SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

CO NA PRZETRENOWANIE?

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 7973

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
e-lite Moderator
Ekspert
Szacuny 2174 Napisanych postów 34286 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 250351
jak wszyscy wiemy podczas redukcji tkanki tluszczowej /rzezba, odtluszczenie/ nie ma innego wyjscia jak wprowadzenie organizmu w stan kataboliczny

zaleznie od naszego deficytu energetycznego jest on gleboki lub plytki.. plytki poki co nam nie zagraza bezposrednio natomiast obawialbym sie gdyby ktos doprowadzil do dlugotrwalego glebokiego srodowiska katabolicznego..

jest to ogromny stes dla organizmu.. obciazone zostaja uklady nerwowy, hormonalny oraz uklad immunologiczny, cala zabawa konczy sie shutdownem ;)

aby nie doprowadzic do takiej sytuacji musimy nabrac swiadomosci glebokosci deficytu czyli srodowiska katabolicznego w jakim sie znajdujemy

jezeli tej swiadomosci nie pojmiemy to przy przekroczeniu pewnej wartosci cala akcja sie skonczy PRZETRENOWANIEM o czym wszyscy panowie wiemy

jak nad tym panowac?

na wstepie musimy miec okreslone aktualne swoje zapotrzebowanie kaloryczne czyli PPM /podstawowa przemiana materii/

mozna to zrobic liczac przez tydzien ile kalorii spozywamy i jak reaguje nasz organizm, sume dzielimy przez 7 i mamy dotychczasowe srednie dzienne dostarczanie energii i wplyw tej wartosci na stan organizmu /anaboliczny, kataboliczny/.. kluczem do kontrolowania tego stanu jest wartosc pokrywania PPM czyli podstawowej przemiany materii

- przy nadwyzkach energetycznych organizm wejdzie w stan anaboliczny, ktory jest niczym innym jak nadkompensacja energii oraz makro i makroskladnikow

- przy deficycie kalorycznym organizm wchodzi w stan kataboliczny, ktory cechuje sie rozkladaniem komorek ciala w celu pozyskania energii


zobaczmy jak to wygladalo bedzie na przykladzie Kowalskiego.. dajmy na to Kowalski przy aktualnym planie treningowym ma ustalone dzienne zapotrzebowanie kaloryczne na 3000 kalorii, planuje on redukcje tkanki tluszczowej zatem zmniejsza poziom kaloryczny o 700ckal aby zmusic organizm do rozkladu tkanki tluszczowej w celu wyrownania strat i wprowadzeniu organizmu w stan rownowagi /homeostazy/

po tygodniu czasu okaze sie, ze Kowalski zmusil organizm to pozyskania ~4900ckal na poczet wspomnianej homeostazy czyli przy idealnym pozyskiwaniu energii z tkanki tluszczowej do nam to spalone ~612g komorek ciala.. w miesiacu bedzie to deficyt 21.700 kalorii i ~2.7kg komorek ;)

no i to jest spoko, nic nam nie grozi
malo stresu - male szanse przetrenowania

zobaczmy teraz co sie dzieje gdy deficyt kaloryczny jest zbyt duzy

sredni dzienny deficyt wynosic bedzie 1500ckal.. po tygodniu zmuszamy organizm do pozyskania ~10.000 kalorii (10.000!!), miesiecznie bedzie to prawie deficyt 50.000 kalorii i gwarantowane przetrenowanie

gleboki katabolizm zmusza organizm do uwalniania hormonow katabolicznych.. sa one niestety bardzo stresowe dla organizmu.. cala rodzina hormonow adrenalinopodobnych, kortykosteroidy oraz cala reszta destruktorow bardzo obciaza organizm.. organizm broniac sie spowalnia procesy zyciowe co objawia sie przemeczeniem i apatia organizmu czyli PRZETRENOWANIEM

NO I KLAPA!


ale mam cos dla Was :)

ano mianowicie proponuje Wam dwa suplementy, ktore beda doskonale zabezpieczaly nas przed przetrenowaniem
z wlasnego doswiadczenia wiem, ze nie ma nic tak pomocnego jak L-GLUTAMINA oraz ZMA
bezkonkurencyjna asekurujaca homeostaze i odstresowujaca dwojka


L-GLUTAMINA znakomicie podnosi odpornosc organizmu - wzmacnia ulkad immunologiczny co na prawde czuc! silny uklad immunologiczny to gwarancja zdrowia i braku podatnosci na wszelkie infekcje.. kiedy pula tego tak waznego aminokwasu jakim jest l-glutamina spadnie do niebezpiecznego poziomu, organizm wysiadzie/zwolni gdyz nie moze sobie pozwolic na wiekszy deficyg glutaminy.. na szczescie kiedy uzupelniamy ten aminokwas organizm nie ma powodow do reakcji obronnej /uczucia przetrenowania/ tak wiec szanse wpadniecia w katabolizm znacznie maleja!

