SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Kreatyna i beta alanina w wieku 17. lat

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 480

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 19 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 45
Cześć!

To mój pierwszy wpis tutaj i od razu temat :D. Jak można się domyślić po tytule lat mam 17. i zastanawiam się nad suplementacją kreatyny oraz beta alaniny. Na początek może opiszę siebie, jakby się okazało, że to bezsensu by nie marnować czasu na czytanie całego wpisu. Otóż ćwiczę od piątego roku życia - do jakoś 13-stki pływałem 4x w tygodniu po 2h, a oprócz tego sporo biegałem, potem cały basen zastąpiłem siłownią i trwało to do jakoś 15. urodzin. Niestety po tym czasie przestałem ćwiczyć praktycznie w ogóle i zacząłem dopiero z początkiem tych wakacji, więc cała przerwa od sportu trwała jakieś 1,5 roku. Pisząc to zmierzam do zjawiska, które zwie się "pamięć mięśniowa". Więc - na dobrą sprawę - nie startuję całkowicie od zera, bo i samą siłownię znam ja, tak jak i moje mięśnie znają wysiłek. Stąd też nasuwa mi się pytanie od jakiegoś czasu, by od września/października zacząć suplementację wyżej wymienionymi specyfikami. Przechodząc do meritum i pytań:

- Czy warto po 3-4 miesiącach zacząć już ich zażywanie? Czy lepiej jak już się jest bardziej zaawansowanym i zacząć w moim przypadku dopiero np. po roku? Bo na mój chłopski rozum suplementy istnieją dla tych pół-początukących, a nie dla dowalonych dzików, bo tacy biorą już co innego ( ͡° ͜ʖ ͡°)

- Czy trenując 3x w tygodniu po 1,5-2h i biegając 3x w tygodniu 6km ma to sens? Czy jednak mam za małą aktywność, by taka suplementacja fatycznie przyniosła efekt?