SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

DIETKA OCEŃCIE

temat działu:

NUTRIFARM&OLIMP

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 4083

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 185 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1236
Cześć.Mam 20 lat 176 cm wzrostu 92 kg moim celem jest schudnięcie. Oceńcie to poniżej i dajcie ewentualnie swoje sugestje i uwagi.

Godz.7 -5 łyżek musli tradycyjnego+szklanka mleka 0,5% i pół kostki twarogu półtłustego z cebulką
Godz.10 - 2 kromki chleba razowego z pomidorem lub polędwicą z indyka
Godz.13 - gotowana pierś z kurczaka +surówka (np. kapusta,pomidor,ogórek, itp.)
Godz. 16 do 18 - trernig (troszke na siłowni a po tym 60 minut na rowerze stacjonarnym)
Godz. 19 - pół kostki twarogu półtłustego z cebulką
Godz. 22 - gotowana pierś z kurczaka +surówka (np. kapusta,pomidor,ogórek, itp.)
Godz. 24 - 30g odżywki białkowej PROVIT 85
Nie wiem właśnie czy posiłków o 19 i 22 nie zamienić tzn.o 19 pierś a 22 serek?
Z diety całkowice rezygnuje z ziemniaków, chleba (tylko na 2 śniadanie),owoców.
W ciągi dnia będę pił 3 litry niegazowanej wody mineralnej.
Zastanawiam się jeszcze nad tym czy nie kupić Fat Burnera i Green tea.Czy warto to kupić,jeżeli tak to jak to dawkować.
I czy można w weekend wyskoczyć na jakiegoś browarka czy zakłuci to ten proces odchudzania.
DZIĘKI.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Cię zainteresować:
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 5177 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 43039
Dobrze kombinujesz z tą zamianą.
Nie napisałeś gramatury posiłków, także ciężko ocenić ilość białka w diecie.
Nie wiem czy nie jest za mało węglowodanów i białka-chodzi o to, abyś nie pojechał po masie mięśniowej.
Dobrym wyjściem będzie dokupienie fat burnera.

Moderator w dziale OLIMP
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 185 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1236
Dzięki to w takim razie co proponujesz zmienić tak aby było ok?. Napisz swoje uwagi i sugestje. A co z green tea?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10772 Napisanych postów 47073 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Jeden browarek napewno nie zaszkodzi, a chmiel zawarty w nim nawet moze pomoc

Zamiast fat burnera i green tea, polecam hmb ktore bardzo sobie chwale przy rzezbie.Mozesz doloczyc tez l-karnityne i preparat witaminowy mineralny.

Osobiscie uwazam ze masz z byt malo weglowodano i tluszczy.Powinno zmniejszac sie je stopniowo i nie az tak bardzo.Np zaczynasz od 6-5g ww/kg masy ciala, nastepny tydzien 4g/kg , pozniej 3g/kg i 2g/kg.
Nastepnie mozesz podniesc troche, a pozniej znow obnizyc ;)
Bialkiem i tluszczami tez mozna sterowac ;]
Pamietaj ze najwazniejsze posilki to przedtreningowy i potreningowy.
Tam powinno byc najwiecej energi w celach ochrony miesni i regeneracji.

Nie masz posilku przdtreningowego, potreningowy rowniez wyglada niezbyt dobrze.


McRaYvEn
"Nikt nie moze cie zranic bez twojej zgody" Eleonora Roosvelt

Zmieniony przez - McRaYvEn w dniu 2006-12-28 23:45:27
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 57 Napisanych postów 6563 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 45379
Nawet nie widząc gramatury ryzykje stwierdzenie że jest za mało węglii
parę łyżek muesli i 2 kromki chleba na cały dzień - to za mało
musisz koniecznie dodać jakieś węgle przed i po treningu - inaczej będziesz się palić


------------------------------
*Nie ma granic możliwości, są tylko bariery do przełamania*

"Anyone can give up; it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone would understand if you fell apart, that's TRUE STRENGTH. "