ZMA natomiast wspomaga uklad nerwowy oraz hormonalny.. dwa magiczne mineraly, ktore czynia cuda! dzialalnosc hormonow katabolicznych/stresowych doprowadza do utrat w puli magnezu.. jego brak objawia sie bardzo nieprzyjemnie.. stres, drzenie rak, stany lekowe.. warto uzupelnic ten pierwiastek! nie ma nic bardziej kojacego stres treningowy jak magnez!
poziom cynku natomiast determinuje prawidlowa prace ukladu hormonalnego, w szczegolnosci meskiego.. cynk bowiem to prekursor hormonalny, jego brak to katastrofa dla naszego ego meskiego! ;) ma on rowniez bardzo istotna role w prawidlowym przebiegu wiekszosci reakcji enzymatycznych! rowniez tam jest NIEZBEDNY! ZMA to na prawde doskonaly suplement przy obciazeniu treningowym.. w stanach katabolicznych sprawdza sie najlepiej! polecam!



kontrola stanu deficytu oraz ZMA i gluta = SUKCES!

no to wlasnie chcialem napisac
zma i glutka extra sprawa!
a teraz ide spac
jo!

Zmieniony przez - e-lite w dniu 2005-07-15 03:02:33
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1993 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 29121
SOG za dobry art i za glutamine bo tez lubie bardzo ten suplement ,choc niewiem dlaczego wiele osob na forum jej niepoleca lub nawet odradza.

pozdro.

Zmieniony przez - anabolX w dniu 2005-07-15 03:13:37
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Seewy Piękny Zbyszek
Ekspert
Szacuny 114 Napisanych postów 21032 Wiek 35 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 208598
lol, co za godzina
ale art dobry...nawet swoga dostaniesz

FITNESS ACADEMY King Square Kraków


"Oddycham głęboko, stawiam piedestały. Jutro będe duży, dzisiaj jestem mały..."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 4590 Wiek 37 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 40065
E-lite widze że jesteś mocno przekonany o dzialaniu ZMA, ja żarłem chyba z 3 miesiące i nic nie czułem. Wole brac apteczne.

Jestem Polakiem – więc mam obowiązki polskie.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47485 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
w temacie zma
tez zachwalam
i raczej nie wychodzi z mej stalej suplementacji
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 250 Napisanych postów 41358 Wiek 1 rok Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 126098
po lebkach czytalem

wiec tylko dopytam

czy wg autora

przetrenowanie wynika z niedoboru kalorii ??

TWORCA ALTERNATYWNEJ DROGI (i nie tylko) - zaprasza do dzialu NUTRIFARM
i lektury magazynu PERFECT BODY http://www.perfectbody.pl

Dieta JEM / NIE JEM pozwala na wiecej !
http://www.sfd.pl/JEM_/_NIE_JEM_dieta_by_Biniu_oficjalny_watek_Q&A_Patrz_str_1-t931736.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
boogie ZASŁUŻONY
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 6905 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 80672
Bul- a jakiego uzywasz

Zmieniony przez - boogie w dniu 2005-07-15 09:18:35
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47485 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
zwykle optimum

czasem jak akurat biore cos z tt to wtedy dymatize

ale staram sie zma brac cały rok
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 2643 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 66107
sog. ciekawy art.

Tylko głupcy nie mylą sie nigdy - Sokrates.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 73 Napisanych postów 16119 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 160511
dobra robota
sog już nie wejdzie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 40 Napisanych postów 9390 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 49424
ja sie również podczepie pod pytanie binia
nie dlatego, ze cie e-lite nie lubie, czysta ciekawość
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Skaza?

Następny temat

Cos dobrego na rzezbe?

Fruzelina