SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Posiłki węglowodanowo-białkowe.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 22603

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1551 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8809
Mam pytanie, czy następujące posiłki są dobrym źródłem węglowodanów złożonych i białek w diecie. (Jako posiłki przed i po treningowe).

1. Makaron razowy "lubella pełne ziarno" z pokruszonym twarogiem, smażony na teflonie z jogurtem naturalnym.

2. Naleśniki - skład: szklanka wody, jajko, szklanka mąki razowej pełnoziarnistej. nadzienie: zmielony twaróg.

3. Pierogi leniwe - skład: kostka twarogu, jajko, szklanka mąki razowej pełnoziarnistej. Gotowane w wodzie.

4. Chleb razowy z plasterkiem twarogu i jajkiem.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5062 Napisanych postów 69463 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 713115
Dobrze dobrana dieta jest podstawą sukcesu, bez względu na to, jaki celu obraliśmy oraz bez względu na to, jaką dyscyplinę sportu trenujemy. Ma ona również istotny wpływ nie tylko na wyniki sportowo, ale również, a nawet przede wszystkim nasze zdrowie. Posiłki w diecie zbilansowanej powinny być pełnowartościowe. Dobieramy więc zalecane źródła białka, tłuszczów i węglowodanów, starając się bazować najlepszych jakościowo a niekoniecznie naleśnikach, czy pierogach z mąki pszennej. Warto w takiej sytuacji zwrócić uwagę na następujące źródła makroskładników:

1. Białka:

- drób, wołowina, wieprzowina, dziczyzna, inne mięsa,
- łosoś, dziki, śledź, makrela, pstrąg, dorsz, mintaj, miruna, karmazyn, morszczuk, tuńczyk, halibut, inne świeże ryby,
- nabiał: twarogi, serki wiejskie, jogurty, mozzarella, parmezan,
- jaja,
- odżywki białkowe.

2. Tłuszcze:

- oleje: z oliwek, lniany, kokosowy,
- masło, masło klarowane,
- smalec,
- jaja,
- tłuste ryby,
- orzechy/nasiona: włoskie, laskowe, pekan, brazylijskie, nerkowce, migdały, pestki z dyni, wiórki kokosowe, chia, siemię lniane.

3. Węglowodany:

- kasze: gryczana, jaglana, orkiszowa, jęczmienna, pęczak, bulgur, kuskus,
- ryże: parboiled, basmati, jaśminowy, dziki, czarny, czerwony,
- makarony: pełnoziarnisty, żytni, razowy, durum,
- pieczywo: pełnoziarniste, pumpernikiel, graham, orkiszowe, żytnie, razowe,
- płatki: owsiane, jaglane, orkiszowe, żytnie, gryczane, jęczmienne.
- ziemniaki, bataty,
- owoce.

To właśnie te źródła pożywienia stanowić powinny podstawy posiłków. Do tego dochodzi do każdego posiłku porcja warzyw. Bez względu na to, czy będzie to posiłek przed czy po treningu.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 429 Napisanych postów 56364 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 184874
1bedzie ok
2 i orzechy ok
3 też obleci ale mas przepis w dziale kuchnia podobny
4 tak plus warzywa

na twarogu raczej cały czas nie bazuj pozdr

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1551 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8809
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 429 Napisanych postów 56364 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 184874
każdy z nich będzię ok pamietaj o warzywach i tłuszczach pozdr

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 982 Wiek 35 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 12814
osobscie nie zjadl bym rzadnej z tych kombinacji przed lub po treningu :) No moze przed w desperacji.
duzo tluszczu i wolnowchlanialnego bialka :)

Fajnie masz ze Ci Mama robi sniadania.Ja musze godzine wczesniej wstawac....
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 429 Napisanych postów 56364 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 184874
pisał że śniadania
jako około treningowe lipa trochę

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 982 Wiek 35 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 12814
tak myslalem ze w pospiechu przeoczyles ten fakt :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 429 Napisanych postów 56364 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 184874
nawiasów już nie widzę
a na poważnie to fakt pozdr

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1551 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8809
osobscie nie zjadl bym rzadnej z tych kombinacji przed lub po treningu :) No moze przed w desperacji. duzo tluszczu i wolnowchlanialnego bialka :)


Nudno ciągle jeść ryż i kurczaka, a to ma te same składniki. I te posiłki tłuszczu nie zawierają.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 429 Napisanych postów 56364 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 184874
przecież mamy różne rodzaje mięsa są jeszcze ryby a zamiast ryżu kupe źródeł ww

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1551 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8809
No i te inne rzeczy jem na obiad i kolacje.
A jakie są inne źródła ww oprócz tych wymienionych i jeszcze kaszy?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Następny temat

proszę o porady co do ćwiczeń i odżywiania

nutloveb