SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Odwrotna piramida - prawidłowe stosowanie

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 203

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 116 Wiek 25 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 5977
Witam, ćwiczę obecnie systemem push/pull 2x w tygodniu, liczba powtrze zmienia co 8 tygodni

1. Wyciskanie sztangi leżąc- 2 serie
2. Wyciskanie sztangielek na skosie - 2 serie
3. Landmine press (barki) - 2 serie
4. Wyciskanie francuzkie - 2 serie
5. Przysiad bułgarski - 2 serie

1. Podciąganie na drążku podchwytem - 3 serie
2. Wiosowanie hantlą - 3 serie
4. Uginanie przedramion ze sztangą - 2 serie
5. One leg hip thrust - 2 serie

Zwykle ćwiczenia robię stałym ciężarem, z pozoru trening wygląda śmiesznie, ale osobiście odnoszę nim najlepsze efekty i bardzi przyjemnie ćwiczy mi się minimalistyczną drogą, nie ćwiczę pod zawody etc., jedynie dla sylwetki i dla zdrowia, z efektów dla siebie jestem zadowolony. Zastanawiałem się nad zmianą systemu progresji ze stałego ciężaru na odwrotną piramidę, przy 2/3 seriach na ćwiczenie. Przkładowo, czy wykonywanie RPT na sztangielkach na skosie (mam możliwość zakładania ciężaru jaki bym chciał) po wykonaniu RPT na wyciskaniu sztangi i potem jeszcze landmine press również metodą RPT mogą się sprawdzić, nie byłoby to zbyt dużo dla organizmu? Jak mogę wykonać rozgrzewkę pod tą metodą, robiąc przykładowo 2 serie na 60% i 40% ciężaru maksymalnego przed seriami właściwymi? Podobnie podciąganie i zaraz po tym wiosłowanie chciałbym robić regresją.


Zmieniony przez - Ootoris w dniu 8/3/2021 5:14:29 PM
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 16313 Napisanych postów 127735 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1437865
Nie wiem czy jest sens stosowania odwrotnej piramidki przy treningu jaki robisz obecnie pracując na 2 seriach, ale rozgrzewki nie robisz dając 60% potem 40 % zaczynasz od dołu dochodząc do maksa i potem lecisz w dół np

12*70, 10*80, 8*90, max*100, 8*80, 10*70

Daj ankietę działu.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 201 Napisanych postów 36631 Wiek 36 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 114946
Może kolega miał na myśli to, co wymyślił Gironda XX lat temu, a obecnie popularyzują trenerzy i czołowi zawodnicy, czyli top i back-off set?

Moim zdaniem to dobra metoda, czyli:
1 seria: 10 powt z zapasem
2 seria: 8 powt z zapasem
3 seria: 6 powt na max --> top set
4 seria: 12-15 powt na max --> back-off set





Zmieniony przez - King_Odin w dniu 2021-08-04 17:33:33

HST PUSH & PULL - mój autorski "system" treningowy:http://www.sfd.pl/-t589381.html
Dieta LOW-CARB, art dla początkujących: http://www.sfd.pl/-t655403.html
Redukcja od A do Z - wszystko o redukcji:http://www.sfd.pl/-t654560.html
Tabata - co to jest i za co ją lubię?: http://www.sfd.pl/-t963145.html
Takie wielkie, takie niewinne. A same niosą na grzbiecie skrzydlatą kostuchę. Polską śmierć.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 5602 Napisanych postów 34691 Wiek 42 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 668912
Przy małej liczbie serii odwrotna piramida ma sens jeśli nie dźwigasz dużych ciężarów. Jeśli np w roboczych masz 160 kg - to żeby do nich dojść potrzeba kilku serii wprowadzających - i moim zdaniem przy takim ciężarze 2 serie wprowadzające to za mało. Także wtedy trzeba by było serii wprowadzających dać kilka więcej. ale że to tylko po kilka powtórzeń - to i tak szło by dość sprawnie.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dwugłowe uda - dzień po martwym ciągu

Wheya