SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

..::Odżywki i suplementy dla młodych sportowców i kulturystów::..

temat działu:

Odżywki i suplementy

Ilość wyświetleń tematu: 20789

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 716 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 6760
Artukuł przeznaczony dla młodych kulturystów któzi zadają pytania w stylu: co powinienem wziac?, czy jestem na to za młody? Czego mi brakuje? Po przeczytaniu tego arta młodym kulturystom troche powinny się rozjaśnić te sprawy. Miłego czytania.

...:::ODŻYWKI I SUPLEMENTY DLA MŁODYCH KULTURYSTÓW:::...

Młodzież ma mase powodów aby budować muskulaturę czy tracić tłuszcz. Czy chcesz stać się większy i silniejszy dla sportu, czy poprostu chce podobać się płci przeciwnej. Presja „bycia lepszym" jest olbrzymia. Na szczęście, doskonałą drogą by realizować te cele z jednoczesnym budowaniem własnej ambicji i unikaniem narkotyków i alkoholu, jest zajęcia się kulturystyką.

Czy młodzierz potrzebuje syplementów? NIE. Ciągle można osiągać zadowalające wyniki cięzką pracą na siłowni oraz własciwym odżywianiem. Mimo tego suplementy pozwalają nieco szybciej uzyskać dobre rezultaty. Wybór własciwego suplementu dla ciebie z pewnością zrobi róznice.

Młodzierz powinna uważać także by nie używać suplementów robiących bałagan w ich hormonach. Młody człowiek nie musi martwić się o wzrost własnego testosteronu lub przyrost jakiegoś hormonu podczas gdy jego poziom jest już wystarczająco wysoki. W rzeczywistości takie zabiegi z tego typu produktami mogą powodować rozregulowanie gospodarki hormonalnej młodego organizmu robiąc trwałe zmiany a nawet uszkodzenia. Więc nie warto tracic pieniędzy!

---Budowanie mięśni i siły---
Z całego wyboru róznych odżywek, co powinieneś wziąć by zwiększyć skuteczność oraz pomóc budować mięśnie w twoim wieku?

..::Poniżej 16 lat::..
---Produkty białkowe---
Białka są stworzone z aminokwasów. Aminokwasy są podstawowymi składnikami budującymi mięśnie. Zatem białko jest istotnym elementem budowy mięśni. Bez niego nie zbudujesz mięśnia. Powinieneś dostarczać w ciagu dnia od 1,5 do 2,5 a nawet 3 g białka na kg masy ciała. Znaczy to że średnia osoba ważąca 80kg powinna jeść od 120 do 240g białka w ciągu dnia. Proteinowe szejki oraz batony są wygodna i dostarczają wysokiej jakości białka.

Mamy kilka rodzajów białka: serwatkowe, sojowe, z jajek, oraz kazeina. Więc który rodzaj jest najlepszy? Zależy to od tego, kiedy i jak chcemy je użyć.

-Białko serwatkowe- zasadniczo białko serwatkowe jest świetne dla powysiłkowej suplementacji ponieważ jest to czas kiedy twoje cialo potrzebuje białko najbardziej, a serwatka jest trawiona bardzo szybko(ok 30 min).

-Kazeina- Z drugiej strony kazeina trawiona jest bardzo wolno (2-7godzin). Znaczy to że produkty kazeinowe świetnie nadają się przed pójściem do łóżka, ponieważ najdłóższy czas kiedy nie dostarczamy białka do organizmu jest w nocy, podczas naszego snu.

-Jajka- białko jajeczne trawi się w średnim tempie (1,5-3h) więc jest dobre do zażycia w każdej chwili aby dostarczyć dobrze zbilansowane białko do naszego organizmu.

-Soja- Białko sojowe jest „przyjacielem" wegetarian ponieważ jest jednym z nielicznych kompltnych białek dostarczanych z roślin. Soja jest ogólnie dobrym białkem, chociaż nie wchłania się tak skutecznie jak wyżej wymienione białka. W dodatku soja przynosi wiele rozpoznanych korzyści zdrowotnych dla kobiet.

-Mieszanki- każda białkowa odzywka jest robiona prosto z soi, jajka, serwatki lub kazeiny lecz są też mieszanki z poczczególnych lub wszystkich tych rodzajów. Co oferuje taka mieszanka a czego nie mogą zaoferować pojedyncze proste białka? Mianowicie róznice w trawieniu poszczególnych białek. Znaczy to że mozesz posilić sie mieszanką białkową w każdej chwili by organizm dostał szybko, średnio i wolno przyswajalne białka.

-Low carb - z wielu odżywek białkowych dwoma pozostałymi głownymi kategoriami są tzw „weight gainery" oraz nisko węglowodanowe szejki proteinowe lub batony.Te dwa rodzaje spełniają zupełnie inne zadanie. Tak, zgadłeś własnie nisko węglowodanowe szejki białkowe i batony są znakomite dla tych którzy chcą stracić lub utrzymać swoją wagę

-Weight gainer- Gainery tego typu sa wysoko kalorycznymi odżywkami białkowymi które świetnie nadają się dla ludzi, któzi chcą zyskać na masie. Jeżeli masz kłopot aby przybrać na wadze, branie dodatkowych wysokiej jakości kalorii powinno spełnić swoje zadanie.

