SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Glukoza spożywcza - wszystko o niej !!

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 50810

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 275 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3463
Cała prawda o glukozie spożywczej.

Powstało wiele postów, z pytaniem: co, jak i ile? A więc postaram się na nie chociaż w części odpowiedzieć.

1. Czym jest glukoza spożywcza?

Jest to produkt składający się prawie w całości z węglowodanów(prostych) a raczej jednego: glukozy. Produkowana jest głównie z winogron lub innych rzeczy zawierających ową glukozę.

2. Dlaczego warto ją stosować?

Ponieważ jest tania. Świetnie nadaje się na posiłek potreningowy.

3. Carbo czy glukoza spożywcza?

To bardzo podobne „proszki". Z małym wyjątkiem: Carbo zawiera różne rodzaje węglowodanów. Ponadto cena, Carbo jest dwa razy droższe. Jednak zaleca się Carbo. Jeśli nie masz kasy na nie, weź glukozę spożywczą.

4. Gdzie kupić?

W supermarketach, sklepach ze zdrową żywnością, aptekach. Małe zestawienie:

a) Supermarkety - Glukoza Delecta. Cena około 2-3zł za 200g. Niezła firma robiąca dobre produkty. Z czego zrobiona - ciężko określić.

b) Sklepy ze zdrową żywnością - Glukoza. Cena około 3,50zł za 400g. Produkt pochodzenia winogronowego. Tutaj chyba najbardziej się opłaca kupować. Praktycznie to co w aptekach, a znacznie taniej.

c) Apteki - Glukoza na wagę. Cena od 3,50 za 100g wzwyż. Produkt pochodzenia winogronowego. Wysoka cena.

5. Ile brać?

Zaleca się 0,8g na kilogram ciała.

6. Z czym brać?

Z wodą.

No to chyba na tyle. Myślę że paru osobom może się przydać. Daję do działu: Dla zupełnie „zielonych" ponieważ w Odżywianie raczej by się nie przyjęło. Proszę o komentarze i poprawki.

Pozdrawiam.


Zmieniony przez - fishez w dniu 2006-05-31 20:30:27

Zacznij dobrze, potem będzie Ci łatwiej.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4442 Napisanych postów 66271 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 694723
Glukoza spożywcza jest substancją znaną każdemu z nas, lecz nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę. Występuje ona w wielu produktach spożywczych i pełni w pożywieniu, jak i w naszym organizmie bardzo ważne funkcje. Można określić ją jako organiczny związek chemiczny, cukier prosty zaliczany do monosaharydów z grupy aldoheksoz. Ma ona białą barwę i krystaliczny wygląd, praktycznie identyczny jak sacharoza-cukier spożywczy. Również w smaku jest równie lub troszkę mniej słodka. Jest ona również dobrze rozpuszczalna w wodzie.

Występuje ona w znacznych ilościach w owocach. Najwięcej jest jej w winogronach, bananach, jak również w miodzie.

W organizmie człowieka jest ona podstawowym związkiem energetycznym. Przechowywana w postaci skrobi u roślin i glikogenu w ludzi i zwierząt. Jest ona najlepiej przyswajalnym cukrem przez nasz organizm. Podczas procesu glikolizy rozkładana jest ona do kwasu pirogronowego oraz jest substratem w wielu procesach, które zachodzą w komórkach.

Glukozę jako produkt spożywczy kupić można w sklepach spożywczych lub aptece za kilka złotych. Jednak ma ona nieszczególne zastosowanie w sporcie, a szczególnie w kształtowaniu sylwetki. Jest to mocno przetworzony cukier i nie ma sensu pić jej w ciągu dnia, a nawet po treningu. Jeszcze kilka lat temu zalecało się popijać nią kreatynę, aby poprawić jej przyswajalność. Jednak nie dawało to szczególnych efektów. Obecnie nie praktykuje się tego procesu.



Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 146 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 2655
"Świetnie nadaje się na posiłek potreningowy."

normalnie z krzesła spadłem... jako posiłek?? gdzieś ty to wyczytał. Chyba do posiłku.

"Carbo czy glukoza spożywcza?"

ja bym prędzej porównał glukoze z dekstroza niż z carbo... ale to tylko moja opinia
1

"only two things are infinite:
the universe, and human stupidity
...and i'm not sure about the universe"
a. einstein

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 275 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3463
Do posiłku fakt No dekztroza, carbo, różne zdania są o tym.
1

Zacznij dobrze, potem będzie Ci łatwiej.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 142 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2370
Osobiście odradzam glukozę. Niechce mi sie rozpisywać dlaczego To post w którym jest wyjaśnienie dlaczego www.sfd.pl/temat237809/. Pzdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 275 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3463
Ano nie przeczytałem tego artu(nie wpisywałem: zjazd po glukozie ) A więc jednak niektórzy mają z tym problemy, dlatego należy brać na własną odpowiedzialność(tak samo jak decyzja o słodzeniu herbaty). Były też zdania że dobrze łączyć z bananami:

10-40g glukozy + 1-2 banan/y = posiłek potreningowy.

Ja osobiście takie coś podobnego spożywam jak nie mam carbo.

Oczywiście potem posiłek białkowo-ww.

Zacznij dobrze, potem będzie Ci łatwiej.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 2246 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 14918
Prezes masz soga, bo nie wiedzialem o tej hiper/hipoglikemii

"Jedynym miejscem, gdzie sukces pojawia się szybciej niż wysiłek jest słownik"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 2 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 73
Niektorzy probują być znawcami nie mając pojęcia o czym piszą: Glukoza i dextroza to to samo. Dextroza to po prostu starsza, rzadziej używana nazwa tego cukru (jak ktoś nie wierzy niech się zapyta lekarza, a najlepiej w aptece). Kolejny błąd: posiłek potreningowy: Jego celem i istotą jest jak najszybsze dostarczenie składników odżywczych zużytych podczas treningu i niezbędnych do regeneracji. Proste szybko wchłanialne produkty. Ja po treningu polecam następujący posiłek: Chudy twaróg + banany/ truskawki / ananasy / + kefir naturalny 0% + serwatka + glukoza (na dobrą sprawę można też eksperymentować z jogurtami, ale trzeba uważać aby wybierać te bez błonnika). Najlepiej wszystko zmixowac w mikserze. Jak damy mrożone truskawki smakuje jak lody. Ogólnie smak masakrycznie dobry i można dobierać wegług uznania i nie znudzi się szybko bo codziennie można inne owoce lub jogurty dawać. I co najważniejsze jest to pełnowartościowy potreningowy posiłek. Proste węglowodany, szybko przyswajalne białka, zero błonnika i tłuszczu. Zanim ktoś zaneguje niech spróbuje:)
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 146 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 2655
Davvid1983 tobie bycie znawca nie wychodzi... dexstroza to izomer glukozy... (izomer trudne słowo - sobie poczytaj znawco) i dextroza jest dużo szybciej wchłanana... tak wiec jak nie masz 100% pewności to nie pisz głupot że jestes znawcą:]

"only two things are infinite:
the universe, and human stupidity
...and i'm not sure about the universe"
a. einstein

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 275 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3463
Po drugie, jako pierwszy posiłek potreningowy (20-50 min po treningu) zaleca się spożycie cukrów prostych. Dopiero po jakimś czasie - ok. dwie godziny zaleca się spożyć posiłek białkowo-węglowodanowy.

Zacznij dobrze, potem będzie Ci łatwiej.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pytanie

Następny temat

Zupełnie początkujący...

BF