SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jakim systemem zwiększać obciążenia w trzech planszach Weidera?

temat działu:

Trening dla początkujących

Ilość wyświetleń tematu: 1005

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 13
Witam, zamierzam jeszcze raz zacząć 3-miesięczny trening na podstawie 3 plansz Weidera. Kiedyś już go ukończyłem i efekty były niezłe. Znaczny przyrost siły i masy o 5 kg czystego mięśnia. Ale... Obciążenie zwiększałem sobie jak mi się podobało, bez żadnego systemu. W planszach jest zalecane obciążenie w % masy ciała, ale nie wiem jak je zwiększać i po jakich upływach czasu. Dzięki za pomoc.

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 28

Waga: 77

Wzrost: 188

Cel treningowy: siła to dla mnie priorytet, ale fajnie jest mieć masę

Staż treningowy na słowni: brak ciągłości

Uprawiane inne sporty: Codziennie załadunek, rozładunek i wniesienie 1000 kg mebli

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): Siłka full

Dieta: bardzo mało jem, ale jak postanowię wrócić na siłkę, to będę się zmuszał:)

Przeciwskaznania medyczne: -

Zażywane suplementy: chcę wrócić do Dymatize Elite Whey Protein Isolate
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 20118 Wiek 16 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 184232
Nie za bardzo wiem o co chodzi z tymi planszami, ale z lektury zapamiętałem jak Kruszewski kulturystom polecał taką metodę progresji:
(X-Y)x0,5kg
X- wykonana liczba powtórzeń maksymalna w ostatniej serii
y- założona liczba powtórzeń w ostatniej serii
Czyli, miałeś zrobić 12, a zrobiłeś 15- (15-12)x0,5kg= +1,5kg do następnego treningu.

Nie sprawdzone przeze mnie w praktyce, ale wygląda w porządku. Może się przydać.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 7409 Wiek 48 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 39811
Qpis

daj se spokoj z tym wynalazkiem!

nie wiesz,jak zwiekszac obciazenia?
przeczytaj moj post:

http://www.sfd.pl/progresja-t460928-s2.html


sila to twoj priorytet?
tym bardziej zapomnij o wynalazkach koncernu Weidera.

napisz no lepiej o swoich doswiadczeniach,na jakich obciazeniach pracujesz....itd.?

wtedy dobierze sie program odpowiedni dla ciebie.

"live and die in the squat rack"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 13
Raczej nie liczę, że ktoś mi tu ułoży plan, pewnie macie ciekawsze zajęcia:)

Na tym wynalazku Weidera miałem naprawdę niezłe wyniki (mnie zadowoliły), więc będę się go trzymał. Ale Twój post o progresji dał mi do myślenia, więc dzięki wielkie.

Może ktoś ma coś do dodania w tej kwestii?

Edit: jeszcze jedna rzecz. Nazwijcie mnie żółtodziobem, czy jak wolicie, ale czy ja dobrze zrozumiałem - mam tak dobierać ciężar, żeby w serii wykonać np 12 powtórzeń i nie mieć już siły na trzynaste? A w momencie kiedy wykonam przykładowo 15, to zwiększam ciężar? I mam tak działać od pierwszego dnia na siłowni?

Zmieniony przez - Qpis w dniu 2011-09-20 19:29:17
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 7409 Wiek 48 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 39811
Qpis

"Raczej nie liczę, że ktoś mi tu ułoży plan, pewnie macie ciekawsze zajęcia:)"

moje zajecie polega wlasnie na wskazywanie odpowiedniej drogi taki zblakanym owieczkom,jak Ty.

planow dla swiezakow sie nie uklada-swiezak cwiczy planami-gotowcami,cwiczy systematycznie,zwieksza obciazenia,szlifuje technike....nabiera doswiadczenia.

...a co do Twojego "problemu":
przeczytaj jeszcze raz moj post w linku.

"live and die in the squat rack"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jakie ćwiczenia z moim sprzętem

Następny temat

[BLOG]byx007-mój dziennik treningowy

Wheya