SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ciężki temat

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 244

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 470
Hej,
Nie wiem, czy wrzucam tu, gdzie trzeba.
Chcę wesprzeć otyłego kolegę, który wreszcie zmotywował się do walki o swoje zdrowie.
Umysłowo jest już gotowy i zaczyna powoli zdrowszą dietę, a to kosztowało mnie najwięcej wysiłku. Nie wiem jednak, co w ogóle może robić w kwestiach treningu: lat 45, ok. 180 kg, wys ok. 175 cm, nigdy nie trenował, nie wiem czy oprócz treningu siłowego przy takiej tuszy jakieś bieganie wchodzi w grę czy cokolwiek. Jakie ćwiczenia siłowe na początek, żeby biedak nie nabawił się kontuzji i nie zniechęcił? Proszę uwzględnić też kwestie wieku.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4004 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
To, że nigdy nie trenował to nie znaczy, że nie wykona podstawowych ćwiczeń siłowych, ale warto zacząć od podstaw.
Można bez problemu skomponować kompletny trening. Zacząć od sensownej rozgrzewki aerobowej, tu nie musi być mega tempo ważne żeby poczuć mięśnie, przyspieszyć pracę serca itd.
Trening oprzeć na początek na podstawowych ćwiczeniach przysiad, wyciskania, wiosłowania itd. Plan możesz nawet wziąć z tematu pierwszy rok treningów.
Dodatkowa aktywność dowolna choćby spacery, jazda na rowerze coś co pobudzi jeszcze aktywność fizyczną.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1319 Napisanych postów 4974 Wiek 44 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 119144
SS tu by sie sprawdził , same podstawy , powolny progres , a tak swoja droga może kolegę z jakimś ogarniętym dietetykiem zapoznać ? bo do zrzutu jest sporo , a samemu ciężko będzie temat ogarnąć .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 470
Dzięki za sugestie. Tak, samemu ciężko ogarnąć, tylko na dietetyka to go już raczej nie namówię. Tym bardziej, że on ma wrażenie, że zdrowe żarcie jest droższe od przetworzonego i że strasznie przepłaca. A nie jest droższe (tylko zabiera więcej czasu), on ma taki głupi obraz pewnie przez te sklepy ze zdrową żywnością itp. Zaczniemy w takim razie od treningów podstawowych tu z forum.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7541 Napisanych postów 147870 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1177011
skoro kolega mocno broni sie przed aktywnoscia i zdrowym odzywianiem na start niech zacznie od spacerow i marszow w terenie, bedzie to najlepsza opcja, chyba ze ciagnie go do treningu silowego wtedy jak Panowie wyzej napisali mozna zaczac od podstawowego planu, ktory pozowli na zaangazownaie najwiekszych grup miesniowych, ja troche podejde z innej strony, wazne jest jeszcze wsparcie zdrowotne, konieczne by bylo wykonanie podstawowych badan krwi, cukru, tarczycy, hormonow, jak i kontrola cisnienia tetniczego krwi, przy tak duzej nadwadze bedzie to warunkowalo ewentualne aktywosci
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10246 Napisanych postów 116976 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381271
180 kg na pewno nie bieganie, jak już to basen czy rowerek aby nie obciążać jeszcze bardziej kolan.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 470
Dzięki za odpowiedzi. Kolega nastawił się na siłownię. Basen odpada :)
Ale nawet jak się da namówić na dietetyka to jednak dieta + siłownia nie wystarczy?


Zmieniony przez - msoso w dniu 8/3/2019 5:12:15 PM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10246 Napisanych postów 116976 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381271
Spokojnie dieta i siłownia starczy, ale jesli by chciał aeroby dac to jak wspomniałem, biganie to zabójstwo dla stawów, i tu trzeba wygrac aktywność nie obciążająca ich

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4004 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
Dieta plus siłownia wystarczy ale w przypadku solidnej nadwagi im tej dodatkowej aktywności jest więcej tym lepiej. Nikt nie mówi tutaj o bieganiu większych dystansów czy maratonów ale jakiś rower czy spacery, szybkie marsze wszystko jest bez problemów dostępne i warto z tego korzystać. Zwłaszcza, że na siłowni trening trwa godzinę z lekkich hakiem, a poza siłownią nie można leżeć i nic nie robić cały dzień. Zmiana nawyków to podstawa w pracowaniu nad sylwetką, a każda dodatkowa aktywność to kalorie spalone.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7541 Napisanych postów 147870 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1177011
msoso
Dzięki za odpowiedzi. Kolega nastawił się na siłownię. Basen odpada :)
Ale nawet jak się da namówić na dietetyka to jednak dieta + siłownia nie wystarczy?

Zmieniony przez - msoso w dniu 8/3/2019 5:12:15 PM


a dlaczego ma nie wystarczyc? no chyba, ze nie bedzie sie trzymal i bedzie potrzebowal dodatkowego wsparcia w postaci np. psychologa lub wtedy rantynkiem bedzie chocby zabieg umieszczenia opaski uciskowej na zoladku, ktory wielu osobom mozna powiedziec uratowal zycie mozesz go w sumie w ten sposob postraszyc i zmotywowac do dzialania, ze jak sie nie wezmie za siebie, bo jest juz ostatni dzwonek przy tej masie ciala, yto czeka go szerek konwekwencji zdrowotnych, nadcisnienie, cukrzyca, nowotwory itd
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ocena planu treningowego

Zestaw 1