SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Budowa masy mięśniowej

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 245

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Wiek

Waga

Wzrost

Cel treningowy

Staż treningowy na siłowni

Uprawiane inne sporty

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Dieta

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Zażywane suplementy

Ostatnio przerabiany plan

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 26 Wiek 19 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 299
Czy osoba początkująca jest w stanie progresować i budować masę mięśniową na tzw zerze kalorycznym?


Zmieniony przez - domer w dniu 2021-10-12 22:58:47
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5523 Napisanych postów 60321 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 743234

To nie jest łatwe zagadnienie bo tak na prawdę nie tylko dieta ma znaczenie przy budowaniu masy mięśniowej choć jest jej fundamentem.

Jeśli jesteś osobą początkującą i dobrze masz wyliczone zapotrzebowanie kaloryczne to teoretycznie na swoim zapotrzebowaniu powinieneś utrzymywać status bez zmian, ale tylko w teorii bo przecież w praktyce ciało ludzkie nie działa zero-jedynkowo.
Osoby początkujące mogą budować masę na swoim zapotrzebowaniu, ale to jest jedyny taki okres gdzie ciało nasze potraktowane treningiem chce szybko się zaadaptować do powstałych warunków i reaguje hipertrofią.

W praktyce jest to okres dość dość krótki i żeby faktycznie dalej budować masę mięśniową ta nadwyżka jest wskazana.

Rozważyć należy czy jest sens zabawy w próby budowy masy na zapotrzebowaniu, jeśli nasz poziom tkanki tłuszczowej jest na odpowiednio niskim poziomie to od razu można wskoczyć na lekką nadwyżkę kaloryczną i w pełni wykorzystać ten najlepszy okres dla budowy masy mięśniowej czyli gdy dopiero zaczynami i nasze ciało najlepiej reaguje na trening siłowy.

Polecamy również: Budowa masy mięśniowej - co musisz wiedzieć?




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-10-13 12:14:29

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 7842 Napisanych postów 80327 Wiek 45 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 679137
Jak będzie budować to nie będzie na zerze zero kaloryczne to pojęcie względne , ciężkie oznaczyć dokładnie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 26 Wiek 19 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 299
A czy jesteśmy w stanie zwiększać ciężar na redukcji?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 7842 Napisanych postów 80327 Wiek 45 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 679137
Jeżeli zaczynamy przygodę z treningami siłowymi to tak
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16401 Napisanych postów 127944 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1439085
Na reduckji jak zaczynasz to tak, kolejna sprawa predyspozycje grup mięśniowych, jednym np łatwo się daną grupę buduje i w jednej zyska a innej straci siły na redukcji

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11744 Napisanych postów 49174 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 380624
Na redukcji do czasu gdy tych kcal jest jeszcze znośnie, to siła może iść, się nie musi.

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4992 Napisanych postów 69148 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 711002
Aby budować masę mięśniową należy mieć dodatni bilans energetyczny organizmu. Z kolei, aby redukować tkankę tłuszczową, musi on być ujemny. Takie są prawa fizyki i tego nie da się niestety zmienić. Pytanie, w jakim celu jest to Tobie potrzebne? Myślę, że jest to mało istotne dla osoby początkującej. Podobnie jak to, czy można zwiększyć siłę będąc na ujemnym bilansie kalorycznym. Sugeruję skupić się na podstawach i dawać z siebie tyle, ile jesteś w stanie, a efekty będą. Nie ma co zastanawiać się nad tego typu zagwostkami.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wielofunkcyjna ławka treningowa

nutloveb