"Anyone can give up; it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone would
understand if you fell apart, that's TRUE STRENGTH"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 57 Napisanych postów 6563 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 45379
A serek półtłusty radziłbym zastąpić serem chudym i odpowiednią ilością "dobrego" tłuszczu np oliwy z oliwek


------------------------------
*Nie ma granic możliwości, są tylko bariery do przełamania*

"Anyone can give up; it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone would understand if you fell apart, that's TRUE STRENGTH. "

"Anyone can give up; it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone would
understand if you fell apart, that's TRUE STRENGTH"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 185 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1236
No dobrze tylko nie bardzo wiem jak to uzupełnić i czym jak możecie to do tego co napisałem dopiszcie jakieś uzupełnienia tak żeby było OK. DZIĘKI
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10772 Napisanych postów 47073 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Jedz posilki co 3 godziny tylko ze male, z uwzglednieniem wiekszych posilkow przed i po treningu.
Posilki te powinny sie charakteryzowac : weglowodanami zlozonymi( jak warzywa, zimniaki, platki owsiane, kasza grycza itd.), odpowiednie tluszcze( np. oliwa z oliwek, olej lniany) i odpowiednie porcje bialka (kurczak, bialy ser chudy, jajka, ryby)

Ryby szczegolnie bym uwzglednil, poniewaz zawieraja omega-3 jednak sa tam szczegolnie wazne zwiazki takie jak epa i dha, ktorych nie ma np.w olejach.
Sa to dwa najbardziej korzystne kwasy tluszczowe z grupy omega-3 i beda pomocne przy zrzucaniu tkanki tluszczowej.


Podalbym Ci ilosci, ale zawsze robilem to intuicyjnie.
Jezeli nie chcesz zdecydowac sie na stopniowe manipulowanie weglami(co byloby najkorzystniejsze, ale i trudne) porponuje ok.3-4g ww/kg masy ciala, 3g bialka/kg i 1-1,5g tluszczu/kg.

Nie musisz odrazu robic duzego deficytu kalorycznego, poniewaz organizm bedzie sie do tego dostosowywal.Proces spalania tkanki tluszczowej bedzie coraz wolniejszy, co nie mialoby miejsca przy stopniowym jego obnizaniu
Oczywiscie trzeba miec takze na uwadze ochrone tkanki miesniowej, co przy bardzo niskiej energetycznosci moze byc dosc drastyczne.
A co za tym idze jeszcze wolniejsze spalanie tluszczu


Powiedz jeszcze ile razy cwiczysz w tygodniu, ile trwaja treningi?
Proponuje przy paleniu tluszczu pierwsze cwiczenie zlozone wykonywac z mala iloscia powtorzen tj 6-10, a nastepne cwiczenia zlozone i izolowane zz wieksza od 14 do 20(mozna rowniez serie laczne).



McRaYvEn
"Nikt nie moze cie zranic bez twojej zgody" Eleonora Roosvelt


Zmieniony przez - McRaYvEn w dniu 2004-01-28 00:46:55
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 57 Napisanych postów 6563 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 45379
Musisz sobie dokładnie wszystko poobliczać - ile masz ww, białka i tłuszczy w tej diecie
sami tego zrobić nie możemy bo nie podałeś nam wagi składników
tabale wartości odżywczych masz tutaj - http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=37279 
lub korzystaj z informacji podanych na produktach

Jeżeli nie wiesz jak układać dietę i nie masz w tym doświadczenia - musisz sobie zrobić "rozkład jazdy" z ilości ww białek i tłuszczy zjadanych każdego dnia albo uczyć się na własnych doświadczeniach i regulować dietę intuicyjnie (sam tak robię) ale to wymaga czasu i może rodzić błędy

Wylicz ile w tym momencie masz (wg tego rozkładu który podałeś) ww, białek i tłuszczy wyniki wrzuć tutaj - pomożemy ci uregulować niedobory i powstawiać w odpowiednich porach i ilościach


Polecam też lekutrę działu "Odżywiania" - znajdziesz ta sporo artów dla siebie


------------------------------
*Nie ma granic możliwości, są tylko bariery do przełamania*