---Multiwitamina---
O tym nigdy nie możesz zapomnieć! Brzmi to banalnie ale jest to bardzo ważne. Jeżeli masz za mało chociarz jednej witaminy lub minerału, może to znacznie ograniczyć twoje efekty ćwiczeń. Dobra multiwitamina jest koniecznością do zyskania lepszej masy mięśniowej, nie wspominając już o zdrowiu.

Ludzie którzy ćwiczą na siłowni lub cięzko pracują, potrzebują wiecej witamin niż zwykły oglądac telewizora (couch potato ).

..::od 16 do 19 lat::..

---Kreatyna---

Kreatyna świetnie działa w celu budowania masy mięśniowej. Naturalnie wpływa na nasze ciało. Jest bezpieczna i skuteczna dla każdego, szczególnie jeżeli nie używałes jej nigdy wcześniej. W internecie znajduje się masa artykułów na jej temat więc można się o niej dowiedzieć niemal wszystkiego. Podstawowe jej zalety to:
-zwiększa ona dostępność ATP (główne źródlo siły i energii dla mięśni) więc możesz wykonywać więcej powtórzeń lub nakładać i podnosić większe ciężary, w konsekwencji czego, cieszyć się większym przyrostem tkanki mięśniowej. Kreatyna powinna być zarzywana cyklicznie. Dużo ludzi uzyskiwało świetne rezultaty biorąc ją przez 4 tygodnie, naprzemian z 2-4tygodniową przerwą. Jest kilka różnych rodzajów kreatyny, jak np czysty monohydrat kreatyny, kreatyna w płynie, kreatyna mikrorozdrobniona oraz jej pochodne tzn stacki kreatynowe, jabłczany, oraz rózne estry jk np xpand, cell pump czy storm.

Wokół takiej róznorodności kreatyn powstaje pytanie- Która jest najlepsza? Kreatyna z zmieszaną dekstrozą, aminokwasami lub innymi składnikami jest prawdopodobnie najlepszym wyborem. Ale dobrze mikrorozdrobniona kreatyna popiita sakiem grapefruitowym nie będzie złym wyborem. Zażywaj kreatyne po wysiłku.

---Glutamina---

L-glutamina jest najliczniejszym aminokwasem znajdującym się w tkance mięśniowej. Pomaga zapobiegać katabolizmowi mięśni a także wspomaga ich regeneracje po ciężkim treningu. Im lepiej i szybciej się zregenerujesz tym wcześniej i cięzej bedziesz mógl znowu pracować na siłowni. Glutamine jest bezpieczna i można ją brać cały rok na okrągło.

Glutamina nie powinna być przyjmowana w tym samym czasie co kreatyna poneważ rywalizują one o to by być wchłonięte przez receptory. Bierz glutamine przed treningiem a kreatyne po.

---Aminokwasy I BCAA---

Aminokwasy są składnikami białek Kulturyści mogą zyskać w szczególny sposób z suplementacji amino kwasami ponieważ pomagają one w reperowaniu, wzroście i rozwoju tkanki mięśniowej. Wśród większości skutecznych suplementów w szelkich sportach znajdują się także aminokwasy. To są najistotniejsze z nich: leucyna, isoleucyna i walina. Kiedy szukasz lepszych rezultatów, upewnij się że masz odpowiednią ilość tych aminokwasów. Będziesz zaskoczony ich efektywnością.

---NO-tlenek azotu---

Jest to wolna forma gazu który jest produkowany w ciele i używany do komunikacji między komórkowej. Fakt że tlenek azotu powoduje większy przepływ krwi, powninen uczynić to w dobrym interesie kulturysty że do tkanki mięśniowej dotrze znacznie więcej pokarmu, zatem mięśnie stają się większe w czasie wysiłku. Ludzie natują znaczyny wzrost napompowania mięśni używając tego typu produkty.

---ZMA---

ZMA to kompleks aminokwasów z minerałami zawierający witaminę B6 Jest to naturalny suplement anaboliczny uzyskany na drodze łączenia zjonizowanego cynku i magnezu z aminokwasami: metioniną i kwasem asparaginowym. Cynk i magnez biorą udział w utrzymaniu prawidłowej syntezy i wysokiego poziomu testosteronu, a dołączona witamina B6 maksymalnie zwiększa wchłanialność minerałów. Preparat posiada nie tylko działanie anaboliczne. Stymuluje budowę tkanki mięśniowej, zwiększa wytrzymałość organizmu, przyśpiesza regenerację po treningu, pogłębia sen fizjologiczny i poprawia libido. Działanie antyoksydacyjne umożliwia optymalizację funkcji organizmu w fazie wzmożonego wysiłku fizycznego. Spadek poziomu testosteronu prowadzi do wydzielania katabolicznego hormonu kortyzolu, a ten wywołuje negatywny proces rozpadu białek czyli katabolizm. Niepożądanym skutkiem katabolizmu jest utrata siły i masy mięśniowej, dlatego niezbędne jest utrzymywanie wysokiego poziomu własnego testosteronu . Sportowcy zażywający ZMA przed snem twierdzą, że śpi im się lepiej, sen staje się głęboki i dzięki temu czują się mocno wypoczęci, a na kolejnych treningach mają lepszą wytrzymałość oraz siłę. Uważa się, że głęboki, dający wypoczynek sen jest sekretem do maksymalizowania anabolicznych procesów.

