SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak wcmocnić lędźwie, kiedy wyskoczył dysk w odcinku lędźwiowym?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

Ilość wyświetleń tematu: 260

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 1 rok Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 127
Cześć,

ostatni rok to praca zdalna i siedzenie z laptopem w fotelu w wygiętej postawie ciała - w łuku.
Parę miesięcy temu wyskoczył mi dysk w odcinku lędźwiowym kręgosłupa. Lekarz w szpitalu mówił, że to rwa kulszowa, fizjoterapeutka, że wyskoczył dysk.

Pytałem fizjoterapeutkę co mogę robić i jak ćwiczyć, aby wzmocnić - uelastycznić mięśnie, aby w przyszłości to się nie powtarzało.
Powiedziała, aby rozciągać nogi, biodra.
Przykładowo leżąc podnoszę nogę, aż poczuję napięcie i z dnia na dzień starać się coraz dalej.
Mówiła, żeby robić wygięcia w tył. Z kolei inna osoba mówiła, żeby robić skłony w przód. Na stojąco łapać duże palce i próbować iść przed siebie.
Kolega mówił, że wygięcia do tyłu łapiąc się za lędźwie to nie jest dobry pomysł. Niezależnie kogo się spytam proponują inne rozwiązania na to samo.

Nie wiem kogo się posłuchać i faktycznie co może pomóc. Dawno temu lubiłem na siłowni robić ćwiczenie polegające, że uda opieram, górną część ciała opuszczam w dół i wracam do pozycji wyjściowej prostując się jednocześnie podciągając górę ciała. Bardzo pracuje wtedy odcinek lędźwiowy. Czy tego typu ćwiczenie jest zalecane?

Jeszcze jedna uwaga. Dysk wypadł mi po 2 tygodniach ćwiczeń deski i ćwiczeń rozciągających jogi. Jest to o tyle dziwne, że właśnie te ćwiczenia powinny mi pomóc, a stało się odwrotnie. Czy deska nie jest zalecana na kręgosłup? Może źle ją wykonywałem, ale tam nie ma zbytniej filozofii, a wcześniej i później się rozciągałem (joga).

Jest jakiś kierunek i ćwiczenia co mogę zrobić, aby taka sytuacja z kręgosłupem się nie powtarzała. W jaką stronę pójść i jaką serię ćwiczeń polecilibyście.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5538 Napisanych postów 60376 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 744725

Ból kręgosłupa w odcinku lędźwiowym lubi wracać niestety regularnie. Jednak tutaj każdy z nich może mieć w pewnym zakresie rację, ale kto tak na prawdę ma rację nie da się stwierdzić bez badania obrazowego jak rezonans.

Na tę chwilę może być tak, że pójdziesz do lekarza dostaniesz serię zastrzyków przeciwbólowych i przeciwzapalnych i wszystko wróci do normy, ale co się tam tak na prawdę wydarzyło tylko po obrazowaniu się dowiesz.
Z radami bez solidnej diagnozy musisz być ostrożny generalnie przeprosty w odcinku lędźwiowym są dla większości ok i pomagają "wepchnąć" krążek międzykręgowy w odpowiednie położenie, ale jeśli doszło do uszkodzenia pierścienia włóknistego to nie musi być to dobre rozwiązanie.

Dobry fizjoterapeuta testami ruchowymi może nieco pomóc ale jeśli problem będzie u Ciebie się powtarzał to warto się sensownie przebadać.

Niestety problemu bólowe z plecami dotyczą dużej części społeczeństwa i najczęściej są przejściowe, ale skoro już się pojawiły to znaczy, że coś dzieje się.

Jak dolegliwości bóle ustąpią to wzmocnić powinieneś ogólnie rdzeń czyli pośladki, proste i skośne brzucha i prostowniki grzbietu w dolnej części.

Polecamy również: Ból w dole pleców, przyczyny i leczenie bólu w odcinku lędzwiowym




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-11-22 12:11:56

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Szacuny 23754 Napisanych postów 16678 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 259951
Idź do fizjo i popros o zestaw ćwiczeń pod siebie , natomiast jeśłi jest osoba bez większych problemów a tylko z predyspozycją do wad postawy z racji np pracy przy kompie to wtedy zazwyczaj wystarczy jak chodzi o dół rozciągać czwórki , wzmacniać pośladek oraz core plus dochodzi ryzyko garbienia się i pleców okraglych to wtedy pasuje otwierać klatkę piersiową i wzmacniać grzbiet ( ściagnać łopatki do tyłu)
Mając zestaw gum power band można bardzo dużo w domu poprawic
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 6173 Napisanych postów 10554 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2141700
Siemka.
Tutaj na odległość to ciężko żeby ktoś mógłby Ci doraźnie pomóc. Ja bym się udał do dobrego fizjoterapeuty i z nim zaczął współpracować jakiś czas, niech się poustawia, naprawi i tak dalej. Da Ci pewnie zestaw ćwiczeń odpowiedni dla Ciebie, Twoich wad i struktury. To będzie moim zdaniem najlepsza opcja ;)
Warto też pewnie wzmacniać cały core, gorset mięśniowy jakimiś plankami wszelkiego rodzaju ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 360 Wiek 34 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 55028
Dokładnie jak chłopaki wyżej. Sam zmagam się z przepuklina kręgosłupa, zwapnienie tkanek oraz dysk który jest tak poprzecierany ze generował straszny ból podczas wypadania. Lekarze od razu straszyli operacja i zaprzestaniem treningów więc sam zacząłem coś z tym robić. Najpierw, dokładne badanie później znalezienie dobrego fizjo i praca nad mięśniami pomocniczymi. Ważniejsze od samego grzbietu będzie brzuch nogi jak i cały gorset mięśniowy. Od 3 lat nie wiem co to ból. Musisz też dowiedzieć się czego nie wolno ci robić. W moim przypadku np.zabrania się swobodnego zwisania na drążk oraz unikam kilku ćwiczeń które generowały dyskomfort, ale trenuje bez większych problemów! Jeszcze raz wspomne: znajdź dobrego fizjo i pracuj nad sylwetka.

Zyj,a nie istniej!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Progresywne przeładowanie

nutloveb