zdrowie i mienie jest zagrożone kiedy obraduje Parlament"

"życie, zdrowie i mienie jest zagrożone kiedy obraduje Parlament"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 150 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 2724
Yaakuza, np. rower

"życie, zdrowie i mienie jest zagrożone kiedy obraduje Parlament"

"życie, zdrowie i mienie jest zagrożone kiedy obraduje Parlament"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 48 Napisanych postów 3393 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 15438
oczywiscie sposób zamiany jaki podałeś można zastosować

szukala
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 422 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 2595
Dzięki koledze Szukale za bardzo za dokładna odpowiedz dziekujemy za podzielenie się wiedzą. A teraz postaram sie sam ze swojego doświadczenia i doswiadczenia moich starszych bardzije doswiadczonych kolegów powiedzieć pare lużnich uwag mozę ktoś z nich skorzysta mozę ktoś sie z nimi nie zgodzi. PO pierwsze odżywianie podcza samego treningu, wyścigu jesli trwa on ponad 1h nalezy pomyśleć o jedzeniu nie tylko piciu. Należy tu pomyślkeć o czymś co jest żródłem węgloowdanów złozonych równo uwalniajacych energie na dłuższy okres czasu. Z doswiadczenia to banany szczególnie te lekkom przejrzałe, ja osobiście stosuje coś takiego ze żona robi mi takie ciastka: skład platki kukurydziane, musli, trochę rodzynek,figi, kakao, trochę cukru i inne rzeczy by sktuttura była stabilna. Robi mi raz na jakiś czas taka taflę trzymam ją w zamrażlce, i wyjmuje tuż przed treningiem nawet jak jest ciepło to zaczym w 45-60 minucie treningu zaczyma jeść to jest w sam ra zi nie rozpuszcza sie, Mój kolega polski ko9larz zawodowy gdy nie trenuje z grupą a sam w domu to robi tak kukuje duzą bułk ewyjmuje z niej środek w to bulę wsadza rodzynki, miód, dzem i taka bułe zjad aw trakcie treningu. Oczywiście podczas jazdy trzeba duzó pić i pić po trochu i często. Picia są dwa rodzje:
1. picie jako żrodło wody i soli mineralnych: wod amineralna niegazowana,zwykła kranuwa
2. picie jako rozpuszczone żródło węglowodanów - szybko wchłaniających sie formie ciepkłej - soki owocowe, specjalne odżywki w płynie.
Profesionlaiści jedża oiprócz tego batony energetyczne, czy zelel energetyczne.
Grening trwa do godizny to proponuje sok owocowy i rozpuszczoną w nim glukoze spożywczą ( paczka w markecie 3 zł ). Szczególmnie gdy te 60 minut wysiłku to np. ciezki trening interwałowy.
PO treningu trzeba od razu zjesć baz wypis troche weglowodanów np. i tych prostych i złozonych np. odżywke weglowodanową , bannany, sok owowcowy z glukozą a po 1 -1,5 h zjeść normalny duz posiłek z białkie, węglowodanami, miesiem surówka itd.
Jeść trzeba prze d treningiem 1,5 - 2 h dużo węglodanów - myusli z jogurtem, kannapki z serem szyneczką, zmiodem, powidłami, makarony z dzemem, naleśniki z dzemem.
Dobrze jest wypić przed treningiem mała czarna ale uwaga nadmiar kofeiny to doping. Ja osobiscie uważam żę kawa jest lepsza od L-karnityny w temacie tzw. blokowania spalania glikagenu. Czyli że organizm zamiast spalać glikogen spala piewr zapasy tłuszczu ale oczywqiscie wpewnym zkaresie. Zawodowcy zawsze przed etapem pykaja małą czarną. Z doswiadczenia polecam.

Ogólna uwaga trzeba wzłuchiwąc sie w reakcje swojego organizmu on powie sam czy coś działa czy nie i w jkaim zakresie. Zapraszam do dyskusji.




Tomasz "Tompoz

Tomasz "Tompoz

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 48 Napisanych postów 3393 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 15438
Dzięki Tomku, za uwagi. Jeżeli chodzi o sprawę czy lepsza kofeina czy karnityna to chciałem tutaj dodac, ze zwiazki te działaja w odmienny sposób i doskonale sie uzupełniaja. Kofeina przede wszystkim hamuje działanie enzymu fosfodiesterazy co zmniejsza rozpad w komórkach tzw. cAMP (cyklicznego adenozynomonofosforanu) - odpowiedzialnego m.in. za rozpad tłuszczow. Ma to duze znaczenie dla aktywowania rozpadu komórek tłuszczowych i polepszenia wykorzystania kwasów tłuszczowych jako źródła energii. Masz rację, ze kofeina skutecznie chroni glikogen. Mechanizm działania l-karnityny jest jednak trochę odmienny. Po prostu zwiazek ten usprawnia dalsze przemiany węglowdanów i kwasów tłuszczowych (to co zapoczatkowała kofeina). Zapobiega miedzy innymi zwiekszaniu poziomu mleczanów i nasila tempo spalania kwasów tłuszczowych.
Miedzy innymi z tego powodu korzystnie w terapiach odchudzajacych przyjmować Green Tea i l-karnitynę razem. Chciałem dodać że Green Tea działa w sposób jeszcze bardziej rozległy niż sama kofeina, głównie za sprawą obecności tam katechin i kwasów fenolowych, które dodatkowo wzmagaja proces redukcji tkanki tłuszczowej.
Tomek napisał również kilka ważnych uwag, wiec warto z nich skorzystać kolarze

szukala
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 422 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 2595
dzięki kolego Szukała za trafne uwagi, to copisałem to na podstawie doswiadczenia, muysż ekiedyś ci enamówić na rozmowę i pociągnac za jezyk

pozdraiwam



Tomasz "Tompoz

Tomasz "Tompoz

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ile BCAA w BCAA?

Następny temat

Stronka sporatut.pl

nutloveb