SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ketoza

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 22823

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 43 Napisanych postów 1874 Wiek 45 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15320
Witam

Czytam sobie trochę na temat diet LC i ketozy. Wszędzie jest napisane "jak wejdziesz w ketoze", "gdy osiągniesz stan ketozy" itp, ale skąd można wiedzieć, że to już? Jak poznać że organizm wszedł w ketoze?
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 37 Napisanych postów 121 Wiek 23 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 78
KETOZA -> LOW CARB

Warto mieć na uwadze to, że każdy z nas ma inne uwarunkowania genetyczne, upodobania czy po prostu inaczej trenuje.



Ketoza może mieć świetne przełożenie dla osób o niskiej aktywności fizycznej, jak również u zawodników różnych dyscyplin sportowych, jednakże u tej drugiej grupy zapotrzebowanie na węglowodany jest dość spore, a ich niska podaż może przynosić efekty wyłącznie w określonych warunkach i przez odpowiednią ilość czasu.

Białkowo-tłuszczowe śniadania, Ketozamogą być bardzo ciężkie i niekoniecznie odpowiednie, przykładowo dla osób uprawiających sporty walki czy trenujących z rana - w takim przypadku dużo lepszym wyborem może być chociażby Carb Targeting lub przeciwieństwo diety Ketoza- dieta High Carb. Stwierdzenie "tłuszcz spala się w ogniu węglowodanów" ma przełożenie ze względu na tzw. cykl krebsa, w którym odpowiednia podaż węglowodanów jest konieczna do utlenienia kwasów tłuszczowych.

Efektywność i wady diety Low Carb

Dieta Low Carb jest zapewne jedną z najbardziej efektywnych i racjonalnych diet redukcyjnych. Daje nie tylko spore i szybkie efekty w redukcji wagi. Co więcej, jest zdrowa i nie prowadzi do znacznej utraty tkanki mięśniowej, co jest częstym problemem przy innych dietach redukcyjnych.

Największym minusem dobrze przeprowadzonej diety Low Carb może być jej koszt, ze względu na sporą ilość tłuszczu i białka z produktów dobrej jakości, takich jak tłuste ryby, dobrej jakości wieprzowina, wołowina, orzechy itp. Jeżeli chodzi o skutki uboczne związane ze zdrowiem – jeżeli dobrze przygotujemy się i przeprowadzimy dietę Low Carb, nie powinny wystąpić żadne niechciane powikłania. Jednakże jeśli nie zadbamy o odpowiednią suplementację, zejdziemy zbyt nisko z ilością węglowodanów, nie zadbamy o produkty o właściwościach alkalizujących, błonniku czy nawodnieniu – dieta może prowadzić do szeregu nieprzyjemnych skutków ubocznych.

Do negatywnych skutków diety Low Carb można zaliczyć m.in.:

spore obciążenie układu pokarmowego, wątroby, woreczka żółciowego oraz dwunastnicy
biegunki tłuszczowe, nudności, bóle brzucha, ociężałość, problemy gastryczne
osłabienie, wahania nastroju, spadek libido.
Jak już zostało wspomniane, dieta Low Carb może nie być dobrym rozwiązaniem w przypadku osób takich jak ektomorficy czy niektórzy zawodnicy, których zapotrzebowanie na węglowodany jest bardzo wysokie, a niska ich podaż może być dobra tylko w ścisłych warunkach.

Przykładowy jadłospis w diecie Low Carb

Dieta Low Carb składa się głównie z dobrej jakości produktów o dużej zawartości tłuszczu, sporej ilości białka oraz odpowiednich produktów węglowodanowych, mających na celu między innymi tzw. odkwaszenie organizmu, ułatwienie pracy jelit oraz dostarczenie części witamin i minerałów.

