SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta - Insulinoodpornosc IG ŁD

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 549

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 176 Wiek 29 lat Na forum 343 dni Przeczytanych tematów 1879
Witam wszystkich,
Stosowałam dietę zbilansowaną 2300 kcal 160 b 80 t 235 w + cwiczenia 5 razy w tygodniu. (3 razy silowy oraz 2 cardio)
Nic nie spadało ani z cm ani na wadzę. Wybrałam się do endokrynologa i okazało się, że mam insulinoodporność po zrobionych badaniach.
Zamieszczam mój przykładowy dzień z prowadzonego dziennika na forum.

Nie mogę nigdzie w internecie znaleźć odpowiedzi na pytania :

1.Czy mogę jeść makaron ryżowy 100g ryż basmati 50g ?
Jak nie to czym to zastąpić i czy mam czekać po ugotowaniu kilka h i odgrzać?
Ziemniaki pieczone by zjeść na ostatni posiłek to wiem ze najlepiej je nastawić rano a potem dać do lodówki a nastepnie podgrzać tuż przed zjedzeniem.

2. Czy mogę jeść pieczywo chrupkie z sezamem Tastino (np 10g lub 20g ) Czy mam je zastapic pieczywem żytnim pelnoziarnistym?
Wyczytałam, że wafle ryżowe odpadają w tej chorobie.

3. Twaróg półtłusty, ser mozarella light mogę dalej stosować?

4. Czy mogę stosować pastę tofu wędzonego, serek almette z kurkami na pieczywo czy to także odpada całkowicie?

Insulinoodpornosc to dla mnie nowosc i zupelnie nie wiem jakie produkty stosować.
Kilka godzin czytam po internecie i same sprzeczne informacje znajduję odnośnie ig oraz łd.
Przez to sama nie wiem na co mam patrzec i w jaki sposób oraz na jakiej stronie znajdę wiarygodną tabelę.
Sama juz nie wiem w co wierzyć.
Z góry dzięki za odpowiedzi, bo jestem dość przyłamana i wystraszona przez to wszystko.


Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 176 Wiek 29 lat Na forum 343 dni Przeczytanych tematów 1879
Mi niestety dieta z weglami nie sluzy pewnie przez insulinoopornosc. Dzieki za dobre slowa. Pozdrawiam serdecznie ♡
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 296 Napisanych postów 628 Wiek 32 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 8564
masz gdzies te wyniki badan po ktorych endo stwierdzil insulinoopornosc?

PS. insulinoOPOrnosc, a nie ODPOrnosc
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 176 Wiek 29 lat Na forum 343 dni Przeczytanych tematów 1879
U lekarki zostawione w teczce pacjenta. Wiem ze lekarka jest dobra. To polecona lekarka przez moja siostrę. U nas w rodzinie jest problem z nadwaga. Potrzebuje odpowiedzi na pytania powyzej. Musze sobie ulozyc na nowo diete.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 296 Napisanych postów 628 Wiek 32 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 8564
po pierwsze zacznij od odpowiedniego systemu zywieniowego, ktory szybciej pomoze Ci wyjsc z IO, np. system IF, albo keto.
po drugie staraj sie korzystac z weglowodanow o niskim indeksie insulinowym.
po trzecie odpusc na jakis czas jakikolwiek nabial.
po czwarte wprowadz suplementacje chlorowodorkiem berberyny.
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 176 Wiek 29 lat Na forum 343 dni Przeczytanych tematów 1879
Czy makaron ryzowy, ryz basmati bedzie ok? Jak sprawdzic to wszystko co mogę jesc a co nie? Znasz jakas wiarygodna strone i internetowa z dobra tabela? Ile brac tego suplementu bo widze ze na sfd jest w skepie?

Czyli jajka tez odpadaja?
Odzywka bialkowa wpi z wpc mix tez odpada?




Zmieniony przez - Królowa Matrona w dniu 2021-02-07 17:55:38

Zmieniony przez - Królowa Matrona w dniu 2021-02-07 17:56:34

Zmieniony przez - Królowa Matrona w dniu 2021-02-07 18:20:24
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 296 Napisanych postów 628 Wiek 32 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 8564
tutaj na stronie masz grafike z badania, w ktorym sprawdzano poziom wybicia insuliny po spozyciu danych produktow. oczywiscie jak zawsze w takich tabelach bialy chleb jest wyznacznikiem z wartoscia 100 https://www.lchf-rd.com/2018/06/21/some-carbs-are-better-than-others-part-4-the-insulin-index/ oczywiscie to tylko kilkanascie produktow, ale jakis zarys masz. nie znajdziesz tabeli w ktorej bedziesz miec opisany makaron ryzowy ale juz mozesz pojsc na logike, wiedzac, ze ryz nie bardzo, to i makaron zrobiony z ryzu rowniez.

przede wszystkim zadaj sobie pytanie, co sprawilo, ze nabawilas sie IO i wyeliminuj ten czynnik/czynniki ze swojego zycia.
dodatkowo piszesz, ze trenujesz, wiec bardzo fajnym zabiegiem w Twoim przypadku bedzie wykonywanie cardio na czczo.

raz dziennie tabsa do posilku z najwieksza iloscia weglowodanow. zwroc uwage, aby w skladzie byla berberyna HCL.

i na koniec dodam, ze Amerykanskie Stowazyszenie Diabetykow pozwala na spozywanie jedzenia ze wszystkich grup produktow osobom z IO. jednak warto wiedziec, czego bardziej unikac, a co moze pomoc.
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 176 Wiek 29 lat Na forum 343 dni Przeczytanych tematów 1879
Ok dzieki a czy kasza gryczana albo inna bedzie dobrym wyborem by zastapic wlasnie ten makaron oraz ryz czy jeszcze cos innego?
Nabawilam sie io napewno przez nadmierne spozywanie slodyczy przez okres kilku lat.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 296 Napisanych postów 628 Wiek 32 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 8564
kasza bedzie ok
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 65 dni Przeczytanych tematów 1723
Hej,

W diecie insulinoopornych sprawdza się rozkład makro B30%, T30%, W40%.

Zapomnij o makaronie ryżowym - chyba najgorszy możliwy wybór.

Wybierz makaron pelnoziarnisty, kaszę jęczmienna, gryczana. Unikaj ryżu białego - używamy basmati, naturalnego.

Serki Almette nie są zbyt dobrym składnikiem diety.

Jeżeli masz jakieś pytania to pisz, mam za sobą -20kg z IO :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 24 Wiek 24 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 686
Zaglądaj na forum i się nie poddawaj. To, że teraz nic nie ruszyło nic nie oznacza, problem się uda rozwiązać, a bardziej łebscy użytkownicy z pewnością Ci pomogą.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 176 Wiek 29 lat Na forum 343 dni Przeczytanych tematów 1879
Hej :) dzieki za posty od 26.02 jestem na keto i czuje sie o dziwo jak nowo narodzona wiec wyglada na to, ze wkoncu znalazlam diete dla siebie. Wode widze zrzucam bo prawie 2kg juz zeszlo. Wkoncu moje starania i ceiczenia nie pojda na marne ♡
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Stosunek wzrostu do masy ciała

30