SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ocena treningu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 622

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Mężczyzna

Wiek

17

Waga

79

Wzrost

186

Cel treningowy

Masa mięśniowa

Staż treningowy na siłowni

2 lata (bardzo nieregularnie)

Uprawiane inne sporty

Piłka nożna

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Tak

Dieta

Utrzymuję surplus kaloryczny i staram się jeść produkty najlepszej jakości

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Lekka skolioza, nie przeszkadzająca raczej w niczym

Zażywane suplementy

Białko

Ostatnio przerabiany plan

Zbliżony do tego

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Przysiad 75kg, Martwy ciąg 95kg, Ławka 60kg (jednak w przysiadzie i MC mam jeszcze zapas)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 154 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 4376
Witajcie, pisze w tym temacie gdyż tak na prawdę nie wiem sam czy zaliczyć się do początkującego czy do średnio zaawansowanego? Problem polega na tym, że mam już styczność z ćwiczeniami siłowymi około 2 lata albo ponad 2 lata. Jednak nigdy nie miałem wystarczającej motywacji i moje przygody z treningiem siłowym wyglądały tak: 2 miesiące trening, 4 miesiące off, 4 miesiące trening, 3 miesiące off - a więc były one bardzo nie regularne. Nie mogę powiedzieć, że nie widzę efektów, bo od czasu rozpoczęcia jakichkolwiek ćwiczeń jakieś postępy uczyniłem. W głównej mierze ćwiczyłem w domu, ale miałem ostatnio 3 miesięczną styczność z siłownią. Teraz od nowego roku planuje powrócić już na maksa, więc zacząłem rozmyślać nad planem, który byłby dla mnie przede wszystkim skuteczny. Nie wiem na jaki plan się zdecydować... Czy na FBW czy na Push, Pull, Legs. Z racji, że planuje ćwiczyć poniedziałek, środa, sobota myślę, że FBW będzie dla mnie korzystniejszy. Oczywiście zależy mi na masie. Proszę o ocenę tego planu.

Trening A:
Nogi - Przysiady ze sztangą na plecach (4x8)
Plecy - Wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia (4x10)
Klatka - Wyciskanie sztangi na ławce prostej (4x6) (tutaj chcę się skupić, żeby również siła szła w górę, ponieważ klatka to nie jest mój atut, i ciężko mi progresować. 55kg było leciutkie, mogłem wycisnąć na 10-12 razy, ale 60kg już maksymalnie 4-5. Nie wiem czy problemem była psychika czy co)
Barki - Wyciskanie hantli siedząc (4x10)
Triceps - Wyciskanie francuskie (3x8)
Biceps - Uginanie przedramion ze sztangą (3x10)
Brzuch - Unoszenie nóg do klatki (5x20)

Trening B
Nogi - Wpychanie na suwnicy (4x10)
Plecy - Martwy ciąg klasyczny (4x8)
Klatka - Ściąganie linek na bramie/Wyciskanie hantli na skosie dodatnim (4x10)
Barki - Wznosy bokiem (4x10)
Triceps - ściąganie linek wyciągu górnego (3x10)
Biceps - Uginanie przedramion stojąc/Uginanie przedramion chwytem młotkowym (3x10)
Brzuch - Unoszenie nóg do klatki (5x20)

Trening wykonywałbym naprzemiennie A-off-B-off-off-A-off-B-off-A-off-off-A...

Proszę o rady, oraz ewentualną korekcję (z podaniem moich błędów)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16068 Napisanych postów 127058 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1434072
Jak 5 kg dorzuciłeś to powinieneś podobną ilość zrobić to nie jest jakiś sporo większy ciężar. Jak celem jest siła to w B na pewno wyciagu na klatkę bym nie dał, no chyba że robisz wycisk i w super serii rozpiętki na bramie

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 154 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 4376
anubis84
Jak 5 kg dorzuciłeś to powinieneś podobną ilość zrobić to nie jest jakiś sporo większy ciężar. Jak celem jest siła to w B na pewno wyciagu na klatkę bym nie dał, no chyba że robisz wycisk i w super serii rozpiętki na bramie



Powiedzmy, że moim celem jest i siła i masa, więc chciałbym to jakoś podzielić. Przemyślę jeszcze to, dzięki za radę, a reszta planu jak, pasuje?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16068 Napisanych postów 127058 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1434072
Bedzie ok, same podstawy w FBW
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3999 Napisanych postów 45227 Wiek 1 rok Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 340106
Trening jest w porządku, same podstawy. Smialo mozna ćwiczyć.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja dla początkujących

Fruti new