"Anyone can give up; it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone would understand if you fell apart, that's TRUE STRENGTH. "

"Anyone can give up; it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone would
understand if you fell apart, that's TRUE STRENGTH"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10772 Napisanych postów 47073 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Tutaj masz przyklady diet: http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=118302 
Mozesz sobie dostosowac swoja diete do tego, uwzgledniajac swoja energetycznosc, zapotrzebowanie na wegle i takie tam

Zapotrzebowanie energetyczne uzaleznione jest od wielu czynnikow, jak metabolizm, tryb pracy, intensywnosc treningow, poziom tkanki tluszczowej w stosunku do miesniowej, budowa ciala itd.


Mozesz takze sprobowac diety opartej na tluszczu i bialku z marginalna iloscia weglowodanow.Wtedy odzywianie opierasz na tlustych serach, jajkach, golonce, maslo orzechowe, oleje itd ;]
Niemniej taka diete stsowalbym jedynie okresowo, poniewaz przy dluzszym stosowaniu moze wywolywac reakcje szkodliwe dla organizmu(opinie sa podzielone; wymienia sie: raki, wzrost cholesterolu ,uszkodzenie dna, cisnienie krwi itd.)
Organizm nastawiony jest wtedy na spalanie tluszczy z pozywienia i wlasnych.Trzeba wiedziec, ze aby tluszcz przemienil sie w tkanke tluszczowa, musi zostac przemieniony w glicerol pochodna glukozy.Zamiana tluszczu w glicerol jest sporym wydatkiem energetycznym dla organizmu, co dodatkowo nakreca metaboloizm.
Zas przy niedoborze weglowodanow spada bardzo nisko wydzielanie insuliny.Sprzyja temu zwiekszone wydzialanie przez trzustke lipazy, hormonu przeznaczonego do rozkladania tluszczow, a co za tym idzie skuteczniejszej formy walki z tkanka tluszczowa :)

Przestawiajac organizm ze spalania weglowodanow na tluszcze moze dojsc do oslabiania, ale jest to tylko okresowe i mija po kilku dniach.
Praktykuje sie takze zmienne szokowe tj. 5 dni jedzenia tluszczy, a w weekendy wegli .

Zdrugiej strony ciezko jest utrzymwac diete tluszczowa bez tluszczy nasyconych, zas jedno i wielo nienasyconych organizm nie potrzbuje w duzych ilosciach. Tluszcze nie sa efektywnym zrodlem energi, a po pewnym czasie dochodzi do zubozenia rezerw glikogenu w miesniach.

McRaYvEn
"Nikt nie moze cie zranic bez twojej zgody" Eleonora Roosvelt






Zmieniony przez - McRaYvEn w dniu 2004-01-28 02:01:44
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 185 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1236
Ułożyłem to wszytsko od nowa.
godz.7 - 75 g musli+szklanka mleka 0,5%+2 kromki pieczywa razowego z
masmixem+2 plastry polędwicy z indyka.
kalorie-624,białko-27g, węglowodany-101g, tłuszcze-12g
godz.10 - 4 kromki chleba razowego z masmixem+2 plastry polędwicy z
indyka+1 jabłko
kalorie-582, białko-19, węglowodany-106,tłuszcz-12
godz.13 - pierś z kurczaka (100g)+ziemniaki(300g)+surówka
kalorie 481, białko-32g, węglowodany-83g, tłuszcz-2 g
godz.16 - (przed treningiem)-1 banan, 1 jabłko+jogurt owocowy 125g
kalorie 337, białko 8g, węglowodany 69g, tłuszcz-4g
godz.17-19 trening
godz.21 - twaróg chudy z cebulką
kalorie-173,5, białko-30,5g, węglowodany-8,5, tłuszcz-0g
godz.23 (przed snem)- 30g białka -PROVIT 85

RAZEM:
KALORIE-2197,5, BIAŁKO-146,5g, WĘGLOWODANY-367,5g, TŁUSZCZ-25g
I jak teraz Waszym zdaniem to wygląda?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Suplementacja w plywaniu

Następny temat

Cos na Łeb :)

aerofull