ŚNIADANIE

Omlet z bekonem lub salami
Pomidor, sałata, ogórek kiszony
Suplementacja: kwasy Omega-3 oraz kompleks witamin i minerałów
II ŚNIADANIE

Łopatka wieprzowa
Warzywa na patelnię
Oliwa z oliwek
OBIAD

Mielone z mięsa wołowego
Ćwiartki ziemniaczane pieczone w piekarniku
Surówka z kiszonej kapusty
Suplementacja: Berberyna
PODWIECZOREK

Odżywka białkowa
Awokado
KOLACJA

Pasta z wędzonej makreli, jaj oraz ogórka kiszonego
Chleb żytni
Suplementacja: Ashwagandha
Powyższy jadłospis oraz suplementacja jest jedynie przykładem - ilość danych składników jest uzależniona od indywidualnego zapotrzebowania, to samo tyczy się ilości posiłków oraz pory przyjmowania suplementów, które są bardzo indywidualne.



Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 172 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 9194
Zapach moczu, z ust, potu - znaczaco sie zmieniaja. Dla pewnosci w aptece sa testery.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2673 Napisanych postów 50494 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340556
Twoja kobieta Ci powie...

pzdr/

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 367 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 22384
Kup paski do mierzenia cial ketonowych i glukozy w aptece internetowej znajdziesz
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 43 Napisanych postów 1874 Wiek 45 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15320
Od poniedziałku ograniczyłem węgle, w treningowe mam poniżej 60g( 40g po trenignu w WPI+carbo), w nietreningowe(czyli dziś) około 30g, ale na razie jeszcze chyba ketoza mnie nie spotkała, bo oprócz marzeń o czekoladzie;)) czuje się jak zwykle. Nawet głodny nie jestem...

BTW 3/1/0.3 w NT
BTW 3/1/0.8 w DT

Znaczy, że zacznę śmierdzieć?

Ketozo, przybywaj!
;)))


Zmieniony przez - Adramel w dniu 2011-04-14 14:45:27
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2673 Napisanych postów 50494 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340556
tak, zaczniesz śmierdzieć.

pzdr/

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 43 Napisanych postów 1874 Wiek 45 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15320
Hm... to chyba zacznę w międzyczasie pakować walizki, bo kobieta mnie z domu wywali do mamusi i zabroni wracać póki mój bojlerek nie zmieni się w kaloryfer...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2673 Napisanych postów 50494 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340556
nie jest aż tak źle.

pzdr/

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 2485 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 40634
Szybko śmierdzieć nie zaczniesz. Dopiero po jakimś czasie jak mózg przerzuci się w pełni na ketony zacznie się śmierdzący mocz, oddech, pot, przerabiałem to na sobie, bez gumy i cały wyperfumowany nie miałem po co wychodzić z domu Tylko, że ja taki efekty miałem chyba po miesiącu ciągnięcia ketozy. Początek jest lajtowny i poza moczem nie ma żadnych oznak.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 43 Napisanych postów 1874 Wiek 45 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15320
No to mnie pocieszyłes. No nic, zobaczymy jak długo tak pociągnę. Ładowanie miało być w piątek po treningu, ale przede mną łykend. A w soboty i niedziele mam straszne problemy z utrzymaniem diety.
Dzieki, po sogu dla was.

Jednak EDIT:
Panowie, ale ja dalej nie wiem kiedy wejde w ketoze;)
Jak bedę śmierdzieć, to jest to jest to po jakimś już czasie ketozowania... A jak poznać pierwsze oznaki ketozy, czy te testy z apteki potrafią wyłapać ketoze w pierwszych dniach?

Zmieniony przez - Adramel w dniu 2011-04-14 15:34:46
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 2485 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 40634
Książkowo w ketozę wchodzi każdy po paru dniach od obcięcia ww, tylko zazwyczaj jak robisz ładowania, to nawet nie zauważasz ketozy. Na ładowaniach nie ma porządnej ketozy, to jest bardziej faza przejściowa, więc jedyne co zauważysz to zmiany w moczu.
Jeżeli będziesz miał podwyższony poziom ciał ketonowych w moczu, to paski ketostix to wyłapią. Pełna ketoza i jej "objawy", to już jak pisałem wyżej.
3 tyg, to niby czas jaki potrzebuje organizm na pełne przerzucenie się na ketony, a ładowania robi się zazwyczaj co tydzień, albo co dwa tygodnie. Teraz w tym okresie jedynie na co możesz patrzeć, to mocz, ewentualnie zakupić paski i zrobić test.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta na mase - prośba o pomoc w modyfikacji + pare pytań

Następny temat

Dieta do oceny.

Fruzelina