---HMB---

Jest to obecnie jeden z najbardziej popularnych suplementów na świecie.Jest to produkt przemiany leucyny- jednego z niezbędnych aminokwasów. Wielu mistrzów świata i atletów używa HMB aby poprawiać zwoje wyniki. Szczególnie HMB gra dużą rolę w syntezie tkanki mięśniowej. Posiada także zdolność spalania tłuszczu i budowania mięśni zgodnie w odpowiedzi na wykonywane ćwiczenia.

TŁUSZCZE

Oprócz powyższych należy pamiętać także(w każdym wieku) o zdrowych tłuszczach ale nie chce mi się zaa bardzo o tym rozpisywać, powiem tylko tyle że muszą być to zdrowe tłuszcze jedno oraz wielo nienasycone omega 3 oraz omega 6 chodzi o kwasy takie jak olejowe, alfa-linolenowy i linolenowy.Doskonałym źródlem jest oliwa z oliwek (kwas olejowy) oraz olej lniany (kwas linolenowy). W wypadku niedoboru powyższych należy się zastanowić nad suplementacją, zaś same suplementy są ogólno dostępne w sporzywczym.

Podsumowują raz jeszcze w młodym wieku powinno się unkać suplementów zaburzających gospodarke hormonalną jak np tribulusy, pochodne wywołujące przypływ hiormonów.

Tekst w części napisany sam, oraz w części przetłumaczony ze strony http://www.bodybuilding.com/store/teens.htm

Wiem że momentami tekst przypomina reklame ale cos mozna sie z niego dowiedzieć.

Pozdro i jeszcze raz miłego czytania



edit: aha jestem dyslektykiem wiec prosze nie przykladajcie takiej wagi do literówek.

Zmieniony przez - mauro16 w dniu 2005-12-26 16:12:03
1
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 594 Napisanych postów 23109 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 106471
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 716 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 6760
tak, sam tylko część jeszcze w oarciu o strone o której linka podałem pod artykułem.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1225 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 6005
lap soga

test is the best!

CU IN HELL!!!

http://www.sfd.pl/temat225886

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 56 Napisanych postów 7171 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 74292
pozniej przeczytam ....
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 1314 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 7391
niechce mi sie czytac sog 4u
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 716 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 6760
dzieki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 756 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 27811
łapaj (soga) i odbij
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 716 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 6760
thx for all

w tym tyg wpadnie abon to odbije
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1863 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 38927
Powinieneś dostarczać w ciagu dnia od 1,5 do 2,5 a nawet 3 g białka na kg masy ciała

3 g bialka to przesada. Do 2,3g to raczej maksymalna wartośc pozniej możesz problemy żołądkowe na na dłuższą mete nerką dasz popalić.

Posiada także zdolność spalania tłuszczu i budowania mięśni zgodnie w odpowiedzi na wykonywane ćwiczenia.

Ta zdolność jest nie zauważalna.

Podsumowują raz jeszcze w młodym wieku powinno się unkać suplementów zaburzających gospodarke hormonalną jak np tribulusy

Po tych ziołach nie zabrzusz gospodarki hormonalnej...poprostu nie doczujesz nic zanczącego po nich...
ZMA w takim razie też traktuj jako "zaburzających gospodarkę hormonalną" bo pod tym względem sprawdza sie leipiej niż tribulus.

"..o tutaj jest fulu wypas na witamince widac ze jestes bo pucuchy jak u chomika
normalnie powiedz ziomek co,wstrzykiwales zeby tak na rylku fajnie opuchnonc wodom
to se takie rozpiszemy podobne bo to od razu budzi respekt na dzielnicy jak z
rentencjom na mordzie sie,kolesie bujajom od razu widac ze konkret ekipa..." by bamber16

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 716 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 6760
Wkońcu wypowiedź jakiegoś znawcy.

Nie pozostaje mi nic innego jak zgodzić się z tym co napisał kasa chorych bo z białkeim to rzeczywiście młody organizm nie jest w stanie przyjąć aż tyle. Hmb ma zdolność spalania tluszczy która faktycznie jest znikoma aczkolwiek jest. Sam producent tribulusa nie zaleca stosowania tego suplementu w tak młody wieku. Powiedzmy że ilość testosteronu jaki posiada organizm mężczyzny w okresie dojzewania jest na tyle duza ze wydatki na tribulusy mijają sie z celem. A zma to takze potrzebne witaminy i minerały bez których awitaminoza lub niedobór może mieć złe skutki nie tylko na mase ale także na zdrowie.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Na ile Xp...

Następny temat

jak stosowac ?

Fruzelina