SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

[BLOG] W poszukiwaniu motywacji - redukcja (20kg). Ucieczka z otyłości.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 8795

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 35 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 8505
Szanowni. Mam na imię Rafał, mam 35 lat i ważę 114kg, co przy wzroście 183cm daje BMI na poziomie 34.04 (I stopień otyłości, zbliżający się do II stopnia otyłości). Mam nadzieję, że wątek jest w dobrym miejscu.

Przez większość życia bardzo luźno podchodziłem do kwestii zdrowego odżywiania i trzymania diety. Doprowadziło to do tego, że w wieku 29 lat stanąwszy pierwszy raz na wadzę od wielu lat moim oczom ukazała się liczba 127KG! Po odpuszczeniu wszelkich fast foodów, słodzonych napojów i innego szitu, którym się odżywiałem waga w około pół roku spadła do 117kg.
Nadal sporo za dużo, ale trzymałem ją przez kilka lat.
Na początku ubiegłego roku wziąłem się za siebie i zszedłem z wagą do 104kg. Niestety przez splot złych wydarzeń (wiem, brzmi jak wymówka) wróciłem do wagi 114kg.

Teraz nadszedł moment, w którym ponownie poczułem się źle ze swoim ciałem i postanowiłem wziąć się za siebie. Nie ukrywam, że fajnie byłoby dostać od Was trochę cennych rad, motywacji i kopa do działania.
Jako, że do moich urodzin pozostało okrągłe 113 dni to postawiłem sobie za cel schudnięcie do wtedy 20kg. To by oznaczało osiągnięcię wymarzonego poziomu "nadwagi"!

Suche dane:
Płeć : mężczyzna
Wiek : 35
Wzrost : 183 cm
Waga : 114 kg
Obwód klatki: 114 cm
Obwód ramienia: 38 cm
Obwód talii: 108 cm
obwód na wys pępka: 118cm
biodra: 109 cm
udo: 64 cm
łydka: 45cm
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej: nie wiem
Aktywność w ciągu dnia : praca siedząca, około 2,5km na parking, zabawa z dzieckiem
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : w chwili obecnej brak, czas to zmienić
Odżywianie : normalne, bez alergii i bez nietolerancji
Cel : redukcja 20kg w ciągu następnych 113dni
Ograniczenia żywieniowe : brak
Stan zdrowia : ok
Preferowane formy aktywności fizycznej : brak preferencji, nie umiem pływać
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : ashwaghanda (Mother’s Protect), Trizer (jeszcze nie otwarty), witaminy z Olimpa
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : tak
Mam kartę Multisport i trzy siłownie w okolicy.

PLAN TRENINGOWY (od dzisiaj):
Poniedziałek – FBW
Wtorek – Cardio
Środa – EMS
Czwartek – Cardio
Piątek - FBW

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi, rady jak i motywację do spalania tłuszczu :)

Pozdrawiam,
Rafał








Zmieniony przez - Milord83 w dniu 11/5/2018 12:10:14 PM

Zmieniony przez - Milord83 w dniu 11/5/2018 12:10:40 PM

Zmieniony przez - Milord83 w dniu 11/5/2018 12:11:19 PM

Zmieniony przez - Milord83 w dniu 11/5/2018 12:14:44 PM

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3329 Napisanych postów 42706 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 329491
Konsultowales z kims kwestie treningu i diety?

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 35 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 8505
Dietę mam rozpisaną przez trenera, który pomagał mi przy poprzedniej redukcji.
Jeżeli chodzi o trening to rozpisałem go sobie do swojego harmonogramu tygodnia.
Czy możnaby to zrobić lepiej?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Wiek 28 lat Na forum 98 dni Przeczytanych tematów 1620
Bede bacznie obserwowal postepy. Sam jestem na redukcji od sierpnia i moje gabaryty sa bardzo podobne. Z mojego doswiadczenia moge Ci poradzic, zebys zastanowil sie nad iloscia aktywnosci. Na poczatek wystarczy mniej ruchu a potem w przypadku kiedy redukcja "utknie" w miejscu to bedziesz mogl smialo dodawac dodatkowe atrakcje. Ja osobiscie jestem na 3ch treningach silowych tygodniowo i pomimo tego ze mam energie na wiecej, to po prostu nie chce przemeczyc swojego organizmu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 35 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 8505
Dziękuję, myślę że masz w sumie rację. Trzy albo cztery dni powinny być ok na początek.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 35 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 8505
Mały updejt po tygodniu. Pierwsze dbi tygodnia upłynęły pod znakiem przeziębienia, więc z treningów nici.
Zrobione dwa razy godzinne cardio, żeby nie stracić całego tygodnia.
Obwodów nie mierzyłem, bo różnic nie będzie.
Waga pokazała 113.3kg. Czyli 19.3kg do osiągnięcia celu.


Zmieniony przez - Milord83 w dniu 11/13/2018 12:41:31 PM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 35 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 8505
Motywacji brakło... Do dzisiaj kiedy to zobaczyłem się w lustrze bez koszulki.
Skontaktowałem się z trenerem personalnym i od poniedziałku zaczynam treningi pod jego okiem.
Waga na dzisiaj 114.9kg...

Trzymajcie kciuki!


Zmieniony przez - Milord83 w dniu 12/6/2018 2:40:55 PM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3329 Napisanych postów 42706 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 329491
Trenigi pod okiem kogos doswiadczonego to najlepsze rozwiązanie. Nie bedziesz tracil czasu.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Wiek 28 lat Na forum 98 dni Przeczytanych tematów 1620
Ruch ruch i jeszcze raz ruch. Nie musza to byc chyba treningi dopiete na ostatni guzik. Jesli z jedzonkiem nie masz jakiegos wiekszego problemu to ten trening silowy czy cardio jest tylko dodatkiem. Najwazniejsze to miec motywacje, reszta przychodzi sama :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan do oceny