SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Odchudzanie - dieta do oceny

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1173

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 269 Wiek 22 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 9961
Cześć.

Mam 20 lat, 173 cm wzrostu i prawie 120 kg wagi. Nieźle się zapuściłem, więc czas się za siebie wziąć. Z kalkulatora PoTreningu wyszło mi, że aby utrzymać wagę muszę jeść ok. 4200 kcal (trening na siłowni i aeroby 4 razy w tygodniu, zaczynam w przyszłym tygodniu). Odciąłem od tego aż 1200 na początek - i tak nigdy nie jadłem nawet tych 3000, więc tym bardziej więcej nie będę w stanie w siebie wrzucić.

Mięso będę wymieniał, ziemniaki na ryż, kasze itd. Warzywa także będą co chwilę inne. Proszę o ocenę diety i sugestie co poprawić :)

Pozdrawiam!
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7904 Napisanych postów 80448 Wiek 45 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 680184
Żadnej margaryny
Tutaj możesz przeczytać o podstawach:
https://potreningu.pl/articles/290/jak-zabrac-sie-za-ukladanie-diety
Zacznij od policzenia zapotrzebowania kalorycznego
http://www.sfd.pl/-t276436.html 
Jeżeli Twoim celem jest redukcja to odejmujesz ok 300kcal, jeżeli masa to dodajesz Ok 300 kcal
http://www.sfd.pl/-t1135388.html - Źródła węglowodanów w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135440.html - Źródła białka w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135648.html - Źródła tłuszczu w diecie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16504 Napisanych postów 128176 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1440467
margaryna do wywalenia, to nie jest pożądany produkt, są lepsze źródła tłuszczy które mozesz użyć

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 269 Wiek 22 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 9961
Dzięki za odpowiedzi! BMI już obliczyłem, tak jak pisałem :)

Pytanie tylko czy zrobiłem to dobrze - otóż dotychczas wiodę życie kanapowca - żadnego wysiłku fizycznego (przy wybraniu tej opcji, kalorie wynoszą ok 3000), ale w kalkulatorze wybrałem wysiłek 3-4 dni w tygodniu, dzięki czemu wyszło mi 4200 kcal zapotrzebowania.

Z której liczby powinienem odejmować? Wydaje mi się, że z 4200, skoro od przyszłego tygodnia zaczynam tak trenować, ale wolę się upewnić
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 269 Wiek 22 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 9961
a margarynę oczywiście wywalę
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7904 Napisanych postów 80448 Wiek 45 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 680184
Zapotrzebowanie Wylicz wg wzoru a nie kalkulatora
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 24786 Napisanych postów 22757 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 365978
kalkulatory online działają zbyt ogólnikowo, policz wg tego wzoru co wyżej Ci kolega podał i ja go powtórzę:
http://www.sfd.pl/-t276436.html 

przyjmij 2g białka na kg masy ciała, 1-1,5g tłuszczów na kg masy ciała a reszta kaloryki z węgli
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 269 Wiek 22 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 9961
Hmmm, policzyłem wg tego wzoru i wyszło mi niecałe 2300 kcal. Oczywiście ten wzór nie obejmuje żadnej aktywności fizycznej, więc czy nie powinienem tu dodać trochę kcal?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16504 Napisanych postów 128176 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1440467
Jak to nie obejmuje aktywnosci fizycznej

TEA - Kalorie spalone ze względu na aktywność fizyczną
Trening siłowy
7 - 9 kcal na minutę w zależności od intensywności
EPOC - Kalorie spalone po wysiłku
4-7% Całkowitego zapotrzebowania kalorycznego

Trening areobowy
5 - 10 kcal na minutę w zależności od intensywności
EPOC - Kalorie spalone po wysiłku
-lekka intensywność - dodatkowe 5 kcal
-średnia intensywność - dodatkowe 35 kcal
-wysoka intensywność - dodatkowe 180 kcal

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5057 Napisanych postów 69423 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 712872
Tutaj możesz poczytać na temat margaryny: https://potreningu.pl/articles/2658/piec-powodow-dla-ktorych-lepiej-wybrac-maslo-niz-margaryne 

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 68 Wiek 30 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 378
Nie byłeś głodny pomiędzy 3 A 4 posiłkiem ?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Białko w prochu

nutloveb